Gå til innhold

Ixus 700, Sony T7 eller..?


Anbefalte innlegg

Heisann,

Har planer om å skaffe meg et "point and shoot" kamera. Bortsett fra at bildene bør være så gode som mulig, så er noen faktorer jeg synes er viktige;

- God LCD-skjerm

- liten (ingen) forsinkelse når bildet skal tas

- VGA video (og helst mer enn 30s/1minutt)

- lite kamera.

- pris minnebrikke.

- mulig å få undervannshus..

 

Har sett litt på Ixus 700 og det ser ut til å ha det meste, men begrensning i video-opptak. Sony T7, ser ut til å ha "alt", men brikkene er spinndyre..

 

Setter pris på gode forslag og innspill..

 

Thomas2005 :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sony T7, ser ut til å ha "alt", men brikkene er spinndyre..
De er ikke spesielt mye dyrere enn tilsvarende compactflash brikker. Rundt 1000 kr for 1GB for begge sorter. Man kan få compactflash for rundt halvparten men da av ganske tvilsom kvalitet.

Du har rett. Blingset litt og sammenlignet uoriginalt med originalt, men en original Sony koster 3444 for 512 MB Pro Duo hos MPX.. Slå den :yes:

Lenke til kommentar
Sony T7 er jo utrolig lite, kan ikke sammenlignes med Ixus700.

 

Hadde tatt sony pga. størrelsen:)

Enig i at Sony sitt er utrolig lite. Og det frister veldig.. :thumbup:

 

Men hvis bildene er vesentlig dårligere enn andre kamera i samme prisklasse så vil jeg heller gå for f.eks Ixus 700.. Eneste testen jeg har funnet på T7 til nå er pocket-lint.co.uk De var ganske negative... :hmm:

Lenke til kommentar
Ville ikke valgt Fujifilm, da dette har deres "Super-CCD", altså kameraet interpolerer bildet opp til dobbelt størrelse.  Kjøp heller et med 5 "ekte" megapixler enn 6 "uekte".

 

Herr Brun

 

Dette er bare tull hva angår F10, 5.generasjon SCCD HR, og ekte 6 megapixler.

 

Megapiksler er heller ikke alt da, ta en titt på noen sammenlikninger og du vil se at F10 har bedre detaljgjengivelse enn f.eks Ixus 700 og Nikons 7900.

Lenke til kommentar

Jo den har superCCD, men Fujfilm har nå tilsynelatende sluttet å interpolere. Dette er uansett en 6megapiksel sccd, som "tidligere" kunne ha blitt brukt til å interpolere opp til 12M, men som nå holder seg til 6.

 

Uansett er resultatene fantastiske, bilder tatt med dette kameraet bør sees!

Vi kan bare vente i spenning på hvordan resultatet med denne nye brikken blir på mer avanserte kamera.

 

Er sikker på at at konkurentene skjelver i buksene over tanken på hva som kommer fra Fujifilm fremover.

Lenke til kommentar
Ville ikke valgt Fujifilm, da dette har deres "Super-CCD", altså kameraet interpolerer bildet opp til dobbelt størrelse.  Kjøp heller et med 5 "ekte" megapixler enn 6 "uekte".

 

Herr Brun

 

Dette er bare tull hva angår F10, 5.generasjon SCCD HR, og ekte 6 megapixler.

 

Megapiksler er heller ikke alt da, ta en titt på noen sammenlikninger og du vil se at F10 har bedre detaljgjengivelse enn f.eks Ixus 700 og Nikons 7900.

Sorry ass, jeg er sikker på at jeg hadde blitt fornøyd med T7 sin kvalitet, så lenge jeg kan se hva motivet er og at det er greie bilder; jeg forventer ikke ixus700 kvalitet heller så er jeg dritfornøyd!

 

Se på porr kamera da! Herregud smuuuud kamera:)

Lenke til kommentar
PS: Fortsatt ingen som har funnet test av Sony T7?

 

Det er endnu for nyt til at være blevet testet på seriøse sider. Du kan formentlig rette dig lidt ind efter tests af T1/T11/T3, da disse har samme opbygning. Hvis ikke sensoren på T7 er blevet større lugter det lidt af billeder med meget støj....

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt så hadde jeg veeldig lyst på Sony T7 fordi det var så utrolig lite. Nå er det foreløpig veldig få tester på dette kameraet, men den jeg har funnet er relativt negativ (se opp i tråden for link)

 

Jeg fant også denne artikkelen med bildet tatt med de ulike Sony-kamera. (dessverre må du være registrert for å se bildene (gratis))

 

Der vises igjen svakheten med egentlig hele Sony T-serien, de er ikke optimale innendørs i dårlig belysning.

 

Så i dag har jeg vært hos Fotovideo i Oslo og kjøpt et Ixus 700. Så får vi se om jeg angrer :roll:

 

Men takk for alle innspill som ble gitt under veis!!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...