Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny data, men skjermen får ikke signal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du satt inn alle delene? :p Siden du er nybegynner, OG jente, er det ikke mye som skal til før at en liten, men vesentlig del mangler, eller ikke får strøm, eller ikke får kontakt, eller ligenende. *phew, for en setning*.

Du burde få snakket med noen som tror at hva slags kjønn en har har noe å si når det gjelder å sette sammen en data.

Og uansett om det skulle vært problemet har MaxTiger fra forumet, en i klassen og en til sett på det. Og ikke de heller har fått det til.

 

Har prøvd å resete Bios (Og strømmen ble tatt ut).

Lenke til kommentar
Siden du er nybegynner, OG jente, er det ikke mye som skal til før at en liten, men vesentlig del mangler, eller ikke får strøm, eller ikke får kontakt, eller ligenende. *phew, for en setning*.

 

 

Dette er slike uttalelser som provoserer meg.

 

Jeg har gjennom årene sett rimelig mange gutter, også de som tror de er erfarne, gjøre "nybegynnerfeil". Faktisk vil jeg påstå at de jentene som er interessert i data, er mer nøyaktige og samvittighetsfulle enn mange gutter. Guttene har nemlig en lei tendens til å tro de er verdensmestre bare fordi de har funnet startknappen på maskinen.

 

Stå på Tonio, ikke la slike testosteronfylte fjortiskommentarer gå inn på deg. Det er hyggelig å se jenter med genuin interesse for data :)

Lenke til kommentar

Jeg satt sammen pc for syskenbarn, hadde aldri hatt noe med pci-e og gjøre, og så synes jeg og huske at hw.no skrev at pci-e porten ga så mye strøm du ikke trengte noe kontakt. Så jeg glemte pci-e strømkontakten. Når jeg satte dne i funka det fint.

Lenke til kommentar
Og uansett om det skulle vært problemet har MaxTiger fra forumet, en i klassen og en til sett på det. Og ikke de heller har fått det til.

 

hvis SÅ mange har sett på det uten å få det til, hadde jeg sendt tilbake alle delene dit du kjøpte dem fra; om jeg hadde vært deg..

og fått de til å ta seg av feilsøking osv selv..

 

det meste som kan prøves på egenhånd er jo prøvd mener jeg :)

Lenke til kommentar

Jeg har en siste ting du kan prøve, jeg slet med akkurat det samme da jeg forflyttet delene mine over i et annet kabinett. Når jeg ikke fikk det til, ble jeg sittende og tenke en stund. Så fant jeg feilen, nemlig at IDE kabelen satt feil vei.

 

Altså det er 3 utganger på en IDE kabel.

 

|---|-|

 

Den som er solo og lengst fra de andre skal i hovedkortet, de to andre i IDE enhetene dine.

 

Jeg garanterer ikke at det fungerer, men man kan aldri vite.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Har du satt inn alle delene? :p Siden du er nybegynner, OG jente, er det ikke mye som skal til før at en liten, men vesentlig del mangler, eller ikke får strøm, eller ikke får kontakt, eller ligenende. *phew, for en setning*.

Du burde få snakket med noen som tror at hva slags kjønn en har har noe å si når det gjelder å sette sammen en data.

Ok, unnskyld for den. Men jeg vet om flere som faktisk ikke vet hvilke følger det kommer av å sette en METALLKJØLERIBBE midt på GRAFIKKORTET, og det er lillebroren min på servern min. Han fikk låne den til å spille CS, men presterte heller å få maskinen til å si "pang". Gnistfokket sto ut av maskinen. Menmen, nok offtopic.

 

Har du sjekket hovedkortet? Kan jo være det. Noen maskiner booter heller ikke om du har vifta på rett viftekontakt-ting.

 

 

Good luck! ;)

 

-John :)

Lenke til kommentar

Når du starter maskinen.. Hvilke lys frempå lyser?

Om begge lyser konstant, vil den ikke starte.. Da er det noe galt med RAM, prossessor, eller Hovedkort.

Lyser de "normalt", så er alle de "normale lydene" der?

som Harddisk spinning..?

Om alt ser ut som det skal virke, untatt skjermen, så er det kanskje at oppløsningen er for høy for skjermen?

 

Tar bare de mest standard feiler her jeg, og du har sikkert allerede sjekket slikt, men jeg har bare skumlest i tråden, så slikt kan allerede blit nevnt..

Lenke til kommentar

vel, jeg har en "gammel" 2.6xp. jeg tok meg en "walk about" over til naboen på pcn for å lane, da jeg skrudde på pcn fikk jeg ikke noe reaksjon på skjermen sånn som hu har.

 

mye bra hjelp å få her :thumbup:

 

men ja tror nok det er pga statisk strøm, fordi jeg ikke har sidedeksel på kabinettet i guess? :hmm:

Endret av aybih
Lenke til kommentar

Hei.

 

Har akkurat det samme problem.

 

Har Asus A8N-E hk, AMD 64 3500+, Twinmos 1GB minne, Gainward6600Gt PCI-e og en Tagan 480w psu.

 

Satte disse delene sammen og prøvde å starte maskina, ingen bilde her heller.

 

Skal minnebrikkene så ved siden av hverandre eller i hvert sitt blåe spor?

 

På mitt skjermkort er det ikke noe ekstra strømkontakt.

 

Harddiskene virket før jeg slo av den "gamle" maskina og begynte å demontere den.

Lysdioden nederst på hovedkortet lyser grønt.

Har ikke prøvd å resette bios, men kan prøve det når jeg er ferdig på jobb.

Har ikke noen annen maskin å teste tingene i heller. :(

Lenke til kommentar

Prøv med en vanlig PCI skjerm kort.

Du burde koble til en pc beeper, den forteller deg mye og evt. hvor feilen kan ligge.

Oversikt over "beeper" og feil ligger i brukermanualen til din hovedkort.

Sjekk at CPU og RAMen står skikkelig på plass.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 rambrikker. Var ikke lett å forstå manualen med tanke på hvordan brikkene skal stå når man har 2 brikker.

 

Lord_Linus: Har jeg forstått deg riktig hvis du mener at ved 2 stk rambrikker så skal de stå i hver sin blåe slot?

 

Skal vel fungere om de står ved siden av hverandre å eller?

 

Det er ikke så mange databutikker inærheten av der jeg er nå. :hmm:

Alle viftene på Hk, cpu, gpu og kabinettvifter virker hos meg. Får se om jeg finner en liten høyttaler å montere på. Høre om den piper når jeg prøver å starte maskineriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...