Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nybygget pc fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei. har akkurat bygget meg en ny pc som jeg ikke får til å fungere, men det hører med til historien at byggingen ikke var problemfri, og jeg er engstelig for at jeg kan ha ødelagt noe.

 

Pc'en som jeg kjøpte brukt opå finn.no kom i deler. Dette var fordi selger var redd for at den kunne blitt skadet under transporten hvis den var montert sammen. Det var en ganske billig pc (som i følge selger skulle takle dagens spill fint). den kostet 11 tusen og hadde veldig bra med ram. Da jeg skulle montere hovedkortet på kassen oppsto det et problem. det gikk ikke ann å skrue det på. Derfor tok jeg i steden og satt hovedkortet på skrått i kabinettet slik at greide å stå selv. jeg koblet til rammen og skermkortet og lagringen og trykket på startknappen. ingenting skjedde, og strømmen stod i. plutselig begynnte det å lukte litt rart av den dingsen som strømmen kommer fra, uten at det gjorde at den ikke virket.

 

til slutt fikk jeg slått på dataen. (feilen var at jeg hadde koblet rammen feil). den rare lukta gikk også vekk fordi jeg tok vekk viften på strømdingsen, men det gjorde bare at den skruer seg av etter 20 sek. jeg prøvde å sette viften tilbake , men det samme skjedde igjen, så strømdingsen behøver ingen vifte. hva er det som er feil her? hvorfor slår dataen seg av? en kompis sa at jeg kunne spørre dere på denne siden, fordi dere hadde greie på det. han visste iike hva det var. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høres litt fishy ut at selger ville "sende i deler".. er en pc ferdig montert skal det ikke være noen problemer med å sende den, så sant den har skikkelig embalasje.

 

er veldig vanskelig å kunne vite hva som er feil her, men "strømdingsen" du prater om (PSU'en antar jeg) er noe du ikke skal åpne whatsoever, med mindre du har elektriker bakgrunn.. men luktet det svidd av PSU, bør du nok investere i en ny en..

 

ellers trodde jeg ikke det var mulig å feste ram-brikkene feil i disse dager, da de kun passer en vei..

 

Da jeg skulle montere hovedkortet på kassen oppsto det et problem. det gikk ikke ann å skrue det på

er det samme kasse du fikk fra selgeren? det KAN jo være at du har feil kasse, men ut i fra posteringen din virker det også sannsynlig at du har gjort en feil...

 

hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt med meg alle delene til en person som kan å sette sammen en maskin, og heller fått denne personen til å ta en titt på den, da det er fort gjort å gjøre noe feil, om man ikke har god erfaring.

 

beklager at jeg ikke kan gi flere råd, men det blir litt vanskelig å forstå hva problemet faktisk kan være

Lenke til kommentar

selger sa at ville sende i deler slik at han kunne pakke her del ekstra godt inn slik at den ikke ble ødelagt. Jeg har ikke fiklet så mye i psu'en at det gjør noe. skal jeg prøve å lime hovedkortet fast? rammen var kobler feil ved at den ikke stod skikkeli nedi sporene.

Lenke til kommentar

lime fast hovedkortet??! :thumbdown:

 

hrmm.. en vag tanke, men.. det fulgte med skruer til kabinettet osv, sant?

har opplevd folk som har klart å skru fast hovedkortet -direkte- i kabinett, uten "utleggskruer" (vet ikke hva de heter, men de som hovedkortet 'hviler' på)

 

om kortet står direkte i kabinettet uten disse, vil du jo få kortslutning over alt

 

prøv heller å ta ut hovedkortet av kassa, -legge det på antistatisk plast, en treplate eller lignende og se om det fungerer da...

 

eller som jeg tidligere sa..

hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt med meg alle delene til en person som kan å sette sammen en maskin, og heller fått denne personen til å ta en titt på den, da det er fort gjort å gjøre noe feil, om man ikke har god erfaring.
Lenke til kommentar

For å si det sånn.. syns du skal få tak i noen som har gjort d før.. høres ut som om dette er ting du burde studere litt nermere før du setter igang.. og om det var en PC til 11 000 så er det ihvertfall en ting å anbefale..

om du ikke kjenner noen som kan det så for all del gå til en butikk eller noe i den dur som driver med det..

Blir jo nervevrak av å lese alt som står her jo.. :cry:

Lenke til kommentar
Blir jo nervevrak av å lese alt som står her jo.. :cry:

kunne ikke sagt det bedre selv..

 

men synes fortsatt den selgeren høres fishy ut.. når var det problematisk å sende en ferdigmontert pc lixom..

 

kanskje man skulle startet med det selv? selge "pc'er som takler dagens spill" til 11000kr i deler?

bestille datadeler til 5000 og sende? huff.. trist postering det her :no:

Endret av wamp
Lenke til kommentar

Det er mye støv på alle delene. kan dette være en grunn til at de ikke virker?

Ellers bør jeg vel følge rådene deres og gå til en pc-forhandler... :hrm:

 

Tror nok at pc'en skulle være bra altså siden den kostet 11 tusen. håper ikke jeg har blitt svindlet ass... :thumbdown: har en liste der det står hva pc'en inneholder. skal jeg poste den?

Endret av gunnarman
Lenke til kommentar

:wallbash: gjør alle oss lesere en tjeneste.. send maskina til en pc-butikk eller noen andre som kan montere det for deg?

 

sitter fortsatt å skjelver etter meldinger som

skal jeg prøve å lime hovedkortet fast?
og
går det ann å legge alle delen ut på teppet

 

no offence, men har du betalt 11.000kr for dette, burde du spandere noen hundrelapper ekstra på å få noen andre til å sette det sammen for deg :whistle:

 

og om du nå mot formodning har bestemt deg for å gjøre dette selv, kunne du jo prøve å få telefon support fra noen e.l.? bare en tanke ;)

Lenke til kommentar
har en liste der det står hva pc'en inneholder. skal jeg poste den?

Hvis du har betalt 11000 kr,så bør det være skikkelig bra deler du har kjøpt.

 

Post den lista di,så får jeg se hva du har kjøpt.

 

Du må for all del ikke finne på å lime fast hovedkortet!!!

Da må du heller kjøpe deg et billig kabinett som hovedkortet ditt passer inn i.

 

Håper for din del at du ikke er blitt svindlet,men når jeg hører prisen på 11000 og masse støv på delene så er det noe som ikke stemmer her. :no:

 

Edit:Her kan du se en bra pc til 12500 kr. Pc'en din bør være bedre enn den siden du har kjøpt brukte deler.

 

Har du gjort alt som står i denne PC-Bygger guiden?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Her er en liste over delene som jeg fikk av selger:

 

Intel celeron d 2,4 GHz

512 mb ram

MSI socket 478 hovedkort

PowerColor Radeon 9250 128MB skjermkort og et kabinett det står q-tec på..

 

Er dette bra for 11 000 ?

Endret av gunnarman
Lenke til kommentar
Her er en liste over delene som jeg fikk av selger:

 

Intel celeron d 2,4 GHz

512 mb ram

MSI socket 478 hovedkort

PowerColor Radeon 9250 128MB skjermkort og et kabinett det står q-tec på..

 

Er dette bra for 11 000 ?

Nei desverre,de delene der er ikke verdt mer enn ca 1500 kr!!! :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...