Gå til innhold

Trenger et stille kabinett!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et kabinett som heller demper enn durer! Er møkk lei av det jeg har nå, fordi det durer på alle mulige og umulige steder. Helt håpløst å gjøre stille. Må bare få det ut av kåken så fort så mulig, men først må jeg ha hjelp til å finne meg et nytt et.

 

Har lyst til å loffe ut med ca 700kr+-. Det kan gjerne se litt fett ut, men jeg skal heller ikke ha noen ny romrakett eller lande på månen. Det viktigste er at det er støydempende.

 

Har de det på digitalimpuls.no eller pyton.no er det en fordel siden jeg bor i oslo.

Jeg har en feit strømforsyning fra før(chill 510watt), så det er helt uaktuelt å bytte.

 

Dette ser litt kjipt ut, men står at det er stille på pakka!

Antec Sonata

 

Edit: oppdateringer underveis

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har strømforsyning fra før, og en annen ting er at jeg har lest de er ganske trange inni. Passer dårlig for meg som har vannkjøling. Ellers så ser de veldig stilrene og støyfrie ut.

 

Støyer ikke 120mm viftene mindre enn 80mm'erne?

 

Edit: Tenkte forresten å holde meg til miditower.

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Hvordan ser du på et kabinett at det lager lite lyd? :tease:

Men over til tema: Jo, 80mm lager mye mindre lyd enn 120mm på samme RPM (kan ha 120mm på høyere RPM, og allikevel lager de mindre lyd)

Når det ligner på det jeg har fra før, så pleier jeg å si at det ser bråkete ut :yes:

 

... blei noe forvirra av hva du sa her. Først lager en 80mm mindre lyd enn 120, så lager 120mm mindre lyd enn 80mm igjen... En god sirkel det der :thumbup:

 

Forslag taes fortsatt imot med takk!

Lenke til kommentar

ooops... skreiv feil, sorry! Det er 80mm viftene som lager mer lyd enn 120mm viftene, selv om 120mm viftene kjører på høyere RPM ;) (120mm viftene kan kjøre på lav RPM også, misforstå meg rett, men ved høyere RPM lager 120mm viftene mindre lyd enn 80mm viftene på lavere RPM

Lenke til kommentar

Du viste til Antec sonata. Har hatt dette kabinettet selv og var veldig fornøyd med det. Hardware har tatt en test av dette kabinettet,så du kan jo ta en titt på testen. Men ikke noe støy fra dette kabinettet. PS: Jeg brukte viftekontroller til alle viftene for minimalt viftestøy.

Lenke til kommentar
ooops... skreiv feil, sorry! Det er 80mm viftene som lager mer lyd enn 120mm viftene, selv om 120mm viftene kjører på høyere RPM ;) (120mm viftene kan kjøre på lav RPM også, misforstå meg rett, men ved høyere RPM lager 120mm viftene mindre lyd enn 80mm viftene på lavere RPM

Hehe.. tror vi sier det slik at større vifter kan ha lavere rpm og dermed mindre lyd og samtidig flytte like mye luft som den mindre vifta (men høyere rpm og lyd)

 

En annen faktor er at større vifter ofte har en "mørkere" lyd slik at selv om de skrus litt opp ikke lyder like ubehagelig som en mindre..

Endret av immo
Lenke til kommentar
Grei oppsumering egentlig det immo, men jeg er ikke helt enig, siden 120mm vifter på samme RPM som 80mm vifter lager minst lyd, og flytter mer luft. Har egne erfaringer med det, men uansett; Kjøper du SilenX-vifter, så lager de så godt som ikke lyd ;)

 

EDIT: Leif

Stemmer i tilfeller det.. derav den nederste kommentaren :cool:

Lenke til kommentar

Men altså, du kan enten velge mellom et kult et, som Sunbeam Acryl for 1000kroner, helt gjennomsiktig.

 

Antec Sonata som er støydempet, 800kroner, og ganske treig og slapp utseende.

 

Et standars server kabinett, jeg har et Inwin X70 nå , det er stort nok, veldig stort. Det er kjedlig med så stort. Det koster 700-800.

 

Lian Li, vannkjølings kabinettet, du får med et pent og stille kabinett, egnet til kjøle løsninger som vannkjøling, det er akkurat passe til Bw radiatoren oppe. Men i gjengjeld til dette , er prisen på 1.700 kroner, kvalitet koster.

Lenke til kommentar

Skal du ha et kvalitetskabinett skal du satse på lian li

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19682

 

D er litt dyrt, mn vert penga!!! har d sell

 

120mm viftene som er i bråker litt. Bestill derfor 2 extra 120 mm på 18 db. Du kan finne en slik en på microplex.no av merke Papst.

 

Pass på at strømforsyninga er stillegående. Jeg vil anbefale den nye Mist 500 w. som du også finner på microplex.no

 

Noe av d viktigste er gjerne at en boxed vifte på cpu og vifte på kraftig grafikkort er litt støyende. Fiks dette problemet og støymatta i kabinettet tar seg av resten:)

Lenke til kommentar
Skal du ha et kvalitetskabinett skal du satse på lian li

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19682

 

D er litt dyrt, mn vert penga!!! har d sell

 

120mm viftene som er i bråker litt. Bestill derfor 2 extra 120 mm på 18 db. Du kan finne en slik en på microplex.no av merke Papst.

 

Pass på at strømforsyninga er stillegående. Jeg vil anbefale den nye Mist 500 w. som du også finner på microplex.no

 

Noe av d viktigste er gjerne at en boxed vifte på cpu og vifte på kraftig grafikkort er litt støyende. Fiks dette problemet og støymatta i kabinettet tar seg av resten:)

Når det står att han skal bruke 700kr +/- vil jeg nok si att det ikke er hensiktsmessig å foreslå ett kabinett som koster over 2k :no:

 

Hvis han i utgangspunktet vurderer noe i den prisklassen ville han nok ha sagt det...

 

Edit: leif

Endret av 1447
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...