Gå til innhold

Hitachi 400GB krasjer/klarer ikke skrive til disk


Anbefalte innlegg

Har en 400GB Hitachi Deskstar, hver gang jeg prøver å flytte filer inn på den, stanser den plutselig før eller siden, med disse feilmeldingene:

 

 

screenhunter0018fh.jpg

 

screenhunter0022jn.jpg

 

 

Kjøres i S-ATA sammen med en WD Raptor 74GB, på et A8V Deluxe hovedkort med AMD64 3500 prosessor..

 

Har riktig driver, formatert flere ganger, defragmentert, men ingen ting nytter.. :cry:

Noen som vet om en mulig løsning.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
deathstar?:p

Nei, det er ikke de samme diskene. Fordi Hitachi tok over IBM disk-avd betyr ikke det at de produserer de beryktede deathstar-diskene.

 

Jeg har nå hatt en Hitachi 7K250 sata som OS-disk i 10 mnd og ikke hatt noen problem med den, kjøpte sågar en ny 160 GB sata-2 7K250-disk forleden.

 

Til trådstarter: Drive fitness test, last ned og kjør "advance test" så får du sjekket hver punkt på disken. :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, personlig tror jeg ikke Hitahi forandret så veldig mye på diskene etter at de overtok harddiskdivisjonen til IBM. Mener å huske at 120/180GXP-serien var produsert av Hitachi, og den var det masse problemer med. Men hvis man liker IBM/Hitachi, så for all del--jeg har i allefall fått nok av disse "Crashstar"-diskene som har tatt mye data fra meg :cry:

 

Tester av 400GB varianten:

 

Test på Hardware

Endret av enl
Lenke til kommentar
Til trådstarter: Drive fitness test, last ned og kjør "advance test" så får du sjekket hver punkt på disken. :thumbup:

Takk for tipset..

Bootet på A, sjekket disken, etter 1 og en halv time konkluderte den med "No error on disk", og nå gjør Hitachien at maskinen ikke vil starte i det hele tatt, selv om det er WD Raptor som er OS-disk.. Må rett å slett koble ut Hitachien for i det hele tatt å komme inn i Windows.. blir nok en Seagate 400GB på meg nå.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...