Gå til innhold

BSOD trenger hjelp


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter med sporadisk Bluescreen.Melding some kommer er som dette.

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

***STOP: 0X0000000A (OX00000820,0X0000001E,0X00000001,0X804D9E0E)

Beginning dump of physical memory

 

Er det noen måte å bruke denne infoen for å finne frem til hva som årsaker denne meldingen.

Jeg bruker

Asus p5gd1 hovedkort med pentium 4 3.2 prescot

integrert lyd og lan er i bruk.

1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL

3 samsung sata disker (IKKE RAID)

1 ide disk

Sapphire Radeon X800 256MB GDDR3 PCI-Express

Logitech MX510 Optical Mouse, USB

 

Jeg avinstalert logitech quickcam 4000 fordi jeg trodde at det var den som årsaket problemmet men den kommer ennå etter det er gjort.

Noen svar er veldig velkommen.

 

Mvh

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for svar.

 

Mistanken er der og jeg egentlig håper at det ikke er problemmet.Minnebrikken skal være drittbra og er svindyrt :(

Jeg har kjørt prime95 uten at den fant feil på brikkene :hmm:

Jeg har nå tatt ut en av de og må bare vente en tid.Som skrevet så er problemmet sporadisk.Er det mulig å lese den feilen og si helt sikker at den er pga minne feil?Eller kan det være at det er bedre å bytte hovedkort som passer kanskje ikke med disse brikker?

 

Dersom noen andre forslag til stedet så er jeg fortsatt åpen for de også.

 

Takk

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I have exactly same problem, exactly same error-codes.

 

I have LGA755 P4 3.4GHz cpu.

Asus P5AD2 Premium mobo,

Asus EN6600GT gfx,

Kingston 1GB-PC5400 ram,

2x Maxtor Maxline III hd's.

Logitech MX510 mouse,

Cherry G86-21050 keyboard.

 

I'll try to contact Asus.

Have you allready solved the problem?

Endret av MadButcher
Lenke til kommentar

Hello

 

I'm not sure if the problem is gone yet.I tried with some other type of memmory (corsair value 2x512 matched pair) and the problem still came after a few days :mad:

I also changed my power supply to a 400 watt 24 pin instead of the 20 pin with a 24 pin converter.This did not help either.I have now done some changes in the bios that i believe may have helped :hmm:

Both acpi and apic are disabled.

I have also enabled "AI Booster Support"

with AI overclocking set to N.O.S with all its setting to auto.

Time will tell.

I for one think this is one of the hardest mobos i have ever delt with.

Keep me up to date if you learn anything yourself.

Lenke til kommentar

Har hatt lignende problem. Husker jeg fikk opp en bluescreen hvor det stod "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" + litt mer. lignende av den du fikk. Problemet var at jeg hadde brukt en nettverksdriver fra microsoft update isteden for den som følgte med med nettverkskortet. Bytta driver så vikra alt.

 

edit:sjekk rammen din med http://www.memtest86.com/

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar

Hallo and hi

 

Jeg fikk bsod nesten 30 min etter jeg svarte sist.Jeg vet ikke hvor jeg skal angripe nå.Har kjørt prime95 uten at den fant noe feil.Har også prøvd annen minne som skrevet tidligere uten at det hjelp.Så mange brikker er ikke feil.

Jeg må nok prøve litt til med bios igjen og evt andre drivere til diverse ting.Har også byttet skjermkort driver uten å lykkes.

 

I hope you understood this also MadButcher. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg bruker logitech mx510 usb til alle mine spill.Er noe dritt dersom den svikter meg.Skal kanskje prøver andre drivere til den også.Det kan gå mange dager mellom blåskjermene så dette kommer til å ta liv av meg dersom jeg fjerner den.

:hmm:

 

Foresten så likte jeg scorene dine der TL1000S :thumbup:

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar
hva holder du på med når BSOD kommer opp?

Det kan komme bare når pc'en står over natta eller bare når jeg sitter og surfer noen ganger i spill.Det er ingen mønster som jeg kan sette fingeren på. :no::no:

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar

Win Xp SP2

Vet ikke helt når bsod begynte men jeg tror den egentlig kom etter jeg installerte logitech sin web cam.Jeg hørte senere at andre oplevde problemmer med den også så jeg har fjernet den og avinstallert softwaren.Det kan godt hende at rester av drivere ligger inne :ermm:

Jeg har hatt andre krasj før men det var pga varme tror jeg.Nå har fått bra med vifter som holder tempen lavere.Jeg fikk også krasj før når jeg spilte spill med deamon tools for å ungå cd bruk men nå bruker jeg cd for å slippe den krasjen.Jeg må sikkert vurdere å format c: atter en gang for å sikre med at det ikke er noen rester av andre ting som ødelegger for meg.En ting til som er spesiel med denne pc'en er at når jeg starter programmet reg cleaner så ser jeg den bare som en process som jobber men starter ikke på skjermen så at jeg kan bruke den :thumbdown:

Har aldri opplevd dette før med noen av mine andre pc'er.Jeg har byttet ut den ene disken etter den andre for å sjekke dette men til ingen nytte der heller.For meg så peker alt mot dette hovedkortet som jeg også vurdere å bytte.Har snart byttet alt så jeg har snart en pc til. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har hatt dette problemt på ett par system.. både Intel og AMD..

Det har hver gang vært snakk om USB-enheter og tvilsomme drivere til disse..

Derfor anbefaler jeg sterkt å sjekke ut det..

Få vekk den "elskede" USB-musa.. og evt. andre USB-enheter (helst avinstaller dem også).. og prøv uten dette en tid..

Så får man avkreftet denne mistanken...

Lenke til kommentar
Hallo and hi

 

Jeg fikk bsod nesten 30 min etter jeg svarte sist.Jeg vet ikke hvor jeg skal angripe nå.Har kjørt prime95 uten at den fant noe feil.Har også prøvd annen minne som skrevet tidligere uten at det hjelp.Så mange brikker er ikke feil.

Jeg må nok prøve litt til med bios igjen og evt andre drivere til diverse ting.Har også byttet skjermkort driver uten å lykkes.

 

I hope you understood this also MadButcher. :ohmy:

No, only very few words I understand, I'm from the southeast of the Netherlands.

Lenke til kommentar

Ok Butcher

I wrote that i had bsod about 30 min after i had answered the last message.

Now i have to try some other shit in the bios or get rid of my usb mouse maybe.I dont know.I'll get back to this later.I just might reformat to clean things up.

 

Time will tell :cry:

Endret av m-lyng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...