Gå til innhold

PvP: Hvordan kan mages vinne mot prester?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I stad møtte jeg på en hordeprest i stromgarde:

Det som skjer, er at han tar Devouring Plague, Shadow Word: Pain og Shadow Vulnerability. Etter det så løper han vekk og jeg dør (Både jeg og han var på level 44)

Det jeg lurer på, er om noen vet om en taktikk mages kan bruke mot prester?

post-172-1116087188_thumb.jpg

Endret av nd4spd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første må du jo ikke la han stikke av! Det er en grei jobb for deg som mage. Polymorph + div slow/freeze spells.

polymorph plus en fireball tar fort knekken på mye av pw:shield, polymorph igjen og nok en fireball..

(jeg har aldri spillt mage, men spiller prest så jeg kan bare fortelle hvordan jeg blir knust. Vet ikke så mye om cooldown osv på mage spells)

Men ikke la han stikke unna med en dot på deg er vel i hovedsak det du må gjøre. Ellers er det vel bare å pøse på med damage spells.

Uansett er nok shadowspecc priest noe av det vanskeligste du kan møte, så du må nok forberede deg på noen tap mot priests uansett..

Skrevet (endret)

Jepp, alltid sheep presten når han har heala seg til full hp.

Om han har så lite hp at du tror du kan drepe han på 10sec, Counterspell healen hans(SpellAlert er en genial mod).

Om han prøver å stikke av, frost bolt rank 1, eventuelt Cone of Cold.

Frost Nova er jo også greit.

Edit:

Hvilken spec er du?

Arcane: Vent med å bruke Presence of Mind til han har lite hp, sammer gjelder Arcane Power. Kjør på med Instant Arcane Explosion, du har mer mana enn han har hp.

Fire: Åpne fra sheep med Pyroblast.

Frost har jeg ikke prøvd, men kan tenke meg skjold+bandasje er greit.

Bruk så mye instants som mulig, burst dps ftw!

Endret av E-Ton
Skrevet (endret)

Arcane:

Improved Arcane Missiles 5/5

Arcane Concentration 5/5

Improved Arcane Explosion 5/5

Evocation 1/1

Improved Mana Shield 2/2

Improved Counterspell 2/2

Presence Of Mind 1/1

Fire:

Improved Fireball 5/5

Impact 3/5

Ignite 3/5

Flame Throwing 2/2

Pyroblast 1/1

Endret av nd4spd
Skrevet

E-ton: de taktikkene der er akkurat det vi klarer lett å motstå. Som priest har jeg mer mana enn en mage, han kan bruke evovation, men jeg har fortsatt mer mana igjen. Jeg dreper mage med SW:P, så healer jeg meg så mye jeg kan, helst holde meg over 60% hele tiden. Er ikke noe problem med flash heal. Jeg bruker også fear + bandage, jeg har aldri tapt 1on1 mot en alliance mage, og jeg tror gjerne at eliten må komme for å kunne ta meg 1on1 ;) *skryte skryte*

Skrevet
E-ton: de taktikkene der er akkurat det vi klarer lett å motstå. Som priest har jeg mer mana enn en mage, han kan bruke evovation, men jeg har fortsatt mer mana igjen. Jeg dreper mage med SW:P, så healer jeg meg så mye jeg kan, helst holde meg over 60% hele tiden. Er ikke noe problem med flash heal. Jeg bruker også fear + bandage, jeg har aldri tapt 1on1 mot en alliance mage, og jeg tror gjerne at eliten må komme for å kunne ta meg 1on1 ;) *skryte skryte*

Har aldri sakt at dere har noe problem med å ta oss heller. :no:

Men seriøst? Evocation fyller over 3000mana på min lvl40 mage, og jeg har ikke prioritert spirit i det hele tatt. I tillegg har jeg manastein, ca 7500-8000 mana totalt.

For at jeg i det hele tatt skal kunne bruke evocation må presten fylle til over 80% hp(sheep ftw!), men det gjør de ofte.

Må innrømme jeg ikke har fått spillt så altfor mye pvp mot prester, de har de med å ha grupper rundt seg når jeg er i nærheten (skryte skryte).

Eneste måten jeg kan skjønne en prest kan bli slått på må være så ekstrem burst dps at han ikke rekker å heale ( :roll: ).

Skrevet

som level 60 prest har jeg tapt 1 gang til en mage 1vs1.

da critta han meg to ganger på rad, først for 1700 så for 1200.

ellers må jeg si at mages er vanskligere jo mer HP de har... manaen deres spiller NULL rolle, da jeg vanligvis har greit med mana igjen i poolen når magen er død.

Skrevet

som shadow priest ahr jeg aldri veldig store problemer mot mages.

men jeg ble tatt litt off-guard engang når er mage plutselig begynte å instant-arcane explosione meg. dette og en god tima frost nova kan gjøre livet surt for en prest.

men om presten bruker silence er du litt ute å kjører da.

Skrevet

Er discipline priest, og tok netopp noe dueller (ikke pvp, duell) mot en mage. Han brukte 2xBandage og evocation, jeg klarte fortsatt å ta han, manaen går aldri tom lenger etter at jeg speccet til discipline.

Skrevet

Har nesten aldri møtt priest 1on1 i PvP, men det har vertfall skjedd en gang jeg husker. Det var i Burning Steppes, en lvl 57 priest jumpa meg da jeg var lvl 59. Det ble en hard kamp, men jeg tok han til slutt. Men slik jeg har specca, så tar jeg de aller fleste hvis jeg får sheepa de i starten. Nesten 3000dmg (uten crit) i løpet av få sec, kjenner de fleste klasser godt ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vill si en shadow/disepline priest (lvl 60)

Imp. shield

Imp. Fortune

Imp. PW:S

Mindflay

Og sist men ikke minst SILENSE

Skrevet
Nesten 3000dmg (uten crit) i løpet av få sec

3000dmg uten crit i løpet av få sek.?

Som level 60 mage lurer eg på korleis du får det til?

PoM+Pyroblast = 890dmg, 1sek

Fireblast = 509dmg, 1sek.

Cone of Cold = 365dmg, 1sek.

Arcane Explosion = 263dmg, 1sek.

Fireball = 715dmg, 3sec

2742dmg over 7sek. og der er vist du får maks dmg uten crit og eg tviler egentlig på att det der går på 7sek.

vil heller sei rundt 9-10sek. vist du ikkje blir slått på og når ein mage kamp ikkje pleier å vare i meir en 15sek.

(utenom med pally, helvetes skjold og heals :p ) vil eg ikkje sei 10sek er få sek.

detter er på level 60, på level 59 har du ikkje den beste pyroblast eller den beste fireball så da blir dmg enda mindre.

Og den level 57 presten presten du tok, han må suge han...

Skrevet (endret)
Nesten 3000dmg (uten crit) i løpet av få sec

3000dmg uten crit i løpet av få sek.?

Som level 60 mage lurer eg på korleis du får det til?

PoM+Pyroblast = 890dmg, 1sek

Fireblast = 509dmg, 1sek.

Cone of Cold = 365dmg, 1sek.

Arcane Explosion = 263dmg, 1sek.

Fireball = 715dmg, 3sec

2742dmg over 7sek. og der er vist du får maks dmg uten crit og eg tviler egentlig på att det der går på 7sek.

vil heller sei rundt 9-10sek. vist du ikkje blir slått på og når ein mage kamp ikkje pleier å vare i meir en 15sek.

(utenom med pally, helvetes skjold og heals :p ) vil eg ikkje sei 10sek er få sek.

detter er på level 60, på level 59 har du ikkje den beste pyroblast eller den beste fireball så da blir dmg enda mindre.

Og den level 57 presten presten du tok, han må suge han...

Slik får jeg det til:

Arcane Power

Fireball

POM + Pyroblast

Fireblast mens jeg løper mot fienden

CoC eller Arcane explotion.

:)

EDIT:

Har vært lvl 60 en stund nå. Jeg sa jeg var 59 da jeg møtte priesten. Men vil fortsatt si at jeg kunne gjort 3000 dmg på ganske få sekunder på lvl 59 også.

Endret av Same-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...