Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finne IP adressa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk i et nettverk eller bare til hvem som helst som er koblet til internett?

Jeg vet hvertfall det finnes programmer som kan scanne alle aktive ip-adresser på et internt nettverk.

Skrevet

Det er en kommando du kan kjøre i "command prompt", men den viser deg bare hvilke ip'er du er knyttet opp mot, feks i en chat, hvis du er direkte knyttet opp.

Poenget er at jeg ikke husker den. Kommer sikkert hvert øyeblikk :)

Ellers skal det godt gjøres å finne en ip adresse, ut i fra navnet på en kar.

Skrevet
Det er en kommando du kan kjøre i "command prompt", men den viser deg bare hvilke ip'er du er knyttet opp mot, feks i en chat, hvis du er direkte knyttet opp.

Poenget er at jeg ikke husker den. Kommer sikkert hvert øyeblikk :)

Ellers skal det godt gjøres å finne en ip adresse, ut i fra navnet på en kar.

netstat -n

netlimiter viser også ip adresser, men det er litt avhengig hordan du er koblet opp mot denne personen om man får riktig adresse. eks msn vil ikke vise korrekt pga alt går via msn sine servere...

Skrevet

De som sitter inne med kunnskapen om dette, vil nok ikke svare på dette spørsmålet. Ja, jeg vet hvordan du får i tak i IPen til de du chatter med over MSN. Nei, jeg gir deg ikke svaret, fordi du sikkert skal prøve noen angrep på dem?

Skrevet
De som sitter inne med kunnskapen om dette, vil nok ikke svare på dette spørsmålet. Ja, jeg vet hvordan du får i tak i IPen til de du chatter med over MSN. Nei, jeg gir deg ikke svaret, fordi du sikkert skal prøve noen angrep på dem?

jeg skal faktisk ikke angripe noen, er bare nysgjerrig

Skrevet (endret)
Hvorfor er IP så viktig?

Mange grunner det...

For de fleste vil de vite ip-adressen for å gjøre noe ondt mot dem. For eksempel DDoS eller prøve å finne "personlig informasjon" (Man kan ikke finne navn/osv. men bare hvilken BY personen bor i. Uten hjelp av politiet)...

Men hvis _DE_ har gjort noe alvorligt galt så er IP-adresen kjekt å ha.

edit: redigert litt på tekseten

Endret av ZaLzIce
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...