Gå til innhold

Har nettopp fått meg firefox! Bør jeg slette IE?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, du kan velge å fjerne Internet Explorer fra Control Panel -> Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components, men du vil ikke spare noe plass på det. Den sletter bare snarveier osv.

Dessuten liker Windows Internet Explorer veldig godt av en eller annen merkelig grunn(windows-update f.eks.)...

Lenke til kommentar
Hehe, du kan velge å fjerne Internet Explorer fra Control Panel -> Add/Remove Programs -> Add/Remove Windows Components, men du vil ikke spare noe plass på det. Den sletter bare snarveier osv.

Dessuten liker Windows Internet Explorer veldig godt av en eller annen merkelig grunn(windows-update f.eks.)...

Ang. Windows Update, det kan man også gjøre med Firefox. Var en på forumet som nevnte det en gang og man måtte laste ned en extension (plugin) for å få det til.

Noen som vet mer om dette?

Lenke til kommentar

Når Internet Explorer er såpass kraftig innlemmet i operativsystemet, er det nokså problematisk å få fjernet applikasjonen uten bivirkninger i form av eksempelvis programkrasj dersom enkelte funksjonaliteter beror på Internet Explorer.

 

Skulle en ha håp om å virkelig fjerne IE og dog få et fungerende system i alle aspekter, må en kanhende benytte en komponent som etterlikner API-et til IE, men som i realiteten peker til en annen nettleser.

Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at jeg har IE installert er fordi det er enkelte nettsider som man bare må ha det for at nettsiden skal fungere.

Og forresten, du sier du bruker Firefox 1.0.1, siste versjon er Firefox 1.0.4, bare så du vet det. Vil annbefale deg å oppgradere til 1.0.4, les hvorfor her.

Lenke til kommentar

Du bør ha IE ja, for du kan få bruk for det i visse tilfeller nevnt ovenfor.

Også hvis det skulle skje noe galt med firefox, at du f.eks ikke kommer på noen sider kan du bruke IE til å laste ned en ny versjon, osv..

 

Edit: Leif, du er ikke velkommen her!

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...