Gå til innhold

S-ATA og Windows 2003


Anbefalte innlegg

Morn.

Jeg prøver å innstallere Windows 2003 på min S-ATA disk, men etter at jeg har valgt partisjon og inst.-programmet begynner å kopiere filer så får jeg opp beskjed om at

Cannot find file: si3112r.sys

Hva er feil?

 

HK:NF7-S 2.0 med S-ATA-kontroller: Sillicon Image 3112

Harddisk:Maxtor diamondmax 10 200 Gb 8 Mb S-ATA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere.

jess, det er gjort.

Problemet kan være at disketten du har driverne på har fått hikke, så jeg vil anbefale deg å kopiere en ny diskett med de nyeste driverne på :)

Har lagd ny diskett, men jeg er ikke sikker på om jeg har de nyeste driverne(Abit sine sider er litt rotete).

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
har du husket å laste inn driveren til s-ata kontrolleren helt i starten av installasjonen. Akkurat når du booter på cd'n og den blå skjermen kommer opp, står det at du må trykke f8 (tror det var f8) for å laste inn drivere til kontrollere. Det må du gjøre for å få det til å fungere.

Det er nok F6 du mente der.

 

 

db

Lenke til kommentar
Rolig nå...

 

Er Prøv å installere på en annen maskin med samme CD-plate. funker det?

Kan være Cd-platen er ripete eller ødelagt.

CD'n er "ny-brent".

rolig?

Vi har opplevd det samme, det vi måtte gjøre var å brenne cden på 2x speed, alt fortere enn det gjorde at man fikk feil når man prøvde å innstallere!

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å bruke driveren fra abit...gå  heller rett til produsentens hjemmeside.

Altså: www.siliconimage.com  og  hent den siste drivern derfra  ;)

drivere for 3112 existerer ikke der.

hit.

Klikk DOWNLOADS --> Drivers --> SiI3x12

 

Her finner man drivere til forskjellige systemer.

 

Klikk på "SiI3x12: Serial ATA (SATA) Windows IDE Driver - Released" eller RAID-versjonen hvis det er den du vil ha.

Nytt vindu med info dukker opp.

Klikk Zip-fila i høyre vindu for å laste ned.

 

Sceptic

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...