Broseen Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Jeg bruker NOD32 antivirus og det detekterer stadig en trojan som heter Win32/Agent.CP trojan. Filnavnet er Windows\System32\Poller.exe. Programmet klarer ikke å fjerne denne filen, hva skal jeg gjøre?
Broseen Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Er ikke så inni dette, safe mode? Men jeg kan bare finne den selv og slette den mener du?
zjulik Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Safe Mode vil si at kun de nødvendigste prosesser i Windows starter. Mye ar således avslått, ofte også virusene, slik at de kan slettes. Safe Mode kommer du inn i ved å trykke F8 noen ganger rett etter at maskinen din begynner å starte - men altså før windows. Alternativt kan du forsøke å fjerne filen med programmet MoveOnBoot - det er kanskje enklere hvis du er uerfaren: http://www.snapfiles.com/get/moveonboot.html
_Adler_ Skrevet 12. mai 2005 Skrevet 12. mai 2005 Du kan jo også rett og slett scanne pc'en med Nod32-i sikker modus. Gjør det en gang i blant.
Broseen Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Skrevet 12. mai 2005 Får bare opp valg om boot device ved å trykke F8 etter oppstart. Har laptop hvis det betyr noe. Mener du å bruke NOD32 etter å ha gjort dette, eller finnes det en egen innstiling?
stoffix Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 trykk F8 etter å ha valgt boot device, så trykker du igjen.. da skal du kunne velge sikkerhets modus... så kjører du Nod 32, og fjerner viruset, og alt er i orden.. jeg hadde klart å få virus i rammen, som ikke kunne fjernes, sikkerhetsmodus fikset det for meg..
Broseen Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Skrevet 17. mai 2005 Har prøvd både MoveOnBoot og safe mode nå, funker ikke. Noen andre forslag?
_Adler_ Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Hva er det som ikke funker? Kom du deg inn i Safe Mode?
Broseen Skrevet 17. mai 2005 Forfatter Skrevet 17. mai 2005 Jeg får ikke fjernet filen. Kommer inn i safe mode ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå