Gå til innhold

Hjelp til valg av tlf. ?!


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå snart gå til anskaffelse av ny mobiltlf.

De viktigste kriteriene er:

 

Bra kalender

Rask/god teksting

Gode nyttefunksjoner generelt.

Minnekort

Kamera på minst 1 MP.

Mediaplayer(må spille musikk)

Gjerne Java(eller annet), er glad i tilleggsprogr.

Pris er ikke så viktig, men valuta for pengene er noe annet.

 

Eller er jeg ikke så kresen på ting, men har sett meg ut noen modeller.

 

Sony Ericsson K750i, W800

Samsung Z500, Z300, SGH E 720(minnekort?)

Nokia 6230i, 6630

(Motorola e398-oppfyller egentlig ikke kravene, men har den virkelig så god lyd??)

Av de er jeg mest spent på de 2 fra SE og 2 av Samsungene

 

Men vet lite om disse tlf. Hva råder dere meg til? Evt. andre modeller?

Takk-

Endret av Deriva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror K750i fra SE eller Siemens CX75 som kommer om en måned eller litt mer er greie valg.

 

Begge oppfyller kravene dine, men sistnevnte blir endel billigere. Dette fordi den har dårligere skjerm og kamera bl.a..

 

Mobiler som 6630 og Z500 ser jeg ingen grunn til deg å kjøpe, da billigere mobiler tilfredstiller alle kravene dine.

 

Nokia 6230i har for liten skjerm, synes jeg og E720 har som du sier ikke minnekort.

 

Om du skal ha tlf veldig snart blir det altså K750i, om du kan vente foreslår jeg CX75.

Lenke til kommentar

Du sier du liker tilleggsprogram; da er 6630 den eneste riktige.

Ulempen er at telefonen blir dyr, stor og treg i forhold til de andre du nevner.

 

Er det ikke verdt ulempene for deg er nok K750i det beste valget (om du da ikke ønsker klapptelefon, noe som får deg til å velge én av samsungen)

 

E398 har veldig god lyd, men man blir fort lei den. Virker veldig leketøysaktig.

Lenke til kommentar

E398 ser da overhode ikke leketøysaktig ut!?! I min verden ser den mye bedre ut enn f.eks T630 som bare ser plastikk ut. Kult, matt utseende og gode taster. MEN det store aberet med E398 er at den "henger" litt. Den ligger alltid litt etter når man skriver sms, og det er fryktelig irriterende. Den har utrolig god lyd, men den har noen mangler som gjør at både K750 og 6230i er bedre kandidater i dette tilfelle. Om ikke lenge kan du jo teste ut begge to. Lykke til :p

Lenke til kommentar
Takk for alle svar. Har kokt det ned til SE k750i eller w800, hva er i praksis den egentlige forskjellen på de 2?

Ellers synes jeg at Samsung Z300 så veldig bra ut, har ikke den både minnekort, bra høyttaler, MP-kamera, edge?

Forskjellen er at W800 har Flightmodus, leveres med bedre øreplugger og litt annerledes design. Ellers er dem ganske like :)

 

Det går ubekreftede rykter om at K750i KAN også spille av musikk selvom mobilen er slått av. Tiden vil vise :)

 

Edit: Leif var innom :p

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar
Takk for alle svar. Har kokt det ned til SE k750i eller w800, hva er i praksis den egentlige forskjellen på de 2?

Ellers synes jeg at Samsung Z300 så veldig bra ut, har ikke den både minnekort, bra høyttaler, MP-kamera, edge?

Forskjellen er at W800 har Flightmodus, leveres med bedre øreplugger og litt annerledes design. Ellers er dem ganske like :)

Hva med prisen? W800 kommer vel til å ligge på over 4000kr, og k750i på 3500kr?(Håper jeg husker right da ;) ).

Lenke til kommentar
E398 ser da overhode ikke leketøysaktig ut!?! I min verden ser den mye bedre ut enn f.eks T630 som bare ser plastikk ut. Kult, matt utseende og gode taster. MEN det store aberet med E398 er at den "henger" litt. Den ligger alltid litt etter når man skriver sms, og det er fryktelig irriterende. Den har utrolig god lyd, men den har noen mangler som gjør at både K750 og 6230i er bedre kandidater i dette tilfelle. Om ikke lenge kan du jo teste ut begge to. Lykke til :p

Har jeg sagt noe om designet?

 

Den VIRKER leketøysaktig. Mener spesielt den ristegreia som ligger inni. Fæl patent.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Legger til at CX75 koster helt neddi 2400kr hos Telebutikken.

Tror ikke den vil koste noe særlig mer enn det hos andre.

Veldig billig telefon. Hvis den er bedre enn CX70, som jeg har, er den kanskje en jeg ser på når jeg skal ha ny.

 

Fint at det er minnekortplass på CX75, da kan du bare sette i mer minne. Føler faktisk at det blir litt lite med 10,3mb på min...

Fulgte jo emd en hel haug med ubrukelig dritt da jeg kjøpte, det er litt dumt med Siemens. Noe av det kan ikke slettes!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...