Gå til innhold

ie og firefox crasher [løst]

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har et aldri så lite problem med browsere for tiden.

Når jeg laster f.eks. VG (se vedlagte bilder) kræsjer begge browsere på samme sted.

Mistenker at det er flash eller java som gjør det. Noen som har gode forslag til en løsning?

Endret av festhk
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har kjørt tenkelige og utenkelige spywarefjernere, men tror kanskje problemet begynnte etter et spyware angrep. Har lokalisert scriptet hos vg som får browseren min til å klikke:

<script SRC="/include/global/art.js" language="javascript"

type="text/javascript"></script> <script language="JavaScript" type="text/javascript">

var posisjon = "x01,x04,Right2,Right3,x05,x06,Middle3,Middle2,Bottom3,Bottom1,Top3,x10,BottomRight";

var page = "front"; </script> <!------ OAS SETUP begin ------> <script

language="JavaScript" type="text/javascript"> <!--

//configuration

// OAS_url ='http://adm.ad.asap-asp.net:81/RealMedia/ads/';

// OAS_url ='http://vg.ad.asap-asp.net/RealMedia/ads/';

OAS_url ='http://ads.vg.basefarm.net/RealMedia/ads/';

OAS_listpos = posisjon;

OAS_query = '';

OAS_sitepage = 'www.vg.no/' + page;

//end of configuration

OAS_version = 10;

OAS_rn = '001234567890';

OAS_rns = '1234567890';

OAS_rn = new String (Math.random());

OAS_rns = OAS_rn.substring (2, 11);

function OAS_NORMAL(pos) {

document.write('<' + 'A HREF="' + OAS_url + 'click_nx.ads/' + OAS_sitepage + '/1' + OAS_rns + '@' + OAS_listpos + '!' + pos + OAS_query + '" TARGET=_top><' + 'IMG alt="" SRC="' + OAS_url + 'adstream_nx.ads/' + OAS_sitepage + '/1' + OAS_rns + '@' + OAS_listpos + '!' + pos + OAS_query + '" BORDER=0' + '><' + '/A' + '>');

}

//-->

</script>

Uten denne snutten på www.vg.no, kjører browseren min helt fint.

Edit: Etter enda mer feilsøking, viser det seg at javascriptet laster flashreklame, som så får browseren min til å klikke. Det er altså kombinasjonen javascript + flash som er problemet.

Endret av festhk
  • 2 måneder senere...
Skrevet (endret)

Det er tydeligvis javascript som gjør at browseren crasher. Skrudde av javascript i preferences og firefox har vært stabil siden. Dessverre er javascript fordømt utbredt så dette er ikke en holdbar løsning i lengden. Ingen som har noen gode forslag? Går det an å "reinstallere" javascript?

Endret av festhk
Skrevet

Kan man ikke velge hvilken java-motor man kjører?

Jeg mener å huske at i Maxthon hvertfall kunne man det. velge mellom Microsoft VM Java og Sun sin egen Java-motor. Jeg måtte bytte fordi den nyeste versjonen var noe ustabil hos meg.

Skrevet (endret)

Går fint å velge java motor ja. Javascript og java er forøvrig ikke det samme.

Edit: Etter å ha gått bananas med siste versjon av hijackthis samt lspfix er nå problemet borte. *Puste lettet ut.*

Endret av festhk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...