WhiteFire Skrevet 11. mai 2005 Skrevet 11. mai 2005 (endret) Hei! Har et aldri så lite problem med browsere for tiden. Når jeg laster f.eks. VG (se vedlagte bilder) kræsjer begge browsere på samme sted. Mistenker at det er flash eller java som gjør det. Noen som har gode forslag til en løsning? Endret 22. november 2005 av festhk
WhiteFire Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Skrevet 11. mai 2005 Har prøvd de aller fleste versjonene. Har de nyeste nå ja.
WhiteFire Skrevet 14. mai 2005 Forfatter Skrevet 14. mai 2005 (endret) Har kjørt tenkelige og utenkelige spywarefjernere, men tror kanskje problemet begynnte etter et spyware angrep. Har lokalisert scriptet hos vg som får browseren min til å klikke: <script SRC="/include/global/art.js" language="javascript" type="text/javascript"></script> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> var posisjon = "x01,x04,Right2,Right3,x05,x06,Middle3,Middle2,Bottom3,Bottom1,Top3,x10,BottomRight"; var page = "front"; </script> <!------ OAS SETUP begin ------> <script language="JavaScript" type="text/javascript"> <!-- //configuration // OAS_url ='http://adm.ad.asap-asp.net:81/RealMedia/ads/'; // OAS_url ='http://vg.ad.asap-asp.net/RealMedia/ads/'; OAS_url ='http://ads.vg.basefarm.net/RealMedia/ads/'; OAS_listpos = posisjon; OAS_query = ''; OAS_sitepage = 'www.vg.no/' + page; //end of configuration OAS_version = 10; OAS_rn = '001234567890'; OAS_rns = '1234567890'; OAS_rn = new String (Math.random()); OAS_rns = OAS_rn.substring (2, 11); function OAS_NORMAL(pos) { document.write('<' + 'A HREF="' + OAS_url + 'click_nx.ads/' + OAS_sitepage + '/1' + OAS_rns + '@' + OAS_listpos + '!' + pos + OAS_query + '" TARGET=_top><' + 'IMG alt="" SRC="' + OAS_url + 'adstream_nx.ads/' + OAS_sitepage + '/1' + OAS_rns + '@' + OAS_listpos + '!' + pos + OAS_query + '" BORDER=0' + '><' + '/A' + '>'); } //--> </script> Uten denne snutten på www.vg.no, kjører browseren min helt fint. Edit: Etter enda mer feilsøking, viser det seg at javascriptet laster flashreklame, som så får browseren min til å klikke. Det er altså kombinasjonen javascript + flash som er problemet. Endret 14. mai 2005 av festhk
WhiteFire Skrevet 10. august 2005 Forfatter Skrevet 10. august 2005 (endret) Det er tydeligvis javascript som gjør at browseren crasher. Skrudde av javascript i preferences og firefox har vært stabil siden. Dessverre er javascript fordømt utbredt så dette er ikke en holdbar løsning i lengden. Ingen som har noen gode forslag? Går det an å "reinstallere" javascript? Endret 10. august 2005 av festhk
p@ge Skrevet 10. august 2005 Skrevet 10. august 2005 Det er tydeligvis javascript som gjør at browseren crasher. Skrudde av javascript i preferences og firefox har vært stabil siden. Dessverre er javascript fordømt utbredt så dette er ikke en holdbar løsning i lengden. Ingen som har noen gode forslag? Går det an å "reinstallere" javascript? se denne side: http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en lykke til
WhiteFire Skrevet 12. august 2005 Forfatter Skrevet 12. august 2005 Virket dessverre ikke :-/ Har en annen xp installasjon på disken og den virker fint. Tydelig at det er noe galt i software.
GeirGrusom Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 For et utrolig tåpelig script.... er det et halvhjertet forsøk på hindre folk i å blocke ads?
Beatnut Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 Kan man ikke velge hvilken java-motor man kjører? Jeg mener å huske at i Maxthon hvertfall kunne man det. velge mellom Microsoft VM Java og Sun sin egen Java-motor. Jeg måtte bytte fordi den nyeste versjonen var noe ustabil hos meg.
WhiteFire Skrevet 14. august 2005 Forfatter Skrevet 14. august 2005 (endret) Går fint å velge java motor ja. Javascript og java er forøvrig ikke det samme. Edit: Etter å ha gått bananas med siste versjon av hijackthis samt lspfix er nå problemet borte. *Puste lettet ut.* Endret 22. november 2005 av festhk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå