Gå til innhold

Kan lagg problemene fikses?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva tror du? det er du som lagger sant?

Blizzard har nok noe av de bedre spill-serverene i verden, så jeg tror ikke de hadde giddi å satsa på et mmorpg spill med en liten dell på bakrommet ;)

Serverene skal jo "tilfeldigvis" takle å ha et par tusen spillere som spiller samtidig på hver enkel server. Så vis du sliter med lav fps og treg oppdatering så ville jeg invistert i litt mer ram og et nytt grafikkort... eller bare sette ned grafikken.

lagger du, så gjør som jeg gjorde, nemmelig å clocke og mate rammen med langt høyere spenning enn det som er normalt..

kjører rammen på max Volt, og ca. 32mhz fsb mer enn normalt. (normalt er 133mhz)

eller vis du alerede har gjordt noe sånt, så kan du jo f.eks fjerne alle de modene som f.eks cosmos side små hjelpere, for de bruker jo litt av rammen de også.

Endret av AnVli..p4
Lenke til kommentar

^^

BAh. Op sier kunn lagg i raid o.l, han nevner ikke at det lagger ellers. Ergo dreier dette seg mest sannsynlig om serverlagg, som er forskjellig fra klientlagg. Klientlagg kan du gjøre noe med selv, enten sette ned grafikk eller oppgradere hardware.

Blizzard sine servere har vel en rundt 2k-2,5k server online max samtidig, og viss mange samler seg på samme sted samtidig, så kommer laggen. Dette er en kjennsgjerning i de fleste mmo, du vil alltid ha lagg når mange folk er samlet samtidig.

Lenke til kommentar
^^

BAh. Op sier kunn lagg i raid o.l, han nevner ikke at det lagger ellers. Ergo dreier dette seg mest sannsynlig om serverlagg, som er forskjellig fra klientlagg. Klientlagg kan du gjøre noe med selv, enten sette ned grafikk eller oppgradere hardware.

Blizzard sine servere har vel en rundt 2k-2,5k server online max samtidig, og viss mange samler seg på samme sted samtidig, så kommer laggen. Dette er en kjennsgjerning i de fleste mmo, du vil alltid ha lagg når mange folk er samlet samtidig.

Det stemmer, det var mer generelt (serverlagg) jeg tenkte på.. at lagg alltid forekommer ved store raid o.l. og lurte på om det kunne løses..

Mine egne grafikkinnstillinger har ingenting med spørsmålet å gjøre, de klarer jeg av selv.

edit:leifzor

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Herregud folkens, kan dere ikke undersøke litt før dere slenger ut meninger i hytt og gæver?

Hvis dere hadde vært innom www.wow-europe.com og lest litt der så ville dere ha sett under nyheter at Blizzard har blitt gjort oppmerksom på lag i WoW universetet den siste tiden.

De jobber hele tiden for å fikse dette, de har blandt annet gjennom testing funnet feil ved en server, noe som ikke reduserte lag'en men fikset mulige fremtidige feil.

De har også bedt sine nettverksleverandører sjekke at alt funker slik det skal fra deres side. Blizzard har mer enn nok maskinkraft til å drive dette spillet, jeg mistenker heller bugs/dårlig kode.

Og til dere som mener at RAM løser lag problemet : Jeg har en AMD Athlon 64 3200, med et GF6600GT og 1 GB RAM. Jeg kjører spillet i 1600x1200 med alt på maks med ca 60 FPS. Tilogmed jeg opplever lag når det blir mye folk på ett sted.

Lenke til kommentar

Helt enig! Jeg har High-End pc og gopplever lagging ofte. Hver eneste gang jeg flyr inn eller ut av IF er det et 5-10sek lagg. Slik var det ikke helt i begynnelsen. Det har nok med mengden folk som har kommet på serveren. Merker også at spillet lagger mer ellers og liksom, enn det gjorde helt i starten. Dette er også et tydelig tegn på at det har ikke noe med min egen maskinvare å gjøre.

Jeg mistenker også bugs/dårlig programmering....noe som sikkert blir forsterket gjennom stor belastning av server osv.

Dem har jo prøvd å finne ut hvorfor det lagger slik. Dem mener jo at det ikke skal gjøre det. Dem har brukt en uke på å finne feilen eller noe. Dem finner jo bare småting. Mye som tyder på software problemer ja...slike ting er vanskeligere å finne enn hardware problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...