Gå til innhold

Hva er forskjellen på norsk og dansk tastatur?

Harryarne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ikke noen form for adapter fra ps2 til Usb? Det må det da gjøres...

Eller kan man mekke det selv hvis man kutter av ledningen og skjøter på med en usb ledning på tuppen??? Noen som har prøvd?

Skrevet

Det finnes adapter ja, har en sjøl, se på psdata, multicom,komplett ellerno de har det sikkert.

Eller ei el/data-forettning i nærheten de har det sikkert.

Rart om det ikke følger med tastaturet! <-- sjekk

Skrevet

det har sikkert ikke så mye med det her å gjøre, men hvis tastaturet er engelsk så er det ikke æøå da??..

rart hvis det skulle være det....

Skrevet

Jeg har et danskt tastatur, det funker bra... jeg byttet bare om paa to taster (sitter i england saa jeg kan ikke skrive de tastene det er snakk om)

Skrevet

Quote:

Den 2002-07-12 19:12, Dan Hansen skrev:

Riktig det. Finnes ikke æøå på engelske tastaturer. Men her var det nå snakk om dansk da
:lol:

ja sa jo at det ikke hadde så mye med dette å gjøre...

Skrevet

Jeg har et dansk lgoitectastatur og kan fortelle at det er følgende forskjeller fra norsk:

ø og æ er byttet om.

er på <> -tasten (som alt gr)

| er på tasten (som atl gr)

og | er erstattet med 1/2-tegn

Jeg har løst dette så enkelt som å bytte ø og æ tastene og bruke norske drivere. Da er det bare å huske hvor og | sitter uten å se på tegnene på tastaturet. Restene er riktig.

Skrevet

Quote:

arve87 skrev (2002-07-14 22:33):

har ikkje d PS2 utgang? uansett så kan en sånn adapter umuli koste så masse... og sjå på logitech sine iTouch Tastatur.. dei e usb utgang og norske

Vel, jeg har tråsløst mus og tastatur og det følger med en sånn liten kladd til overgang så du kan sette de i PS2 utgangene hvis du ikke har usb. Men det står jo gjerne spesifisert om det er kombinert usb/ps2 eller bare usb.

Skrevet

Det går ann å skrive æøå på de fleste tastaturer... Har skrevet æøå på et spansk tastatur, men litt trening måtte til... Det vi har øæå er det som oftest noen tegn taster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...