Gå til innhold

Hva koster det å oppgradere skjermkortet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan en kar med neste 1 000 posts kan tru at man kan oppgradere et skjermkort på nettet finner jeg smått utrolig.

 

Kanskje de du kjenner lastet ned ny driver til skjermkortet fra nettet? Det er noe totalt annerledes enn å fysisk bytte ut et skjermkort som er 99,99% sikkert integrert på HK. Noe som gjør at det i praksis ikke lar seg bytte ut.

Lenke til kommentar
Hvordan en kar med neste 1 000 posts kan tru at man kan oppgradere et skjermkort på nettet finner jeg smått utrolig.

 

Kanskje de du kjenner lastet ned ny driver til skjermkortet fra nettet? Det er noe totalt annerledes enn å fysisk bytte ut et skjermkort som er 99,99% sikkert integrert på HK. Noe som gjør at det i praksis ikke lar seg bytte ut.

Sånne kommentarer er så fryktelig teite! hva om du hadde skjekket profilen hans?

Han har 250 poster i "åpen diskusjon om mobil" og er tydligvis en fra amobil.no forumet..

Ikke alle er like flinke med data, og jeg tviler sterkt på at du alltid har vært like flink. Kanskje han er litt flinkere enn deg når det gjelder mobil igjen da? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvordan en kar med neste 1 000 posts kan tru at man kan oppgradere et skjermkort på nettet finner jeg smått utrolig.

 

Kanskje de du kjenner lastet ned ny driver til skjermkortet fra nettet? Det er noe totalt annerledes enn å fysisk bytte ut et skjermkort som er 99,99% sikkert integrert på HK. Noe som gjør at det i praksis ikke lar seg bytte ut.

Hva gjør du når du laster ned Riva Tuner og oppgraderer er 6800Le kort til et 6800 kort...Da kan du si at du har oppgradert kortet ditt på nettet.

Og hvis du ikke kjente spesielt til den modellen han har så kunne du ikke være sikker på at det var integrert,for nesten samme modellen Amilo 7850 har eksternt skjermkort.Radeon 9200.

Lenke til kommentar

Bare til info så prøvde jeg ikke å stille trådstarter i dårlig lys på noen som helst måte. Voldsomt å folk tar seg nær av ting på andre sine vegne her.

 

Poppe: Du har ikke oppgradert kortet ditt da, er fortsatt eksakt samme HW som du ved software tvinger til å kjøre på sesifikasjoner kortet egentlig ikke skal tåle. Blir jo som å si at overklokking er å oppgradere maskinen.

 

Til trådstarter: Er relativt sikker på at du kan sette opp minnestørrelsen til grafikkortet ditt i BIOS. Dette vill hjelpe en del.

Lenke til kommentar

Helt feil det du sier der at opplåsning av pipes er det samme som overklokking.

Dette er helt uskadelig for kortet da det i utgangspunktet er beregnet for det.

Så når du gjør det uten artifacts har du oppgradert skjermkortet ditt!

Når overklokker så har du bare overklokka kortet ditt.Det kan være skadelig for kortet.

Når det gjelder Amiloen så tror jeg den har fast 32 mb minne(ikke delt)

Lenke til kommentar

Poppe, Poppe, Poppe. Hvis du faktsik leser det jeg skriver, så sier jeg langt ifra at å softmodde et grafikkort er det samme som å overklokke det. At du mener at softmodding ikke får kortet til å få egenskaper det egentlig ikke er ment å tåle for stå for din regning.

 

For øvring mitt siste ord i denne saken. Da trådstarter nå har fått svar på det han lurer på vill jeg tro.

Lenke til kommentar

Men å oppgredere driveren eller hva det er, hvor gjør jeg det? Prøvde linken som var lagt ut tidligere, men fant ikke den riktige driveren. Kan noen hjelpe meg? Vet ikke hva som trengs av påålysningen, men det som er om det er lagt ut i word dokumentet tidligere. Tror det heter Mobility Radeon 9000, men jeg vet ikke om det er noe mer det heter :)

Lenke til kommentar
Jornan, FSC Amilo D7830 har ATI Radeon 9000 og har en 64Mb skjermkort med dedikert minne... dette er en av få bærbare maskiner med skjermkort man kan "bytte", men det kan kun erstattes mer FSC sitt orginale ATI Radeon 9000. Altså å oppgradere er umulig.

 

-W

Feil,den han har er på 32 mb og integrert til hovedkort men med 32mb dedikert minne.

Her kan du laste ned drivere,tast inn ID nummer på Pc`n på driver search.

www.fujitsu-siemens.com/support/index_start.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...