elkenzaal Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 (endret) Hei! Noen som vet når dual cpu og dobbelkjerne kommer til å bli støttet for fullt på nye spill som kommer? Edit: Kanskje jeg har postet under feil topic. Endret 10. mai 2005 av elkenzaal
graks Skrevet 10. mai 2005 Skrevet 10. mai 2005 i 2006 kommer spill med full støtte for dobbelkjerne cpu,vet at ut2007 som kommer neste år har full støtte for det.regner med at mange spill i 2006 har støtte før dobbelkjerne.
enl Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Tror nok CPU'er med dobbelkjerne må få ordentlig tak på markedet før tilrettelegging av spill blir aktuelt. Som nevnt kan 2007/2008 være et greit tidsanslag.
Bone Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 ..siden det allerede er opprettet en post... Vil de samme tidsanslagene gjelde for SLI også!?
Tanguero Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 SLI og lignende er prøvd før, med relativt stort hell, for så å forsvinne like fort igjen da neste generasjon skjermkort gjorde SLI-løsningen "overflødig". Frykter at det samme kan skje denne gangen: Man får mange spill/maskiner som støtter løsningen relativt kjapt, men dette oppveies ettehvert av at noen spill mangler det/ plunder med drivere, ytelsesøkningen kontra bare ett kort minsker, kostnaden ved løsningen samt økt strømforbruk. (SLI+dualcore+raid.... 1000W PSU anyone? ) Jeg spår en kort og hektisk periode med SLI morro som ender opp som løsning for workstation markedet i klassen for pro-kort (NV quadro etc) For dualcore/smp support i spill: Ikke før spill er noe annet enn det vi definerer det som i dag. Dagens spill har liten/ingen direkte nytte av dualcore/smp som teknologi etter det jeg kan forstå. Og om smp blir "fullt utnyttet" vil det mest sannsynlig bli i strategispill/RTS sjangeren først. Jeg kan se for meg at det vil gi rom for gode AI motstandere som kan bruke strategi istedet for å "jukse" med styrkeforhold og gi fordeler til computeren. Tenk deg den dagen maskinmotstanderne begynner å lære av de sleipe taktikkene du benytter mot dem og er i stand til å reagere "intelligent" når du oppfører deg annerledes enn spillprodusenten forestilte seg.
JBlack Skrevet 13. mai 2005 Skrevet 13. mai 2005 Etthvert spill/program som har mer enn en CPU-krevende oppgave har fordel av dualcore eller flere CPU'er. Og å kjøre forskjellige oppgaver i forskjellige tråder er programmeringsmessig like lett som å ha alt i samme tråd. Personlig er jeg overraska over at de fleste av dagens spill ikke allerede vil dra nytte av dualcore, dvs. allerede deler opp forskjellige oppgaver i egne tråder. Å optimalisere enn gitt CPU-intensiv oppgave for to eller flere CPU'er er selvsagt noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå