Gå til innhold

Deres erfaring med kreatin


Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg kreatin er no tulleball. 2 av kompisa mine som har begynt det, fikk skikkelig framgang i øvelser den tida de brukte det, men etter kreatin-økta har de møtt veggen i mange øvelser. Spesielt benkpress. Han ene av kompisen min klarte faktisk ikke 80 kg i dag engang, og han tok 90 kg for 2 mnd sida.

 

Jeg personlig drev med det i 1,5 uka ca. Og ga meg av den grunn at dette er et tilskudd, og det er ikke naturlig å tilføre kroppen dette stoffet. Dessuten har det kun vært på markedet i 8 år, og ingen vet hva som vil skje med de som bruker det om 30-40 eller 50 år. Kanskje får alle nyrekreft ?

 

Og jeg gadd heller ikke bruke det mer fordi jeg så hva som skjedde med kompisa mine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og det er ikke naturlig å tilføre kroppen dette stoffet.

kroppen får i seg kreatin fra kjøtt blandt annet? eller var det at kroppen lager det selv??

husker ikke i farten, men poenget er at du får det i deg uansett :thumbup:

bare mindre mengder, selvfølgelig

Lenke til kommentar
og det er ikke naturlig å tilføre kroppen dette stoffet.

kroppen får i seg kreatin fra kjøtt blandt annet? eller var det at kroppen lager det selv??

husker ikke i farten, men poenget er at du får det i deg uansett :thumbup:

bare mindre mengder, selvfølgelig

Det jeg mente er at kreatin som du kjøper er kunstig lagd, og det er ikke naturlig.

 

Kreatin som du får gjennom kjøtt,fisk,egg (mat generellt) er naturlig.

Lenke til kommentar

Tar du ikke proteiner eller carbo heller da fordi det er kunstig lagd?

 

Forskere har forsket på dette og funnet ut at kroppen bare skiller ut den kreatinen den ikke får brukt for. De har også gjort studier på at nyrer og tarmer ikke tar skader av kreatin. Ergo når kreatinet finner sin veg til musklene er det ikke skjedd noe skadelig. Det finnes personer som har tatt 30 gram kreatin i 5 år hverdag i strekk, og disse har ikke sluttet og produsere det naturlig heller. Kreatin har faktisk påvist en posetiv invriking på hjærnen, personer fikk bedre hukomelse av å gå på det.

Så dette er et helt trygt produkt.

 

Kreatin monohydrat fungerte ikke noe supert på meg første gangen jeg prøvde det.

Går nå på Tri Kreatin så får se om dette hjelper noe bedre.

Lenke til kommentar
Tar du ikke proteiner eller carbo heller da fordi det er kunstig lagd?

 

Forskere har forsket på dette og funnet ut at kroppen bare skiller ut den kreatinen den ikke får brukt for. De har også gjort studier på at nyrer og tarmer ikke tar skader av kreatin. Ergo når kreatinet finner sin veg til musklene er det ikke skjedd noe skadelig. Det finnes personer som har tatt 30 gram kreatin i 5 år hverdag i strekk, og disse har ikke sluttet og produsere det naturlig heller. Kreatin har faktisk påvist en posetiv invriking på hjærnen, personer fikk bedre hukomelse av å gå på det.

Så dette er et helt trygt produkt.

 

Kreatin monohydrat fungerte ikke noe supert på meg første gangen jeg prøvde det.

Går nå på Tri Kreatin så får se om dette hjelper noe bedre.

Hør! Hør! Gi deg bare med å spekulere i kreatins mulige skadevirkninger eller lignende, årsaken til at kompisen din gikk ned i benk er nok ikke at kreatinet "skadet" ham!

 

 

Og hvis noen som leser dette får veldig lyst til å dra frem artikkelen om han som visstnok fikk forstørret hjerte av kreatin, så spar dere!

(Og hvis noen av dere ikke har lest artikkelen og ble nysgjerrige nå, så ikke spør, den har null verdi for seriøse mennesker..)

 

EDIT: De der hukommelsesgreiene kan man godt ta med en klype salt..

Endret av Knut.ea
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...