Gå til innhold

geforce go 6600 i ~ultraportabel?


px

Anbefalte innlegg

Hei, tror dere det er noe poeng å holde liv i håpet om at det kommer noe som ligner iaffal litt på ultraportabel (mindre enn 15" og aller helst mindre enn 14") med geforce go 6600 eller annen respektabel nvidia grafikkløsning?

 

Har sett en sony vaio med geforce go 6200 TC og 13", men vet ikke om den blir bra nok. Størrelsen er jo perfekt, og den har jo docking, men... 6200 :(

 

Vil så gjerne bytte ut desktopen med noe jeg kan ta med meg ut å farte, men allikevel koble til stor skjerm, tastatur og mus med dockingstasjon for å spille når jeg er hjemme... :w00t:

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rent personlig er grafikkort det siste jeg bryr med om ved en ultraportabel. Hadde aldri kjøpt den som en spillmaskin allikevel. Ultraportabel skrivebordserstatter blir veldig kvasi imo.

Ikke helt enig der. Det er jo et stort marked for bærbare spillmaskiner (psp). Kunne godt tenkt meg en ultraportabel med bra grafikkort

Lenke til kommentar
å? mener du prinsippielt at en skrivebordserstatter må være stor og klumpete?

Det skal sies at jeg blinkset litt. Trodde du mente go6800...

 

Tilbake til saken....

Det jeg mener, er at å sitte med spill på en 12" blir utilstrekkelig. Det samme med mye annet jeg bruker pc'en til. Har ikke noe med prinsipp å gjøre, snarere praktisk bruk. Skjermen blir rett og slett for liten.

Ultraportable er ikke ment for å erstatte en "skrivebords-pc". De er ment for å ha med _overalt_.

 

For å se saken fra en annen side da; Mener du at en ultraportabel skal kunne erstatte en "skrivebords-pc", være liten og nett, og samtidig ha god batteritid? Om det hadde vært mulig, tror du ikke produktet ville ha vært tilgjengelig?

Og, hvem i all verden ville kjøpt en liten tert for å ha på skrivebordet?

 

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Rent personlig er grafikkort det siste jeg bryr med om ved en ultraportabel. Hadde aldri kjøpt den som en spillmaskin allikevel. Ultraportabel skrivebordserstatter blir veldig kvasi imo.

Ikke helt enig der. Det er jo et stort marked for bærbare spillmaskiner (psp). Kunne godt tenkt meg en ultraportabel med bra grafikkort

Hvem i all verden er villige til å betale 20000,- for en bærbar spillmaskin med batteritid på to timer???

Ikke jeg iallefall. Ikke mange andre heller tydeligvis, da det ikke finnes på markedet. ;)

Lenke til kommentar
å? mener du prinsippielt at en skrivebordserstatter må være stor og klumpete?

Det skal sies at jeg blinkset litt. Trodde du mente go6800...

 

Tilbake til saken....

Det jeg mener, er at å sitte med spill på en 12" blir utilstrekkelig. Det samme med mye annet jeg bruker pc'en til. Har ikke noe med prinsipp å gjøre, snarere praktisk bruk. Skjermen blir rett og slett for liten.

Ultraportable er ikke ment for å erstatte en "skrivebords-pc". De er ment for å ha med _overalt_.

 

For å se saken fra en annen side da; Mener du at en ultraportabel skal kunne erstatte en "skrivebords-pc", være liten og nett, og samtidig ha god batteritid? Om det hadde vært mulig, tror du ikke produktet ville ha vært tilgjengelig?

Og, hvem i all verden ville kjøpt en liten tert for å ha på skrivebordet?

 

 

:thumbdown:

Jeg :)

 

Men hvis du leser posten min så ser du at jeg er ute etter docking og. Når jeg skal spille docker jeg bare med MS intelli og 19" lcd. Grunnnen til at jeg vil ha den liten er at det er mye lettere å ta den med seg (åpenbart), og jeg vil bare ha 1 pc med desktopen og filene mine tilgjengelig hele tiden. hadde vært deilig å sluppet totalt unna stasjonær/stor maskin.

 

Men det blir vel asus z71v på meg, så satser jeg på at neste gang jeg skal kjøpe pc så har spillemaskinene krympet litt til. :thumbup:

 

Man spiller vel gjerne med strømledningen i uansett? Er vel mest for surfing på flyplasser og på stua jeg vil ha den liten. Litt pes å dra opp en med 15,4" wsxga+ elns der.... Og jeg betaler gjerne 20k for en ultraportabel man kan spille skikkelig på :yes:

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Hehe. Ok. :)

Jeg bare ser for meg at det blir liksom litt feil å topp-spec'e en laptop, og så ha et 3-cell batteri. Fet maskinvare trenger også mer kjøling, og det er en fysisk grense for hva man faktisk kan få plass til.

Meneh... Jeg skjønner hva du mener. Den som venter, får se. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...