Gå til innhold

NEC 2080UX+ Har i også oplevet fejl ?


Anbefalte innlegg

Efter at have studeret indlæggene i dette forum de sidste 5 måneder, besluttede jeg mig for at købe en NEC 2080UX+

 

Jeg oplevede en masse problemer - som kan læses her

http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=220&t=412570

 

Kort resume.

Problemet består i at computeren starter op - skærmens on knappe skifter farve fra Gul til grøn, skærmen skifter fra Sort til Sort grå - men ingen billede. Prøvede på 4 computere både med DVI og analog samme problem. Skiftede til CRT skærm - ingen problemer - skræmbilled vises.

 

Efter ca 50 gange restart - testet via DVI - Analog via Switchbox - virker skærmen pludselig. Restarter 4 gange - skærmen virker. Kobler 4 computere til skærm via Switchbox - alle 4 computere kan vises på skærmen - arbejder 1 1/2 time uden problemer.

 

Næste dag, starter computeren op - problemet opstår igen - ingen Skærmbillede - laver 10 restart - ingen skærmbillede.

 

Er der andre der har oplevet NEC 2080UX+ opføre sig sådan ??

 

Jeg returnerer den idag - men er kommet i tvivl om - hvorvidt jeg tør at bestille en ny NEC 2080UX+ - NEC 2080UX+ ejere har i problemer med jeres skærme ??

 

Hvilket alternativer er der - når det er Meget vigtig med kvaliteten men også at skærmen kan justeres i højden - så den kan komme næsten ned til bordkanten ??

 

På forhånd tak - og hilsner fra Danmark ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg så høres det ut som problemene kommer når du har koblet til en analog og en digital kabel, og det kommer signaler fra begge.

 

Nå vet ikke jeg hvordan NEC har tenkt når de laget denne skjermen, men hvis det er slik som jeg har en følelse av. Så er det ikke meningen man skal ha en analog og en DVI kabel tilkoblet samtidig.

 

 

 

Kan hende jeg har misforstått feilen litt. Er ikke så dyktig på dansk.

Lenke til kommentar

TAk for dit svar - Nu er forvirringen total - Måske har jeg Connected forkert

 

NEC.jpg

 

DVI-D kablet som var med i kassen passede ikke i Input 2 (2B) - stikket derfor satte jeg det i Input 1 (1) stikket, og koblede DVI-I stikket til Input 2 (2B).

 

Nu ser jeg at Øivind Dahle skriver i sin artikel om skærmen

Skjermen håndterer enten to analoge eller to digitale kilder samtidig.

 

Da jeg har 4 computere, men kun 1 med DVI-I - skal jeg så glemme alt om DVI-I tilkoblinh og så tilkoble Analog - og 2 tilkoblinger bliver så via 1 og 2A ??

Lenke til kommentar
For meg så høres det ut som problemene kommer når du har koblet til en analog og en digital kabel, og det kommer signaler fra begge.

 

Nå vet ikke jeg hvordan NEC har tenkt når de laget denne skjermen, men hvis det er slik som jeg har en følelse av. Så er det ikke meningen man skal ha en analog og en DVI kabel tilkoblet samtidig.

 

 

 

Kan hende jeg har misforstått feilen litt. Er ikke så dyktig på dansk.

Du har misforstått :) Skjermen takler fint en analog og en digital tilkobling samtidig, bare de kobles til rett tilkobling, noe Hirtshals vel alt har fått med seg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...