Gå til innhold

Firefox jobber treigt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

i det siste har Firefox brukt veldig lang tid på å åpne sider. Uansett om de er norske eller utenlanske. For av og til "Connection timeout" også.

Utrolig irriterende.

Både på IT-avisen og Dinside får jeg ca. 1000kbit\s ned og jeg har ca. 415kbit\s ut. Så jeg tviler på at det er selve linja det er noe galt med. Har NGT, btw.

Så da er spørsmålet: Er det Firefox som er treg eller er selve PC'en min?

(Har hatt litt problemer med malware i det siste.)

:hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. slik er det hos meg også en gang i blant, dette skjer ikke bare i Firefox hos meg. det skjer også i Opera. det kan ha noe med om du har Trådløst eller Cable nett. selv har jeg Trådløst og da kan man miste signal noen ganger som gjør at det går litt treigt i blant. det hjelper å oppdatere sidene har jeg sett.

Skrevet

da er jeg ikke helt sikker, men sitter du i nettverk med flere maskiner? isåfall har du prøvd på de andre maskinene i nettverket om det er det samme problemet på de maskinene? har du sjekka om det er noe virus og spyware på maskina di?

Skrevet
da er jeg ikke helt sikker, men sitter du i nettverk med flere maskiner? isåfall har du prøvd på de andre maskinene i nettverket om det er det samme problemet på de maskinene? har du sjekka om det er noe virus og spyware på maskina di?

Jepp, har scanna med de spyware-program jeg har kommet over. Men allikevel har jeg en mistanke. Og nei, nettverkskabelen går rett fra ADSL-modemet (heter det det?) og inn i maskina mi.

Skrevet

jepp heter ADSL-Modem ja. eller Bredbåndsmodem kan man vel også kalle det.

har du noe liggende i prosessene under oppgavebehandlingen din som tar opp mye ram eller cpu? kjører du mange programmer samtidig som du kjører Firefox?

Skrevet

du har vel ikke tweaket innstillingene i about:config drastisk? Av en eller annen grunn så kan dette føre til tregere surfing.

sjekk med andre browsere, sjekk gjerne hastigheten din opp mot en ftp-server også, f.eks sunet ftp.sunet.se eller uio ftp.uio.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...