Gå til innhold

Svart skjerm med t-bird 1.4 og xp1500 og full oppstart med d


Theoden

Anbefalte innlegg

Har 1.4hz t-bird og xp 1500 prosessorer som ikkje fungerer på mitt msi via kt133 266fsb, mens dei fungerer på andre kort.

 

Da vil eg sei at hovudkortet er defekt men kvifor fungerer ein duron 700 mhz på mitt "defekte" hovudkort? har oppdatert bios og alt ting. Min 1.4ghz fungerte etter ein månad, så plutselig gikk det ikkje lenger.

 

Er hovudkortet defekt eller? Ingen som veit?

 

[ Denne Melding var redigert av: Theoden på 2001-11-22 23:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-22 16:10, Theoden skrev:

Har 1.4hz t-bird og xp 1500 prosessorer som ikkje fungerer på mitt msi via kt133 266fsb, mens dei fungerer på andre kort.


Da vil eg sei at hovudkortet er defekt men kvifor fungerer ein duron 700 mhz på mitt "defekte" hovudkort? har oppdatert bios og alt ting. Min 1.4ghz fungerte etter ein månad, så plutselig gikk det ikkje lenger.


Er hovudkortet defekt eller? Ingen som veit?


[ Denne Melding var redigert av: Theoden på 2001-11-22 23:51 ]


 

Jeg ble litt forvirret her...

 

Dersom du har MSI VIA KT133 hovedkort, vil ikke du kunne bruke T-Bird 1.4 eller XP. Grunnen er at KT133 støtter ikke 266 bus, noe som begge prosessorene bruker.

 

Dersom du har MSI VIA KT133A hovedkort, kan du stikke til MSI hjemmeside (http://www.msi.com.tw), og laste ned den nyeste biosen. Det kan hende at flashingen av hovedkortet kan hjelpe deg.

 

Anyway, lykke til. :smile:

Lenke til kommentar

En må inn i Bios og sette CPU FSB Clock til 133 for 266 prosessorer - defaulten på korta (MSI) er satt til 100. Her spiller alderen på CPU inn, samtlige T.Bird fra i fjor og endel fram til nå er levert med 200 FSB ved siden av 266 som kom engang i år. Duron er fortsatt kun? levert med 200 ellers er det allermeste av T.Bird nå 266. "Gamle" kort/Bioser har bare CPU FSB Clock for 100, kan ikkje stilles til 133? - då får en problem med 266 CPU, Prosessor blir oppgitt til å være mindre enn den er, ca. 33% (forskjellen mellom 100 og 133 på ene sida) 100x10,5=1050 og 133x10,5=1400 for 1400/266 T.Bird.

Flasha Bios med litt "psykologisk" "hjelp" på tlf. i dag for å fjerne en alarm som ikkje kunne fjernes før, sjøl om eg har "nytt" MSI socket A kort. Alt i Bios måtte settes opp på nytt bl.a. CPU FSB Clock - sto på 100, sjøl om det sto 266 prosessor i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...