Gå til innhold

Start knappen er ødelagt, alternativer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den noen andre måter jeg kan starte dataen på? Jeg lurer litt på om hovedkortet er ødelagt, jeg prøver å starte den men det skjer ikke noe. Hvis hk er ødelagt, skal det da psuen starte litt før den slår seg av igjen da? Det skjer absolutt ingenting når jeg starter den. psuen virker som den skal.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan enkelt teste hovedkortet ved å starte det uten knappen. Kikk på innersiden av kabinettet og finn de to pinnene som startknappen er koblet til. (Evt. bare sjekk manualen til hovedkortet) Det står ofte "Pow SW" eller lignende på hovedkortet like ved de to riktige pinnene. Disse pinnene skal du kortslutte et øyeblikk for å starte hovedkortet. Jeg bruker som regel skrujernet siden jeg som regel har det for hånda når jeg holder på å mekke. Du kan fint bruke en nøkkel, binders, eller andre ting du måtte ha for hånda.

Hvis hovedkortet ikke vil starte så kan det være PSU'en som er gåen. Da kan du enten teste med en annen PSU eller plugge ut PCU'en fra hovedkrotet (la gjerne harddisk ++ være koblet til så PSU får over minimal melastning). Så bare Jumpstarter du PSU'en for å se om den fungerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...