Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke slå seg av!


Anbefalte innlegg

Når jeg går for å slå av pcen vil den ikke slå seg av med en gang uansett om jeg har ingen programmer som kjører. Vet noen hva som kan være grunnen til dette ??

 

Jeg mistenkte spyware så jeg lastet ned Microsoft antispyware, men den fant ingenting kan det være at det er den som er bare den som ikke fant spyware??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vere et program som gjør at pcn ikke vil slå seg av....... selv om du har lukka programet trenger det ikke og vere avslutta.... prosessen kan enda kjøres..

Hvist du mistenker et program så kan du sjekke det på CTRL + ALT + DELETE og klikk på prosessere og finn programet ditt! klikk så avslutt prosess deretter "JA" :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvis du har oppdatert noen drivere (spesielt skjemkort) så ville jeg ha gj.rettet pcen..

Jeg har oppdatert diverne til skjermkortet, men jeg skjønner ikke hva du mener?

Oppdaterte du driveren rett før problemet kom?

 

Skru av pc'en og la den stå _lenge_ om du har mulighet for det (noen timer) .

Lenke til kommentar

Start opp hjelp i windows, ta et søk etter "Startup and Shutdown Troubleshooter" eller en lignende norsk søkefrase (avhengig av windowsversjonen din). Følg så veilederen og se om det hjelper.

[...]så ville jeg ha gj.rettet pcen..
[...]men jeg skjønner ikke hva du mener?
Han mener du burde prøve system restore-/systemgjenopprettnings-funskjonen. På denne måten vil årsaken til problemet mest sannsynlig forsvinne da nylige forandringer blir tilbakestilt. Med mindre problemet er hardwarerelatert (f. eks. AT-PSU) eller problemet oppstod før det eldste gjenopprettningspunktet du har lagret.

 

Når det gjelder Microsoft Antispyware, så er det et godt program, men det tar ikke alt. Det er først når du bruker slike program i kombinasjon med andre lignende programmer at du får has på mesteparten av spyware ol. Kombiner gjerne med f. eks. "Spybot: Search & Destroy" og/eller "Ad-aware".

Lenke til kommentar
hvis du har oppdatert noen drivere (spesielt skjemkort) så ville jeg ha gj.rettet pcen..

Jeg har oppdatert diverne til skjermkortet, men jeg skjønner ikke hva du mener?

Oppdaterte du driveren rett før problemet kom?

 

Skru av pc'en og la den stå _lenge_ om du har mulighet for det (noen timer) .

Nei pcen ble bare sånn en dag og siden da har jeg scanet pcen for det meste og oppdatet pcens komponenter. Nå har vurdert å installere windowsen på nytt, men går det ann å gjøre det uten å formatere hele harddisken??

 

Edit: Har xp om dere lurer på det!

Endret av amin1710
Lenke til kommentar
Start opp hjelp i windows, ta et søk etter "Startup and Shutdown Troubleshooter" eller en lignende norsk søkefrase (avhengig av windowsversjonen din). Følg så veilederen og se om det hjelper.
[...]så ville jeg ha gj.rettet pcen..
[...]men jeg skjønner ikke hva du mener?
Han mener du burde prøve system restore-/systemgjenopprettnings-funskjonen. På denne måten vil årsaken til problemet mest sannsynlig forsvinne da nylige forandringer blir tilbakestilt. Med mindre problemet er hardwarerelatert (f. eks. AT-PSU) eller problemet oppstod før det eldste gjenopprettningspunktet du har lagret.

 

Når det gjelder Microsoft Antispyware, så er det et godt program, men det tar ikke alt. Det er først når du bruker slike program i kombinasjon med andre lignende programmer at du får has på mesteparten av spyware ol. Kombiner gjerne med f. eks. "Spybot: Search & Destroy" og/eller "Ad-aware".

Hmm fulgte rådet ditt og gjorde en systemgjenopprettning til 3 uker siden og nå ser alt ut til å virke fint. Takk til deg og til forumet :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
QUOTE (Amnio @ 21/05/2005 : 22:39)

Start opp hjelp i windows, ta et søk etter "Startup and Shutdown Troubleshooter" eller en lignende norsk søkefrase (avhengig av windowsversjonen din). Følg så veilederen og se om det hjelper.

 

QUOTE (amin1710)

QUOTE (Moy)

[...]så ville jeg ha gj.rettet pcen.. 

[...]men jeg skjønner ikke hva du mener?

Han mener du burde prøve system restore-/systemgjenopprettnings-funskjonen. På denne måten vil årsaken til problemet mest sannsynlig forsvinne da nylige forandringer blir tilbakestilt. Med mindre problemet er hardwarerelatert (f. eks. AT-PSU) eller problemet oppstod før det eldste gjenopprettningspunktet du har lagret.

 

Når det gjelder Microsoft Antispyware, så er det et godt program, men det tar ikke alt. Det er først når du bruker slike program i kombinasjon med andre lignende programmer at du får has på mesteparten av spyware ol. Kombiner gjerne med f. eks. "Spybot: Search & Destroy" og/eller "Ad-aware".

 

Akkurat det jeg mente

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...