Gå til innhold

Video klipp til DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg har en del hjemmelagede videoklipp som jeg gjerne skulle ha spilt av på min DVD spiller, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få til dette.

Filene er lagret som .mpg og .avi.

Jeg har denne DVD-spilleren.

Hva trenger jeg for og se filmene på min DVD spiller?

Jeg skal altså brenne ut en ca. 10 videoklipp til en DVD plate, og vil dermed beholde den kvaliteten filmene har, samt få med lyd.

Så hvis dere har noen forsalg til hva jeg må gjøre, kom med de :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gjøre dette med dvdSanta. Det tar og gjør om .mpeg og .avi filene til "dvd filer". Programmet klarer også å brenne ut filene (bla. mappen VIDEO_TS) slik at du kan se den i dvd-spilleren din. Det er et glimrende program.

Men det klarer ikke å lage menyer, hvis du ønsker det. Det klarer heller ikke, etter det jeg har testet ut, å lage chapter og diverse.

Det samme kan man også gjøre med NeroVision Express (som i de fleste tilfeller følger med Nero).

Et annet alternativ er også Ulead.

Skrevet

Jeg synes at nero er best til slikt, har aldri fått noe feil på de filmene jeg har brennt (ca 10-20 filmer)

har prøvd dvdsanta noen ganger men filmene har bare blitt feil på (lyden kommer etter bilde,rare farger) synes at det tar veldig lang tid også

Skrevet

Jeg får alltid en feilmelding når jeg prøver å brenne ut f.eks. .mpeg filer til dvd, når jeg bruker neroVision Express. Kan poste den her neste gang jeg prøver.

Sist gang jeg bruke dvdSanta, ble det feil på filmen etterca. 3 min. Etter 3 minutters spilletid sluttet plutselig filmen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...