Gå til innhold

Ricoh Caplio R2. Noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

hei

 

noen som har kjennskap til dette kamera her ? lurer på og kjøpe det da jeg liker veldig godt størrelse , pris og vidvinkelen på dette kamera !

blir det bra bilder med dette ? virker det solid ? er det til og annbefalle ?

 

 

#EDIT av moderator - Fikset skrivefeil i topic og la til en setning så det ble mer beskrivende#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg synes kameraet ser veldig spennende ut. Jeg har ikke fått testet det ennå, men skal se om det ikke blir en mulighet snart. Byggekvaliteten er bra, og det er lynraskt på autofokusen.

Innen det kommer en test, kan du jo ta en kikk i produktguiden vår. Der er det linker til informasjon.

https://prisguiden.no/produkt/27339

 

Den eneste gode testen som det er link til er på tsjekkisk, men den inneholder en del bilder, så den kan være verdt å ta en kikk på selv om du ikke kan språket.

 

Erik

Lenke til kommentar

Anbefaler det kameraet. Som faaeri sier er det lynraskt på autofokus. Det tar faktisk bilder i det øyeblikket du VIL det skal ta bilde. Tror det er en forsinkelse på 0,05 sekunder fra du trykker ned utløseren til bildet er tatt (i gode lysforhold og på vidvinkel). Intet mindre enn imponerende. Det er også raskt i oppstart, og at det har vidvinkel, 5x zoom, oppladbart batteri men mulighet for AA batterier og størrelsen bidrar jo også til et positivt inntrykk.

Lenke til kommentar

Ja ! Den kameran är man nyfiken på ! :)

 

Har bara hittat Ricoh´s egen info HÄR ( OBS! Sidan är underlig / rar - för man måste scrolla ned annars ser den tom ut !? )

 

Ricoh R2 har visserligen "bara" 5MPixel, men verkar ha ett mycket användbart objektiv :

> macro ned till en ( 1 ) cm,

> äkta vidvinkel ( 28mm ), och

> faktiskt upp t 135mm (kort tele),vilket gör att

> det räcker med 3,6 x digital zoom ( blir = nära 500 mm ekvivalent ),

plus , som "Afseth" skriver , extremt snabb fokusering.

 

"Downside" är främst två saker - tyvärr är båda viktiga för mej ... :(

- saknar Optisk sökare ( hjälper inte att den har stor 2,5'' LCD )

- filmar bara 15 b/s

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

F.ö. verkar Sony's nya 7 MPixel DSC-P200 ta väldigt fina bilder i förhållande till priset : € 299.- i Tyskland

 

Jag tycker Jämförelse-funktionen på "imaging-resource.com" är bra : man kan med några klick

jämföra mycket noggranna testbilder sida vid sida ...

 

:)

 

"Ha de !"

 

Mvh.

´ G ´

Endret av Svensk GuBe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

..og for dere, lik meg, som har ventet i ukesvis på at importøren faktisk skulle få inn en ladning av disse kameraene (ikke bare en demo-modell i hver butikk), så kan jeg fortelle at jeg nettopp har kommet fra Lømorks hvor jeg hentet mitt eksemplar. De fikk dem inn til butikken på fredag 27.mai.

Kr. 3.298,-

 

Da skal jeg hjem og utforske kameraet litt når arbeidsdagen er over... Gleder meg :D

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg ikke byggekvaliteten føltes som all verden da jeg prøvde kameraet litt på Japan Photo på Strømmen. Særlig knappene og linsedekselet virket litt "rælete". De gamle Capilo kameraene har fått kritikk for mye billedstøy. Ryktene vil ha det til at dette er likedann med Capilo R2, som er nesten identisk med R1v. Du kan søke på kameraer med vidvinkel her:dpreview.com, Buying Guide: Features Search

Lenke til kommentar

"Downside" är främst två saker - tyvärr är båda viktiga för mej ...  :(

- saknar Optisk sökare ( hjälper inte att den har stor 2,5'' LCD )

- filmar bara 15 b/s

Det står 30fbps oppe i hjørnet når jeg tar opp filmsnutter med mitt nye Caplio R2. Mulig du har lest en gammel spec eller det var på R1v eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...