Gå til innhold

Irritasjon over dårlige mages


Anbefalte innlegg

Jeg tok rfk i går på level 30, og vi hadde med en mage i gruppa. denne magen er den største n00ben jeg har sett. han åpnet med fireball, så tok han presence og mind og kasta en fireball til og fortsatte med fireblast og AoE. Han døde hauger av ganger men vi andre ikke døde noen. Andre som har møtt noen som overhodet ikke passer til den klassen de har valgt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes alltid folk som ikke har "talent" nok, som dermed ikke er så flinke. Men det er noen som ikke kan noe for at de ikke sitter mange timer fremfor skjermen hver dag.

 

Men det er sant som du sier. Jeg tok SM igår med en hunter som absolutt ikke ville ressurecte og heale sitt pet kun pga. priest var healer. (Hørest naturlig ut at priest skal heale, men pet er det minst viktige og jeg som tank setter pris på den ekstra lille heal'en)

Lenke til kommentar

Tar som regel litt tid for Mager å lære seg aggro managemnt ;-) På servern jeg spiller er det hmm av de jeg har spilt med ca 60% dårlige lvl 60 mager som fortsatt sliter med aggro kontrollen sin hehe.

 

Uansett så går det ann å komunnisere med magen og fortelle ham hva han skal gjøre og ikke gjøre.

 

Etc noen tips du kan gi til magen er følgende, Ikke PULL, tell til 5 sec før du kaster noe som helst. Får du aggro så ikke kast noe mer men vent til tanken har fått aggro og tell til 5 igjen :-) Har en lvl 60 mage og det er litt mer komplisert hva man kan få ut av en mage seinere men overnevnte bør redusere aggroen magen får iallefall. Husk og si det før instansen /elite questet etc og få magen til å være enig.

 

Når man treffer lvl 60 er det fortsatt mager som klarer å dra aggro til seg uten at det er noe poeng. Selvom gitte situasjoner er det nødvendig.

Lenke til kommentar

Den største idioten jeg har spilt med til nå var en gnome mage. Han ble skikkelig sur hver gang jeg, som lv 23 druid, uten instant heals, ikke klarte å holde ham i live når han egenhendig klarte å aggroe 2-3 dungeon mobs. Vi prøvde å be ham være litt mer forsiktig, men han hørte ikke etter. Han droppet partyet da han hadde fått det han var ute etter, selv om flere andre ikke hadde fått tak i det de var der for. Merkelig nok gikk det mye bedre med 4 stk uten den magen, enn 5 stk inkludert ham.

 

Den nest største må ha vært den lvl 14 priesten jeg teamet med i går, i Deadmines, lvl 20 instance. Sprang stadig vekk først, og likte å gjøre litt skade. Tror teamet hadde dødd en del hvis jeg ikke hadde heala i stedet for å denge.

 

Kombinasjonen mye aggro og lite HP er jo en killer combo... (Pun intended.) Skjønner ikke at folk ikke klarer å se at de må være litt forsiktige.

 

Kirikiri

Lenke til kommentar
Jeg er mage selv og har specca i arcane subtlety. nå kan jeg stå og nuke konstant med missiles uten og ta aggro. dette er deilig.

Men arcane missiles suger altfor mye mana, noe som fører til mye nedetid og sure partymembers. Konsentrer deg heller på å sheepe, drepe "runners" og low-aggro-spells (f.eks scorch).

Lenke til kommentar
Det er noen som bare egner seg å spille med warrior f.eks...

Så du tror warrior er noob-klassen som alle kan spille bra? Lol :roll:

 

 

Det finnes jammen meg utrolig mange dårlige warriors også, f.eks. da jeg var i RFD (Razorfren Downs) hadde ikke warrioren som var med oss engang gidda å lære seg taunt, og hadde ikke skjold/one-hand, men bare et two-hand våpen. Har møtt flere warriors som rett og slett driter i å ha skjold/one-hand, og bare går for å gjøre mest mulig skade. Warriorens oppgave i instancer er jo nettopp å taunte og ta skade, men jeg har møtt utrolig mange som ikke har skjønt det, eller som rett og slett ikke klarer det :nei:

Lenke til kommentar
Magers som KREVER at de skal pulle

I mine instance runs i Scholomance, Stratholme og meste parten av Blackrock Spire er min regel enkel og grei,

KUN mages og priests som puller.

 

Er absolutt ingenting som slår polly og counter-spell.

 

Og ikkje kom med rogues som har imp-sap, har daua nok ganger av rogues som prøver å sappe og greier

å dra med seg halve rommet tilbake.

Lenke til kommentar
Og ikkje kom med rogues som har imp-sap, har daua nok ganger av rogues som prøver å sappe og greier

å dra med seg halve rommet tilbake.

Den skjønner jeg ikke? Rogues som har imp. sap som mislykkes kommer vel til å dra med seg like mange som ville kommet om du hadde sheepet en av mobsene? Om sap misslykkes kan du jo fortsatt sheepe?

 

Jeg har ikke vært i noen av de high lvl instancene du nevner, så om jeg vet ikke om det er store forskjeller fra dem og de instancene som er litt lavere? (Er lvl 52 nå) :)

Lenke til kommentar
Om du har en rogue i partyet funker sap fint. Det er sjelden de bryter sap. Har du mage priest og rogue kan du ta: Sap, poly, shacle. Eller Sap, mc, poly, shacle. Seduce med warlock fungerer stort sett fint også.. For å ikke glemme banish og hunteren sin freeze trap

Jepp, sap funker supert. Når jeg og to guildies drar til ZF for å farme (vi er 2x lvl 52 rogues og en lvl 52 hunter) bruker vi ofte å dual-sappe; han andre roguen teller ned over skype, og vips så har vi bare 1-2 mobs å ta oss av om gangen. Sap har ikke misslyktes hittill en eneste gang, bortsett fra når vi timer den feil.

Lenke til kommentar

Til dere som er så "l33t" her, prøv heller å fortelle dem på en orntlig måte hvordan det kan/burde gjøres, slik som f.eks mrEnzo gjorde her. Eneste posten jeg har faktisk fikk no ut av, resten er jo bare klaging og syting.

 

Folk som spiller alene, har ofte ikke så mye trening i aggro kontroll i store grupper, derfor kan de noen ganger trenge litt mer tid på å lære det.

 

Har opplevd folk som ikke har helt kontroll i begynnelsen, men etter en liten pause og litt prating, så har ting funket så mye bedre hver gang.

Lenke til kommentar
Og ikkje kom med rogues som har imp-sap, har daua nok ganger av rogues som prøver å sappe og greier

å dra med seg halve rommet tilbake.

Den skjønner jeg ikke? Rogues som har imp. sap som mislykkes kommer vel til å dra med seg like mange som ville kommet om du hadde sheepet en av mobsene? Om sap misslykkes kan du jo fortsatt sheepe?

 

Jeg har ikke vært i noen av de high lvl instancene du nevner, så om jeg vet ikke om det er store forskjeller fra dem og de instancene som er litt lavere? (Er lvl 52 nå) :)

I dei instancene eg snakker om er det vanlig vis vakter som går rundt, spesielt i Stratholme der er det opptil 3 vakter som går rundt.

Når du kaster polly kan vaktene vera ein del nærmare enn vist ein rogue sapper og den slår feil eller dei oppdager han/henne før det.

 

Når ein mob er sheep'a så drar den ikkje agro, så vist du bruker polly på to mobber og counter-spell på dei to andre, (eg har alltid med ein anna mage)

så vil to mobber bli att som ikkje drar agro og takket counter-spell kjem dei to andre mobben til gruppa og med det

holder avstand fra andre mobber f.eks. vakter som går rundt.

 

Seff. imp-sap kan virke seier ikkje det men eg har nesten berre dårlige erfaringer med rogues som absolutt skal sappe,

spesielt i Scholomance og Stratholme.

Lenke til kommentar
I dei instancene eg snakker om er det vanlig vis vakter som går rundt, spesielt i Stratholme der er det opptil 3 vakter som går rundt.

Når du kaster polly kan vaktene vera ein del nærmare enn vist ein rogue sapper og den slår feil eller dei oppdager han/henne før det.

 

Når ein mob er sheep'a så drar den ikkje agro, så vist du bruker polly på to mobber og counter-spell på dei to andre, (eg har alltid med ein anna mage)

så vil to mobber bli att som ikkje drar agro og takket counter-spell kjem dei to andre mobben til gruppa og med det

holder avstand fra andre mobber f.eks. vakter som går rundt.

 

Seff. imp-sap kan virke seier ikkje det men eg har nesten berre dårlige erfaringer med rogues som absolutt skal sappe,

spesielt i Scholomance og Stratholme.

Counterspell gjør at motstanderen ikke kan kaste en spell fra den skolen du countrer, right? Eller er jeg helt på jordet?

 

Du kan jo sheepe mobs når som helst? Om to mager sheeper 2x mobs, da vil jo resten i nærheten komme løpende uansett? Så hvilken rolle spiller det da om roguen først prøver å sappe en, også sheeper dere to, og dermed har dere bare en igjen å drepe?

Skjønner ikke helt hva counterspell har med det å gjøre, men så har jo ikke jeg peil på mages heller da :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg er mage selv og har specca i arcane subtlety. nå kan jeg stå og nuke konstant med missiles uten og ta aggro. dette er deilig.

Men arcane missiles suger altfor mye mana, noe som fører til mye nedetid og sure partymembers. Konsentrer deg heller på å sheepe, drepe "runners" og low-aggro-spells (f.eks scorch).

Missiles drar egentlig ikke så utrolig mye mana. Har arcane consentration og får clearcasting ganske ofte. da koster missiles 0 mana. Har evocation og bruker den til og fylle på mana. når mana-poolen er tom, har som regel evocation ladet seg opp også. Kan også fiinne på og fyre av noen frost-bolts hvis jeg er eneste magen, hvis ikke får det bli han andre sin jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...