Gå til innhold

Splitting av kategorier?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er litt ny i programvare-delen av forumet i hw.no-nettverket, og jeg la merke til at det kun er en "Linux/Unix" -kategori. Er det bare meg, eller virker dette som litt fattig?

 

Nå vet ikke jeg hvor mye aktivitet det egentlig er i Linux/Unix-forumet da, men jeg har akkurat lest gjennom endel av postene i forumet og det virker som om folk er veldig slappe til å spesifisere hvilket OS det er snakk om i emnet på trådene.

 

For min del (FreeBSD-admin) går mine oppgaver på BSD ut på stort sett server-oppgaver. Jeg kunne sett det som veldig nyttig hvis man kunne hatt et server-forum som omhandlet det å kjøre Linux/Unix/BSD-servere, og at man da heller har en kategori for desktop-bruk. Det ville hvertfall ha blitt litt lettere for meg å hjelpe folk med sine spørsmål :)

 

Hva synes dere? (Hadde tenkt til å starte en poll, men det synes tydeligvis ikke hw.no sine forumadministratorer at jeg skal :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyres ikkje dumt ut...

 

Det er jo slik at dersom man spør om noko om *NIX eller *BSD i "Programmer", "Nettverk", "Server", "Sikkerhet"-forumet osv, vert ein som regel kasta inn i Linux / Unix forumet.

 

Ikkje det at eg er på dei foruma uansett. Windows-fjortissane dominerar jo totalt der. Nesten like gale som på VG-forumet (eller?).

Lenke til kommentar

Flyttes til tilbakemeldinger om forumet. Som er den rette kategorien å poste slike spørmål i.

 

Edit: Lita forklaring på kvifor denne kategorien er den rette for denne tråden:

Sidan dette er eit ønske om å endre noko på forumet, så handler det eigentleg ikkje om linux/unix men kategorien linux/unix på delforumet programvare.

Dermed er det enklare å ha slike poster i ein eigen kategori fordi

dei ansvarlege kan då sjå den lettare å ta det opp (istadenfor at ein tilfeldig oppdager det etter ei lang stund). Og den utformande dialogen med admins kan starte tidlegare.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Skjønner at noen kanskje helst vil ha et i samme forum, men jeg synes det er så trasig å lese gjennom alle meldingene som egentlig har med desktop-bruk av Linux. Jeg bruker kun BSD til server-oppgaver, og jeg bruker allerede endel tid på å hjelpe folk på IRC-kanaler med oppsett av servere.

 

Tror bare det vil komme brukerne til godt hvis det hadde vært en egen Linux/Unix Server-kategori..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...