Gå til innhold

Lang seriekobling av kjøleblokker....


Anbefalte innlegg

Per idag har jeg dette swifttech vannkjølingssettet med 2xcpu og 1x Danger Den NV 68 kjøleblokker. Bygger ny dual-cpu renderslave som jeg har også tenkt å vannkjøle.

 

Hadde tenkt å seriekoble 2 kabinetter med vannkjøling. Renderslaven skal ha passiv kjølt skjermkort og trenger kun 2 ekstra cpu kjøleblokker. Men spørsmålet er om pumpen kan pumpe nok vann? Swifttech skryter av at den har gode mottrykksegenskaper. Her er link til pumpen. På spesifikasjonene er maximum head 3.2 m. Vil det si at man ikke kan ha lengere slanger enn 3.2 meter? Trenger kansje ekstra radiator mellom de 2 maskinene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke være redd for at den pumpa klarer brasene.

"Maximum head" har ingenting med slangelengder å gjøre. De 3,2m det her er snakk om, er pumpa´s løftehøyde! Som igjen vil si meget gode mottrykksegenskaper, i forhold til de mer "vanlige" pumpene. Eheim, MJ, Hydor osv har en løftehøyde på mellom 1,2 til 1,6meter, sånn til sammenligning.

 

En ekstra radiator i systemet kan aldri skade, men det er slett ikke sikkert at det er nødvendig! Den radiatoren du har er vel absolutt en av de bedre, så gevinsten med en radiator til vil antakelig være liten.

Jeg ville i alle fall først forsøkt å kjøre med den ene du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...