Gå til innhold

Virtual pc for mac


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurdere å installere Virtual PC på min powerbook. Trenger windows til gps og Mapsource kartprogram som ikke finnes for mac. Men nå lurer jeg på om jeg da blir like virusutsatt som vanlige pc-er hvis jeg installerer Virtuel PC på mac-en? Noen som har tanker om dette?

 

Hilsen GeirD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg vurdere å installere Virtual PC på min powerbook. Trenger windows til gps og Mapsource kartprogram som ikke finnes for mac. Men nå lurer jeg på om jeg da blir like virusutsatt som vanlige pc-er hvis jeg installerer Virtuel PC på mac-en? Noen som har tanker om dette?

 

Hilsen GeirD

Win delen vil forsatt være like sårbar, som vanlig win i teorien. Men mine praktiske erfaringer strider i mot, men jeg vet ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke villet anbefalt Virtual PC 7 til å kjøre program i det hele tatt. Mest for å teste ut.

Jeg har selv en iBook G4 1.2 ghz med 1.2 gb ram. Når jeg prøvde så gikk det helt sinnsykt tregt. Enda jeg satte programmet til å være høyt prioritert og satte av 512 mb ram til det.

 

Hos meg "kjørte" windows på 226 mhz og 512 mb ram. Suppe!!!

 

Kan hende det finnes triks, men det funket ikke noe særlig til meg.

Lenke til kommentar

Og da tok jeg og slettet masse innlegg som ikke hørte hjemme i denne sammenheng. Har forståelse for at folk kanskje sporer litt av, men å henge seg på bare fordi de andre gjør det er ikke riktig fremferd på forumet. Min forståelsesfulle side lar dette gå upåaktet hen (ingen advarsler denne gang, mao), men førstemann til å gjenoppta trenden i tråden her vil føle min "vrede" ;)

 

Tilbake til trådstarters spørsmål.

Windows-installasjonen i seg selv er like sårbar som en umalt vegg, men ettersom den kjører "lukket" inne i en virituell sandkasse, tror jeg Mac OSX er rimelig trygt for farene du eventuelt utsetter Windows-installasjonen din for. Men saumfart gjerne supportsidene til Virtual PC for mer informasjon. Kan tenkes det er tatt opp en del før.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Virtual PC på en 2 prosessor 2 G Htz mac med 4 GB ram og er ikke veldig imonert. Det fungerer til regnskapsprogrammet mitt og alt fungerer stort sett som det skal, den går i fullskjerm på en monitor nr. 2. Men fort går det ikke sammenlignet med brukbar PC. Du får litt av samme følelsen som om du fjernstyrer en pc over et lokalnett. Har ikke forsøkt å spille eller lignende. Utskrift, nettverk o.l. fungerer fint - også flytting av filer mellom operativsystemene. Husk at om du har mer enn 2 GB ram må du laste ned en patch før den fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...