Gå til innhold

logisk oppgradering av xp2500+/1gb/9600xt


Anbefalte innlegg

Tjo,

 

Sitter med en barton 2500+ (klokket til 2.156mhz=ca "3200+", eller 196mhz fsb) med 1 gb minne og ett 9600xt her hjemme. Maskinen funger helt perfekt med ett Asus nf2 bord (A7N8X-E)og 2x 120gb disker i sata raid 0.

 

Nå vil jeg oppgradere..med all respekt; jeg kjøpte cpu'en med en gang den kom til Norge. Og den har fungert "bærre lækkert".

 

Jeg kikker og kikker til jeg blir sår i øynene, til tross for en Eizo 19" crt som kjøres på 120hz, men klarer ikke bestemme meg.

 

Jeg har aldri vært personen som gidder å bruke 4000,- på en cpu. Mange av mine venner og bekjente brukte det da de kjøpte P4 2,8 når jeg kjøpte min Barton. De har oppgradert en gang allerede.. nok om det..

 

Hva skal jeg kjøpe for å få mest igjen for pengene? Jeg trenger nødvendigvis ett bord og en cpu. Minnet jeg har er HyperX fra Kingston (KHX4000/512 *2 (pc 4000)) så disse gidder jeg ikke bytte.

 

Hjelp

 

PS: Hva kan jeg håpe å få for hk og cpu om jeg selger? :DS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp et 6600gt pci ex, asus a8n sli deluxe, og en amd 64 3200,3000 eller 3500.

 

du blir garrantert fornøyd :)

du svarer like mye som jeg klarer å resonere selv :-) hvilken cpu i dagens serie fra AMD eller Intel har ytelse over min Barton uten å måtte bruke mange tusen kroner? Har lest tester hvor Semperon 3000+ gruser min Barton, tross lik klokkehastighet i mhz.. hvor er likson brytningspunktet? har en jobbpc hvor jeg kjører dual opteron og det spiller som bare juling, men det er dyrt.. (les: kona kommer til å bli arrestert for drap om jeg kjøper en dual opteron)

Lenke til kommentar

Alt koker vel ned til hvor mye penger du er villig til å bruke...

Sitter på det samme som deg,men 6800le og ser ingen poeng i å oppgradere da det er for lite ytelse å hente til det jeg er villig til å betale..

Men kan du feks. svi av 6k+ så er nok oppgrderingen verd det.

 

Er det p.g.a spill du skal oppgradere så hvorfor ikke gå for er 6800le til 1000 lappen på komplett,da har du noe som fungerer noen måneder til og så går du for noe heftigere når prisene synker p.g.a dobbelkjernene er ute.

Lenke til kommentar
Socket A systemet ditt er verdt så lite at det ikke er vits å selge det.Hvis jeg var deg,så ville jeg bare hatt det liggende. Kjekt å ha hvis du får feil på din nye pc.

Er helt enig her. Det er dessuten gøy å sette opp en Linux-box/server å leke seg med...

Lenke til kommentar

Hre var det mange svar som jeg selv har kommet frem til; vente.. jeg er veldig glad for innspill og nå har jeg penger som brenner i lomma...

 

har gjort tre gjort tabber; byta ut 386dx40 mot 486sx25, og bytta pentium pro200 mot en P2 233. kjøpte ett 9600xt og bytta ut mitt 9600pro mot 500 kroner samtidig som jeg bytta ut min 2400+ (256kb) til en 512kb barton (2500+).. nok er nok liksom...

 

Mulig jeg bare sitter på det berømte gjerdet og venter litt..

 

MEN; hvem er mest frem i skoene nå; intel eller amd?

Lenke til kommentar
Kjøp ett agp skjermkort, det du har holder en stund =), du trenger vel strengt tatt ikke å oppgradere skjermkort heller hvis det ikke lagger (sjekk demovarer og bruktmarked om du skal spare penger)

nå er jeg kanskje ikke med på dine noter, men; du mener jeg skal kjøpe ett hk, ogcpu og la skjermkortet leve videre?

riktignok er jeg happy med hva dette kortet gir av juice i far cry og doom. jeg spiller i 1024*768 med full pupp. det funker.. helt greit. muligens ikke for dere "fps junkies out there" men for meg er det helt greit, jeg overlever med 30fps...

 

EDIT: la til en e i "dere"

Endret av gtbikes
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, jeg sitter med ca samme system som deg, har et nf7 kort med en xp barton 2500+ kjerne, og et 9600xt skjermkort.

Jeg kjører kjerna mi på 2,3Ghz, 2v vcore, 200FSB, på TwinMos pc2700 ram.

 

Jeg klarer meg jo utmerket med hardwaren nå, men jeg er keen på noe nytt, hehe.. men vet ikke om jeg er villig til å bruke masse penger for litt ekstra ytelse, tror jeg venter til nyeste serien fra ati kommer, forså å vente litt til x800 kortet dropper nok i pris, så får man vel endel bedre ytelse i 3dmark med et graftig bedre skjermkort vil jeg tro:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...