Gå til innhold

Hjelp til brenning av mailer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et problem som irriterer meg mye.. Jeg har innlagt WinXp og har tenkt å formatere for å legge inn Win2k igjen og i den anledning vil jeg også brenne mailene mine som ligger fint lagret i innboksen i MS Outlook.

Problemet er at når jeg prøver å brenne de over til CD med Nero Express, nekter Nero å brenne dem. Det er over 100 mailer og vil gjerne beholde dem videre.. Noen som har tips på hvordan dette kan fixes?

PS: Før jeg prøvde å brenne mailene la jeg dem inn i en mappe på maskinen.

- jally -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå på file-export og så velge å eksportere de til en .pst fil eller liknende format som du finner fornuftig. Disse legger du foreksempel på skrivebordet og brenner de ut, evt flytter de over til annen partisjon. Formater, installer, gå på file-import og velg den filen som du eksporterte til, og vips så importeres mail med tilhørende mappestruktur til outlook igjen.

Skrevet
Du må gå på file-export og så velge å eksportere de til en .pst fil eller liknende format som du finner fornuftig. Disse legger du foreksempel på skrivebordet og brenner de ut, evt flytter de over til annen partisjon. Formater, installer, gå på file-import og velg den filen som du eksporterte til, og vips så importeres mail med tilhørende mappestruktur til outlook igjen.

Hvis han bruker "vanlig" Outlook med POP3-mail ligger alle meldinger allerde i en .PST-fil og han trenger i så fall ikke eksportere meldingene, bare finne og brenne .PST-fila. Så kan han importere den eller ganske enkelt kopiere inn fila og spesifisere at det er den som skal brukes som "mailfil".

Skrevet

C:\Documents and Settings\ditt_brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Identities\{2F37CF5C-9197-4A68-B0A6-35D87102}\Microsoft\Outlook Express\Innboks.dbx

Høyreklikk på innboks, velg egenskaper. Da finner du path/stien til Innboks.dbx. Vil ligne på det ovenfor.

Legg denne fila på diskett, minnepinne, annen partisjon eller hd eller brenn den.

Legg den tilbake der den hører hjemme når du er ferdig med ny installasjon.

Skrevet
Skal fungere hvis du markerer alle mailene i innboksen og "drar" de over til den disken du har cd/dvd-brenner på

Det har jeg prøvd 10 ganger, men funket ikke..

Skrevet

Hm.. på WinXP fant jeg "innbox.dbx" og dens mappe, men nå prøver jeg å overføre filene til en mappe på Win2k, men finner ikke noe mapper som ligner på

"C:\Documents and Settings\ditt_brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Identities\{2F37CF5C-9197-4A68-B0A6-35D87102}\Microsoft\Outlook Express\Innboks.dbx"..

Hvor skal jeg legge de i 2k da?

Skrevet (endret)
Hm.. på WinXP fant jeg "innbox.dbx" og dens mappe, men nå prøver jeg å overføre filene til en mappe på Win2k, men finner ikke noe mapper som ligner på

"C:\Documents and Settings\ditt_brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Identities\{2F37CF5C-9197-4A68-B0A6-35D87102}\Microsoft\Outlook Express\Innboks.dbx"..

Hvor skal jeg legge de i 2k da?

Går utfra du har installert Outlook express på win2k maskina. Prøv å høyreklikk på innboksen og velg egenskaper, skal da stå path/sti til hvor innboksen ligger.

Eller er det ikke slik i Win2k, husker ikke.

edit: husk krysse av for å vise skjulte filer og mapper

Endret av MorePower

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...