Gå til innhold

Patentbånd "kabinett" mod/bygg


Anbefalte innlegg

Her en dag fikk jeg det for meg at jeg skulle teste å se hvordan det gikk å lage kabinett av patentbånd, grunnen var at jeg ville ha et lite og nett kabinett til web-serveren min, og ville ikke ha noe særlig vifte støy fra det.

 

specs:

 

Via EPIA-800 Hovedkort med Via C3-800Mhz cpu, lydkort, nettverkkort og skjermkort integrert

256MB Pc-133 Ram

Aopen 145w psu

IBM 15,2GB disk

Phillips CDD-3610 cd-brenner, jeg har ikke bruk for cd-brenner funksjon på maskinen, men jeg måtte ha en cd-rom så jeg få lagt inn litt innhold som skal være på den, og muligheten når en reinstall eller lign skulle behøves.

 

boksen kjører Debian 3.0 Stable

 

Rullen med patentbånd som ble brukt.

PICT0012.thumb.jpg

 

diverse bilder fra byggingen

PICT0013.thumb.jpg

PICT0014.thumb.jpg

PICT0015.thumb.jpg

PICT0016.thumb.jpg

PICT0017.thumb.jpg

 

Psuen skulle egentlig henge mellom harddisken og hovedkortet, men pga litt feile mål, så ble det ikke sånn, så jeg slang den på toppen og la på en skjøt til kablene da de var ufattelig korte.

PICT0018.thumb.jpg

PICT0019.thumb.jpg

PICT0020.thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne konstruksjonen som er nå, kan egentlig regnes som en alpha utgave, har en del ideer selv for hvordan få det til å se bedre ut, har nesten 50m igjen av rullen med bånd ;)

må og kjøpe inn litt mer egnet skruer og muttere, nå bruker jeg 3,5x20mm skruer hele veien + noen vanlige fin og grov gjengede skruer til enhetene.

 

nå har jeg vertfall realisert den opprinnelige ideen, og tenkte at jeg kunne dele det med folkene her på forumet.

Lenke til kommentar

pleksi og vifter er ikke helt den gaten jeg ville at dette skulle være, da jeg ville ha den veldig stille, så eneste lyden fra den er fra den lille cpu viften, og harddisken, strømforsyningen lager ikke noe nevneverdig lyd.

viften på cpu'en skal bli byttet ut med en litt større og mer saktegående, den som er nå er en 40mm som går på 6000rpm. disken er som sagt en gammel ibm 15,2GB disk, den blir nok byttet ut med en laptop disk jeg har liggende.

som mange kanskje tror, så skal ikke dette bli noen "fancy" glorete mod, jeg går litt mer for funksjonalitet, denne lille konstruksjonen blir nok satt i en hylle eller i et halvåpent skap der den skal stå og gjøre nytten sin som webserver.

Endret av the-wizard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...