Gå til innhold

lære seg "Orchish" i WoW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde nå ting på orcish ble randomisert til tilfeldige bokstaver.

Hvis ikke vil jo en eller annen smarting utvikle et system, som oversetter alle språk til vanlig engelsk, sånn at man kan konversere uansett. Det ville jo vært lite idiotisk av blizzard å gjøre det sånn, men kan godt være. Jeg vet ikke.

Skrevet
Trodde nå ting på orcish ble randomisert til tilfeldige bokstaver.

Hvis ikke vil jo en eller annen smarting utvikle et system, som oversetter alle språk til vanlig engelsk, sånn at man kan konversere uansett. Det ville jo vært lite idiotisk av blizzard å gjøre det sånn, men kan godt være. Jeg vet ikke.

Det finnes, iallefall fantes. Men det er selfølgelig forbudt å bruke. Man kunne ikke skrive på ett annet språk, men forstå dem. Hadde 2 personer denne modden kunne de snakke sammen.

Skrevet

Det er noe helt annet da. Jeg snakker om en mod som ser for eksempel

[Orcish] Ruk'sakul morsh gar'gul

så vil addonen oversette det, sånn at man ser "yaarr du må dø skitne alliance".

Og så at man kunne skrive inn i denne addonen tilbake, sånn at bokstavene ble rett stokket om til orcish. Hvis "lol" er "kek" uansett, ville jo dette vært mulig, og ødelegge hele systemet.

Skrevet
Det er noe helt annet da. Jeg snakker om en mod som ser for eksempel

[Orcish] Ruk'sakul morsh gar'gul

så vil addonen oversette det, sånn at man ser "yaarr du må dø skitne alliance".

Mulig

Og så at man kunne skrive inn i denne addonen tilbake, sånn at bokstavene ble rett stokket om til orcish. Hvis "lol" er "kek".

Ikke mulig

Skrevet (endret)

Men hvis "lol" på orcish blir "kek" for oss, vil jo det si at bokstavene i alfabetet har faste bokstaver de blir gjort om til. l til k, o til e. Det vil jo da gjelde for de andre og isåfall.

Da vil det jo være mulig for en smarting å gjøre det om begge veier, som ødelegger pointet med "ikke-kommunikasjonen" mellom factions.

Hvis det er mulig, ødelegger det gameplayen imo, selv om det kunne vært interessant å se hvilken dritt hordene slenger etter meg :p

men men, er sikkert ikke det.

Endret av Taykun
Skrevet
Flere forskjellige ord kan bli oversatt til det samme ordet for de som ikke kan orchish.

Riktig. Har sett at alliance begynner laught emote når dem sier agol, gjetter at det er hehe eller noe sånt, men under raid har npcer også sakt agol ;)

Skrevet

Jeg har lest at det finnes en liste med ord. Et par ord for hvert antall bokstavar i ordet (lol = kek, kanskje hah og så er kek?) Men uansett, så er det nok en algoritme som finner ut hvilket det skal være. MEN husk at hvis du tar m e l l o m r o m mellom bokstavene blir de jo alltid like ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...