Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får Blue screen under oppstart.


Anbefalte innlegg

hei jeg har et ganske stort problem her...

jeg fikk denne feilmelingen med blue screen:

--------------

Det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen.

UNMAOUNTABLE_BOOT_VOLUME

 

Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmelingen starter du datamaskinen på nytt, hvis feilmelingen vises på nytt gjør du følgende:

Kontroler at all ny maskinvare eller programvare er riktig instalert.

Hvis dette er ny instalering, ber du maskinvare eller programvareprodusenten om windows oppdatering du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installer maskinvare, eller programvare.

Deaktiver BIOS-minnealternativer som bufring eller skygging.

Hvis du må bruke sikkermodus til å fjerne eller deaktivere komponenten, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avansert oppstartsalternativ, og velgersikkermodus.

 

Teknisk informasjon:

*** STOP: 0x000000ED (0x822794E8,0xc0000006,0x00000000,0x00000000)

 

--------------

Jeg kommer ikke inn på pcn lenger, eneste som kommer er denne feilmeldingen.. noen som vet hvorfor å hvordan jeg kan bli kvitt den?

 

jeg har formatert utallige mange ganger, det går jo bra en stund, 1 uke eller 2,

men så kommer den samme feilen opp igjen å igjen osv....

 

noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva årsaken er, men det første jeg ville gjort, er å laste ned Ultimate Boot CD og kjørt en sjekk av harddisken din. Hvis den ikke viser noen feil, ville jeg brukt Memtest86+ på samme CD og sjekket minnet. En ting til du kan sjekke, er om du har god nok strømforsyning, uten at jeg egentlig tror at det er det som er problemet. Har ikke linkene til utregning av watt i hodet, men sjekk andre tråder jeg har skrevet i, der folk har problemer med datamaskinene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...