Gå til innhold

Oops, Satans nummer er ikke 666 likevel


Anbefalte innlegg

Det er utrolig hvor barnslig det går an å være. Sier ikke de norske lover noe om blasfemi, hæ??
Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder. Påtale finner bare sted når allmenne hensyn krever det.

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og opp ned korset! Er ikke det fra at peter ikke ville korsfestes på samme måte som Jesus fordi han mente han ikke var verdig nok til og dø som Jesus? Derfor lot han seg korsfeste opp ned!

 

Leste det et eller annet sted!

 

Eller tar jeg feil?

Det er det jeg også har hørt. Jeg har også hørt at paven bruker et kors opp ned på st.petersdagen.

 

On topic: Dette har det blitt spekulert rundt en stund, så det er absolutt ikke noe nytt. 666 vil alltid være djevelens tegn, for det har eksistert så lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Profetien sier jo at 06/06-06 vil djevelen ta over makten, altså 6. Juni neste år! Blir vel litt feil nå!!

 

:lol: :lol:

Eh, Djevelen har tatt over makten for lenge siden. Har du aldri sett at han kalles God of this World.

 

det har vi jo vist hele tida!

666 er the number of the beast, ikke satan(haha-fin liten spøk  )

 

edit:

ja, jeg veit at the beast er satan for dere som kommer til å kommentere det

 

The Beast er ikke Satan nei, der tar du feil.

Lenke til kommentar

'Dyret' og Lucifer er vel hvertfall ganske nær knyttet til hverandre, og for den gemene hop, som antakeligvis ikke vet forskjellen på paganisme og satanisme engang, blir de regnet som én og samme ting.

 

Hva med å innføre litt lesning av Dante som obligatorisk på barneskolen? :p

Lenke til kommentar
'Dyret' og Lucifer er vel hvertfall ganske nær knyttet til hverandre, og for den gemene hop, som antakeligvis ikke vet forskjellen på paganisme og satanisme engang, blir de regnet som én og samme ting.

 

Hva med å innføre litt lesning av Dante som obligatorisk på barneskolen? :p

Aner ikke hva du snakker om.

 

Men Satan og Lucifer er heller ikke den samme.

 

Og, jeg har lest hele "Den Guddomelige Komedien", men jeg foretrekker Paradise Lost.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at 666 ikke er tallet for Djevelen selv, men for et syvhodet dyr; Antikrist.

 

666 har aldri vært tallet for Satan, det er tallet som gjennom Kabbala ble lagt til på navnet til Keiser Nero, den egentlige Antikrist, og Antikrist er en tullehistorie som ble funnet opp av tidlige Kristne, gjennom en gammel jødisk historie om at en demon ved navn Belial ga seg ut for å være Messias, Belial var også Engelen over Mørke før han falt, derfor er han "antikrist", ikke Satan eller, gjennom Hollywood, Satans sønn.

 

Og det syvhodede beistet er ikke antikrist, men The Beast, som er beskrevet i Bibelen, og The Beast er ikke Satan.

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor barnslig det går an å være. Sier ikke de norske lover noe om blasfemi, hæ??
Den som i ord eller handling offentlig forhåner eller på en krenkende eller sårende måte viser ringeakt for nogen trosbekjennelse hvis utøvelse her i riket er tillatt eller noget lovlig her bestående religionssamfunds troslærdommer eller gudsdyrkelse, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med hefte eller fengsel inntil 6 måneder. Påtale finner bare sted når allmenne hensyn krever det.

:roll:

 

Dette er helt klart den loven jeg har minst respekt for. Hvis jeg vil gi uttrykk for at mange vier store deler av sitt liv til noe jeg mener er latterlig bør jeg få lov til det. Når det er sagt er det vel ikke denne paragrafen som brukes mest.

Lenke til kommentar
Og opp ned korset! Er ikke det fra at peter ikke ville korsfestes på samme måte som Jesus fordi han mente han ikke var verdig nok til og dø som Jesus? Derfor lot han seg korsfeste opp ned!

 

Leste det et eller annet sted!

 

Eller tar jeg feil?

Det er det jeg også har hørt. (...)

Dette skal stemme, ja, iallfall dette med Peter og korsfestelsen. Senere bygde man en kirke på haugen hvor dette skjedde, og den er i dag omkranset av Vatikanstaten og kjent som Peterskirken.

Lenke til kommentar
'Dyret' og Lucifer er vel hvertfall ganske nær knyttet til hverandre, og for den gemene hop, som antakeligvis ikke vet forskjellen på paganisme og satanisme engang, blir de regnet som én og samme ting.

Engelen Lucifer eksisterer såvidt jeg vet ikke men er basert på en feiloversettelse fra King James oversettelsen. Det står mye om dette hvis man søker litt på google.

 

http://www.bbie.org/english/Study06GodandE...D19Lucifer.html

 

Is. 14:12-14: "How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations! For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High"

 

Det er en vanlig misforståelse at Lucifer var en engel men:

 

The prophecy is therefore about the human king of Babylon, who is described as "Lucifer". On his fall: "they that see thee shall...consider thee, saying, Is this the man that made the earth to tremble...?" (v. 16). Thus Lucifer is clearly defined as a man.
Lenke til kommentar
'Dyret' og Lucifer er vel hvertfall ganske nær knyttet til hverandre, og for den gemene hop, som antakeligvis ikke vet forskjellen på paganisme og satanisme engang, blir de regnet som én og samme ting.

Engelen Lucifer eksisterer såvidt jeg vet ikke men er basert på en feiloversettelse fra King James oversettelsen. Det står mye om dette hvis man søker litt på google.

 

http://www.bbie.org/english/Study06GodandE...D19Lucifer.html

 

Is. 14:12-14: "How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations! For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High"

 

Det er en vanlig misforståelse at Lucifer var en engel men:

 

The prophecy is therefore about the human king of Babylon, who is described as "Lucifer". On his fall: "they that see thee shall...consider thee, saying, Is this the man that made the earth to tremble...?" (v. 16). Thus Lucifer is clearly defined as a man.

Engelen Lucifer er ikke et produkt av King James Bibel, men han ble sammenlignet med Satan gjennom en setning i Bibelen som egentlig gjelder for Nebukadnesar.

Lucifer var en engel i Jødedommen som var kjent som Helel, morgenstjernen, og Lucifer er også morgenstjernen, og begge i sine respektive språk betyr Lysbringer, som er det Lucifer er kjent for, senere i demonologi utviklet Lucifer seg fra Helel til å bli, den engelen som overtalte Satan til å gjøre opprør mot Gud(men Satan er mektigere) den falne morgenstjernen, en fallen cherub, Personifiseringen for Hovmod, Keiseren og Stordommer i Helvete.

 

Derfor er Lucifer ikke Satan, The Beast er ingen av dem, Antikrist er Belial, som også er ingen av dem.

 

Og Lucifer var en engel.

Lenke til kommentar
'Dyret' og Lucifer er vel hvertfall ganske nær knyttet til hverandre, og for den gemene hop, som antakeligvis ikke vet forskjellen på paganisme og satanisme engang, blir de regnet som én og samme ting.

Engelen Lucifer eksisterer såvidt jeg vet ikke men er basert på en feiloversettelse fra King James oversettelsen. Det står mye om dette hvis man søker litt på google.

 

http://www.bbie.org/english/Study06GodandE...D19Lucifer.html

 

Is. 14:12-14: "How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations! For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north: I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High"

 

Det er en vanlig misforståelse at Lucifer var en engel men:

 

The prophecy is therefore about the human king of Babylon, who is described as "Lucifer". On his fall: "they that see thee shall...consider thee, saying, Is this the man that made the earth to tremble...?" (v. 16). Thus Lucifer is clearly defined as a man.

Engelen Lucifer er ikke et produkt av King James Bibel, men han ble sammenlignet med Satan gjennom en setning i Bibelen som egentlig gjelder for Nebukadnesar.

Lucifer var en engel i Jødedommen som var kjent som Helel, morgenstjernen, og Lucifer er også morgenstjernen, og begge i sine respektive språk betyr Lysbringer, som er det Lucifer er kjent for, senere i demonologi utviklet Lucifer seg fra Helel til å bli, den engelen som overtalte Satan til å gjøre opprør mot Gud(men Satan er mektigere) den falne morgenstjernen, en fallen cherub, Personifiseringen for Hovmod, Keiseren og Stordommer i Helvete.

 

Derfor er Lucifer ikke Satan, The Beast er ingen av dem, Antikrist er Belial, som også er ingen av dem.

 

Og Lucifer var en engel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...