Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Øker virkelig Telenor hastigheten


Anbefalte innlegg

Hei!

Leser så mye skryt av Telenor for tiden, at de øker opp, og ned nastigheter og det er jo ikke måter på.

Selv har jeg Telenor ADSL Pluss, hvor linja visstnok skal være på ca 1 mbps.

Greit nok, men når jeg leser på online.no at de skal øke hastigheten til 2 mbps, og jeg fortsatt sitter med 1 mbps (i følge speedometeret.no) blir jeg frustrert. :no:

Ljuger Telenor eller er det bare jeg som må skaffe meg briller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har lovet at alle sine ekisterende kunder skal få oppgradert linjene sine innen 2005, nye kunder skal få de nye hastighetene innen 1. August.

 

Vi snakker om veldig mye oppgraderinger som skal skje. samt mye må testes nøye før man gir så sinsykt mange hastigheten man skal ha.

 

Det er rett og slett til telenors kunder's beste at man ikke fyrer opp hastigheten på alle samtidlig. Stabilitet er jo også ganske viktig.

 

EDIT:

Telenor har jo kapasitet de fleste stedene allerede, men litt kontroll er også greit.

Endret av tozer
Lenke til kommentar

Hvordan er det med telenor nå... Hadde dem som leverandør for 2-3 år siden var dyr men ganske stabile. Lurer litt på om de enda bruke modem (ikke router) slik at man behøvde å skrive brukernavn og passord... PPoE tror jeg det het...

Lenke til kommentar
Lurer litt på om de enda bruke modem (ikke router) slik at man behøvde å skrive brukernavn og passord... PPoE tror jeg det het...

PPPoE (Point to Point Protocol over Ethernet), og ja. Telenor bruker det fortsatt :p

Lenke til kommentar
PPPoE (Point to Point Protocol over Ethernet), og ja. Telenor bruker det fortsatt  :p

Men nå leverer Telenor modem med router-funksjonalitet slik at man bare legger brukernavn og passord på routeren. Og vips så slipper man ekstra programvare og spørsmål om passord når man starter opp pc'en.

Lenke til kommentar

Jeg hadde 704/124 fra telenor til 399,- så oppgraderte de til 1024/256. Fikk da samme pris 399,- . Nå vil de oppgradere til 2000/300 og jeg regner med at prisen fortsatt blir 399,-

 

Klaget på at et surt Alcatel Speedtouch home ikke ville fungere med min trådløse gateway. Fikk da tilsendt et Thompson 510i router/modem gratis. Alt funket da bra :)

 

Yay Telenor!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...