Gå til innhold

Logge seg på ftp server via internett explorer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i noen uker nå hatt en ftp server kjørende på maskinen min for meg og noen kamerater. I dag skulle jeg koble meg på ftp serveren via internett explorer når jeg var hos en kamerat som ikke hadde ftp client. Men det gikk ikke, jeg fikk opp en melding der det stod noe sånt som at jeg ikke kunne koble meg til serveren. Når jeg kom hjem sjekkket jeg servere og dette var feilmeldingen som kom opp når noe utenom meg selv prøvde å connecte via internett explorer:

A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.

 

Er det noen som vet hva jeg må gjøre for at det skal gå an å koble seg til ftp serveren min via internett explorer? Jeg prøvde å åpne port 80, men det hjalp ikke. Er det en annen port jeg må åpne?

PS: Jeg gjør oppmerksom på at JEG kan koble meg til ftp serveren via internett explorer.

 

Håper på hjelp :)

Endret av Mp5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i Cerberus: Configuration/Server Manager/Interfase Opions...

her finner du "Listening Sockt" der skriver du port!

 

Om du ikke har router, trenger du ikke gjøre no serlig mer her! da kan "PASV Options" stå på Auto Detect...

 

Om du har du router, så må du åpne porten du velger og bruke i Cerberus, der!

 

Osv i Cerberus: klikker du på din interne ip i "Configuration/Server Manager/Interfase Opions" står som regel unner "Default" jeg vil tippe no sånt som "192.168.0.1" der må du huke av i "PASV Options" "Use different IP for PASV command (Usually a router address)" og skrive in ip adressen din eks: 80.111.osv

 

så skal dette funke... Om ikke, kan du jo også sjekke Configuration/IP Manager at de ikke har skrevet inn no adresser der. da dette er lite nødvendig... lykke til!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...