Gå til innhold

Har druid fått ny form?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bugform?

Ingenting er som det skal lenger. :( Særlig hardt har det gått utover catform, som har fått to stykk finishing moves herpa.

* Rip: Gjør aldri mer enn 14 skade på høyeste rank med fem combo points. Dermed er Rip komplett ubrukelig.

* Ferocious Bite: Som om det ikke var nok at Rip er ødelagt så er også sjansen for å miste all energi OG alle combo points relativt stor når alt dette forsvinner ved miss, dodge OG block. Greit nok, energi kan jeg leve med (siden det jo er det fero-bite gjør, prøver å gjøre om all energi til skade), men at den i tillegg kaster bort alle combo points blir litt for ille.

Alle som fokuserer på catform er avhengige av finishing moves, og når ikke disse funker så blir det litt teit. Gidder jo ikke legge om alt utstyr og talents bare fordi det plutselig har spretti opp masse bugs, men det gjør det i alle fall ikke akkurat lettere å være catform druid om dagen.

Lurer på om det hadde skjedd like mye hvis rogues hadde fått to imperative finishing moves ødelagt på samme måte. Da hadde det vært mye whining, da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror den Ferocious Bite er bugga ja. Mange som har sagt det ihvertfall. Det som er morsomt er den buggen var på de amerikanske testserverne, men blizzard valgte likevel og ignore den, og sendte den ut. Gjorde vel ingenting om catform ble litt dårlige tenkte dem. Sikkert!

Skrevet

Psh. Alle spiller jo paladin, shaman, mage eller rogue, ingen som legger merke til en liten bug hos druids likevel.

Den var faktisk på test-serverne, ja. Dette lover jo bra. Håper på fix til fredag, da.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Psh. Alle spiller jo paladin, shaman, mage eller rogue, ingen som legger merke til en liten bug hos druids likevel.

Trist men sant. :(

Skrevet

Absolutt et valid poeng, og argumentet er godtatt fra min side, men de trenger jo ikke ødelegge en hel klasse av den grunn. Da kan vi i alle fall få noe nytt å leke med.

Dessuten har i alle fall jeg på sett og vis spesialisert meg. For øyeblikket funker jeg vel mest som en rogue strippa for poison og lockpicking, men med relativt gode heal-egenskaper.

Er godt fornøyd med 65-85 dps (litt avhengig av hva slags mob jeg slåss mot) på lvl 39, og det funker veldig bra solo. Funker selvfølgelig ennå, men jeg kommer ikke helt over at jeg velger blant to onder når jeg velger finishing move.

Ikke angra spesielt mye på at jeg valgte druid på starten av retail, og den charen har jeg hatt helt frem til nå. Sier seg selv at det blir litt vanskelig å forlate den sånn uten videre.

Skrevet

Nei, nei. Dere må ikke gi opp Druidene deres. _ELSKER_ Druids (Er selv Mage). Druids er så koselig å gå sammen med. Og i end-game er de ikke så rent ubrukelige der heller.

• Beste buffen i spillet.
  • Mest armor i spillet.
  • Fungerer utmerket som primary healer (om du putter noen poeng i Restoration).

Ikke gi opp. Jeg trenger dere :)

Skrevet

Druids funker perfekt til alt. Litt slit å grinde med, ellers flott. Buffen er helt imba, og allsidigheten er helt sjef. Satser man litt, kan man få over 10k armor i bearform. På healingsiden mangler en skikelig AoE-heal, Tranq. er ikke _så_ bra.

Skrevet

Druid er minst like bra som healer som en prest, og takler mye mye mer juling. De kan også bidra med dps, spillets beste buff og mange andre ting. Med en pala i gruppe, velger jeg altid en druid over prest. Kjipt med den 30minutters rezz cooldown greie, men greit nok så lenge det er en pala/priest i gruppa.

Skrevet
Druids funker perfekt til alt. Litt slit å grinde med, ellers flott. Buffen er helt imba, og allsidigheten er helt sjef. Satser man litt, kan man få over 10k armor i bearform. På healingsiden mangler en skikelig AoE-heal, Tranq. er ikke _så_ bra.

Joda, druids SKAL funke perfekt til mye rart, men det sier jo seg selv at det ikke gjør det når den er så bugga som nå. Er jo ikke bare catform som er bugga, er en halv haug andre spells og skills også, både i casterform og i bearform.

Når jeg nærmer meg 50 tror jeg kanskje at jeg går over fra fokus på catform og solo til restobalance og teaming, men foreløpig er catform UTROLIG deilig å soloe og grinde med, og derfor er det som sagt litt kjedelig at den er såpass bugga som nå.

Dessuten er det en illusjon at druids er BRA på alt mulig. De blir liksom nest best i alt. Kom ikke å si at druid er imba eller noe, for den kan ikke konkurrere med spesialistene. Litt priest, litt rogue, litt warrior, litt mage.

Skrevet

Er det en illusjon at den er BRA på alt mulig? tull, den er virkelig bra på alt mulig, men ikke perfekt. Roguen er en bedre stealther og snikmorder, warriorer den perfekte tank, Mage den perfecte caster osv. Vi er derimot bra på alt dette, vi kan tanke godt, stealthe godt og vi healer minst like godt som en prest. Hvorfor skulle noen ha giddet å starte en prest, kriger eller mage dersom vi var like bra som dem på alt? Etter å ha levla en hunter til lv60, så er det himmelskt å spille druid, så mye flott jeg kan bidra med i en gruppe, og så mye flott taktik jeg kan benytte solo.

Men vi er nok mer en healer klasse en noe annet, selv om vi også har et arsenal av andre egenskaper i bakhånd. Jeg er kjempeforelska i druiden min, og den kommer nok meget mulig til å erstatte min hunter når den kommer såpass opp i level (34 nå).

Skrevet

Er av den oppfatning av druid ikke nødvendigvis er best på alt, men en god nr 2 i flere grener - og blir dermed den beste allrounderen. Litt mer kompleks å spille, men veldig moro hvis man synes det er gøy med mange muligheter.

Anyway, 14 i skade som katt er ikke bra. Får håpe de fikser det.

Kirikiri

Skrevet

Poenget med Druid er ikke at den er nest best i alt.... For du skal faktisk ikke bare snike rundt i catform, eller bare tanke eller bare heale.... En god druid tar ibruk alle sine former.... Det er det å vite når man skal bruke hvilke form som ugjør en god druid....

går jeg solo så går det meste i catform og heal etter kampen, eventuelt bearform hvis jeg aggroer flere mobs... men det er i grupper og pvp en druid kommer til sin rett.... Jeg får alltid whisp's av folk som vil ha meg med i instancer/raid, og jeg har utelukkende fått positive tilbakemeldinger uansett hva jeg har foretatt meg...

En druid er ikke den beste tanken, dmg dealeren eller healeren i spillet, men det er kombinasjonen druiden får ut av de forskjellige rollene som gjør en druid uunværlig i ethvert party.

btw lvl 49 NE druid

Skrevet
Poenget med Druid er ikke at den er nest best i alt.... For du skal faktisk ikke bare snike rundt i catform, eller bare tanke eller bare heale.... En god druid tar ibruk alle sine former.... Det er det å vite når man skal bruke hvilke form som ugjør en god druid....

går jeg solo så går det meste i catform og heal etter kampen, eventuelt bearform hvis jeg aggroer flere mobs... men det er i grupper og pvp en druid kommer til sin rett.... Jeg får alltid whisp's av folk som vil ha meg med i instancer/raid, og jeg har utelukkende fått positive tilbakemeldinger uansett hva jeg har foretatt meg...

En druid er ikke den beste tanken, dmg dealeren eller healeren i spillet, men det er kombinasjonen druiden får ut av de forskjellige rollene som gjør en druid uunværlig i ethvert party.

btw lvl 49 NE druid

Jess. Og hvilket problem sitter vi igjen med da?

Jo, utstyret. Jeg går monkey fordi jeg kjører hardt på catform, andre kan gå bear eller owl alt ettersom hva de spiller, men skal en druid være effektiv på alle områder må den enten inngå kompromisser i utstyret, eller traske rundt med tre sett armor.

Kommer nok til å gå enten owl eller eagle senere, kanskje falcon hvis jeg skal fortsette med catform.

Skrevet

Hvis ikke catform er fiksa innen 1500 CET fredag blir jeg grinete. Hadde jeg fått 1s for hvert combo point jeg har mista pga den buggen nå så hadde det ikke vært noe stress å få tak i mount, jaffal.

Har for øvrig respecca til bear etter at jeg ble lvl 40, nærmeste jeg kommer plate på en god stund, og jammen var det moro å ikke måtte ut i caster for å heale for annenhver mob. :D

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i diskusjonen her som paladin. Er også nest best i alt, eller kanskje tredje best etter druid ;)

Det er ikke bra at Blizzard velger å neglisjere en klasse til de grader kun fordi det er få som spiller den. :thumbdown:

Skrevet
Kjenner meg godt igjen i diskusjonen her som paladin. Er også nest best i alt, eller kanskje tredje best etter druid ;)

Det er ikke bra at Blizzard velger å neglisjere en klasse til de grader kun fordi det er få som spiller den. :thumbdown:

Du fleiper nå, sant? Om Blizzard har forelska seg i en classe noen gang så er det jo definitivt paladinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...