Gå til innhold

Nokia 6230i eller SE K750i


Anbefalte innlegg

Ikke helt min mening, men mobil, det svanske mobilbladet syns at K750i var bedre enn 6230i. Selv er jeg SE-fan, og ville da selvfølgelig ha valgt den, men det er opp til deg. Mobil er proffesjonelle, og har peiling på slikt, så kanske du bør følge rådet dems? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke helt min mening, men mobil, det svanske mobilbladet syns at K750i var bedre enn 6230i. Selv er jeg SE-fan, og ville da selvfølgelig ha valgt den, men det er opp til deg. Mobil er proffesjonelle, og har peiling på slikt, så kanske du bør følge rådet dems? :)

Jeg er ikke spesielt tilhenger av noe som helst merke. Vurderer de enkelte modellene hver for seg. liker de SE har gjort i det siste, men liker f.eks D500 bedre. nokia elsket jeg på 3310-tida og siemens har jeg aldri likt. først pga vanskelig menysystem, deretter pga dårlige skjermer.

 

MEN: K750i er overlegen 6230i. ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Jepp...

Har nettopp vært nede og testa 6230i... Nå begynner jeg å helle mot den igjen. Hmmm.... :hmm:

Den ER kjapp. Suveren skjerm. Gode taster. Logisk og bra meny.

De hadde også dummyen av K750i. Fikk jo ikke testa den, men utseendemessig likte jeg faktisk nokia sin best. Litt slankere. K750i er jo litt mer "murstein" da.... Men den hadde gode taster, stor skjerm og linselokk.

Jeg er nok mest tilhenger av menysystemet til Nokia, så kanskje jeg heller får leve med litt mindre skjerm og ikke riktig så bra kamera.

Lenke til kommentar
Mitt er fra 2000, og jeg fikk beskjed om at det absolutt ville lønne seg å bytte til et nytt. Mer kompatibelt med ny tlf. Større lagringsplass, og bedre utnyttelse av batteriet... visstnok ;)

Alltid kjekt med et flunkendes nytt SIM-kort. Spesielt om ditt gamle er helt fra '98.

 

Bruker mindre strøm og har mer lagringsplass

Lenke til kommentar
Blir nok en 6230i her ja...

 

Noen somhar denne, som har hatt noen problemer med den?

Den takler vanlig sim-kort fra 1998, eller lønne rdet seg å bestille et nytt, hehe?

Jeg har brukt 6230i i en 2-3 ukers tid nå. Må si meg meget godt fornøyd, ingen problemer til nå. Skjermen er blitt betydelig bedre og menyen litt mer "freshe"

Kameraet er OK, men ikke så bra etter min menning som 6680 f.eks. Har også

surfet endel med telefonene og mener Edge støtte absolutt er en stor fordel mot K750i.

Vi snakker om betydelig raskere tilkobling en standard GPRS her. Vil også dra frem forbedringen med "joysticken", navigeringsknappen i midten er blitt betydelig bedre etter at denne ble endret.

 

Når det gjelder simkortet, så kan det nok være en fordel å skifte dette vist det er helt fra 98.

Lenke til kommentar

Om du får nytt sim-kort på dagen, avhenger helt av hvilken operatør du har! Telenor så r det store sjanser for at du får det på dagen. Har du andre, såkalte billigoperatører, må du kontakte kndeservice og be de sende deg et nytt i posten. Dette kan også koste deg noe! Det gamle sim-kortet vil da bli sperret, ofte med en gang etter at kundeserivce har mottatt bestilingen din. Det betyr at du kan stå i flere dager uten brukenes sim-kort!

Lenke til kommentar
Om du får nytt sim-kort på dagen, avhenger helt av hvilken operatør du har! Telenor så r det store sjanser for at du får det på dagen. Har du andre, såkalte billigoperatører, må du kontakte kndeservice og be de sende deg et nytt i posten. Dette kan også koste deg noe! Det gamle sim-kortet vil da bli sperret, ofte med en gang etter at kundeserivce har mottatt bestilingen din. Det betyr at du kan stå i flere dager uten brukenes sim-kort!

Ved nummerportering får du nytt sim-kort i posten, med beskjed om når det gamle vil slutte å virke. Da bytter du til det nye.

 

Burde det ikke være slik om du får nytt sim-kort fra samme operatør også?

Lenke til kommentar
Om du får nytt sim-kort på dagen, avhenger helt av hvilken operatør du har! Telenor så r det store sjanser for at du får det på dagen. Har du andre, såkalte billigoperatører, må du kontakte kndeservice og be de sende deg et nytt i posten. Dette kan også koste deg noe! Det gamle sim-kortet vil da bli sperret, ofte med en gang etter at kundeserivce har mottatt bestilingen din. Det betyr at du kan stå i flere dager uten brukenes sim-kort!

Ved nummerportering får du nytt sim-kort i posten, med beskjed om når det gamle vil slutte å virke. Da bytter du til det nye.

 

Burde det ikke være slik om du får nytt sim-kort fra samme operatør også?

Går du til en forhandler gir de deg et nytt aktivt SIMkort på 1min

Lenke til kommentar

Har netcom, så da burde vel det gå bra..

 

Hvis jeg tegner youngtalk med webtilbud på netcom sidene, 12 mnd binding, og kjøper tlf med 12 mnd youngtalk binding, vil fortsatt web-tilbudet gjelde?

Spiller ingen rolle om det er mer enn 1 mnd binding igen på youngtalken siden jeg skal ha samme abonnement?

 

 

Så forresten også at telebutikken har fjernet 6230i, låst til netcom (og lavere) pris fra sidene sine...

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar

litt morsomt det å kjøpe/se andre skal kjøpe seg tlf. det går veldig mye på spesifikkasjoner osv.... men til 7 og sist er det hva man trenger som teller!! jeg brente meg på å kjøpe sx1. klart, artig en stund... men så er det bare en tlf igjen. pga av mange feil kjøpte jeg meg en 6230 for en stund siden. er fornøyd med den. fin å ringe med og skrive meld. kamra, ok, kjekt å ha for mms. og driter i hvor bra det er... skal ikke spare på de bildene da!!! har skikkelig kamer til det. se på hva du trenger og velg en tlf deretter sier nå bare jeg...

Lenke til kommentar
Hvis jeg tegner youngtalk med webtilbud på netcom sidene, 12 mnd binding, og kjøper tlf med 12 mnd youngtalk binding, vil fortsatt web-tilbudet gjelde?

Spiller ingen rolle om det er mer enn 1 mnd binding igen på youngtalken siden jeg skal ha samme abonnement?

velger du web-tilbudet med 12mnd binding så er det det du har. Du kan velge å kjøpe mobil istedet, men da mister du webtilbudet og får ny 12mnd binding fra dagen du kjøper telefonen. Du kan ikke få begge deler.

 

Ved binding ved kjøp av telefon må det gå 11mnd før du kan binde det på nytt.

Lenke til kommentar
litt morsomt det å kjøpe/se andre skal kjøpe seg tlf. det går veldig mye på spesifikkasjoner osv.... men til 7 og sist er det hva man trenger som teller!!

Jeg f.eks trenger bra spesifikasjoner!

ja. så lenge man har bruk for det. så er det jo greit. :yes:

Lenke til kommentar

Hvor stort minnekort støtter 6230i? Ser at det klarer 512(?), men er det noen som har testet dette, eller større kort?

Man trenger ikke benytte originale Nokia MMC kort?

 

Følger det med usb kable til 6230i, eller kan man overføre filer (bilder og mp3) via bluetooth?

 

Er de medfølgende headsettet også handsfree, og er mp3 spilleren i stereo?

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...