Gå til innhold

LCD 2080UX+ tilkobling af flere PC'er


Anbefalte innlegg

Efter et 1/2 år med daglig besøg på Hardware.no - for at løse Skjerm - Forum og Skjerm test, tog jeg beslutningen, og valgte NEC 2080UX+. Den skulle komme med posten i morgen.

 

Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan jeg kobler flere PC'er til Skærmen

 

i Øivind Dahles fantastisk anmeldelse

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8620

 

Skrives der

Skjermen håndterer enten to analoge eller to digitale kilder samtidig.

 

Det vil altså sige - at skal man koble 2 PC til skærmen skal de begge være analog eller digital.

 

Question 1

Det går ikke at koble den ene PC via Digital tilslutning og den anden Analogt ??

 

------------------------------------------------------

 

Jeg har i dag 4 PC'er (1 Nye 0g 3 gamle) som bruger samme CRT skærm via en Switchboks. Min plan var at koble min Nye PC til skærmen via Digital tilslutning og de 3 andre Skærme Analogt via Switchboksen)

 

Hvis jeg har forstået

Skjermen håndterer enten to analoge eller to digitale kilder samtidig.

 

Question 2

Så går det ikke ??

- så skal jeg enten vælge at købe en Switchboks med Digital Skærm tilslutning eller koble Computerne til skærmene Analogt ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat mottat en slik skjerm selv. Den kan i hvertfall ha en DVI og analog link koblet til samtidig, hvor du trukke på 1<->2 knappen for å veksle mellom disse. Om do har en switch boks på analog koblingen eller ikke bryr ikke skjermen seg om, de må du da fortsatt naturlig nok switche på boksen.

 

Men denne skjermen har også en DVI port til, men her tror jeg at du enten må bruke denne eller analog, men ikke begge samtidig... Altså at du kan bruke 1) DVI 2) DVI eller 1) DVI 2) Analog.

 

Korriger gjerne :)

Lenke til kommentar

OK - efter at have downloadet Brugermanualen og læst din forklaring - har jeg vist heldigvis misforstået tingene.

 

Input 1 er DVI input - Input 2 er DVI og Analog Input.

 

Da er det korrekt som du skriver

1) DVI 2) DVI eller 1) DVI 2) Analog

 

Det man ikke må gøre er

 

2)DVI 2)Analog

altså hvis man både vil tilkoble DVI og Analog - skal Analog i Input 2 - og DVI i Input 1 - DVI må Ikke sættes i Input 2 - når Analog er sat i Input 2 !!

 

Please Correct me if im Wrong :-)

Lenke til kommentar

Tak for jeres svar, her kommer min oplevelse af skærmen.

 

Så kom skærmen i går - og jeg var meget meget spændt. Spændingen blev dog hurtigt afløst af frustration.

 

Først havde jeg lidt problemer med stikkene, Skærmen har et Input 1 med 1 indgang og et input 2 med 2 indgange.

 

Det tog et par minutter før jeg fandt ud af at det analoge kabel (D-Sub male to DVI-A kun passede i Input 1 og derfor måtte jeg sætte det digitale kabel (DVI-D to DVI-D) i Input 2.

 

Det har vel ingen praktisk betydning, men i min hjerne vil det være mest naturligt at Bruge Input 1 til digital, da det er den Computer jeg bruger mest.

 

Jeg lavede en opstilling med 4 computere. De 3 computere uden DVI-D blev koblet til en Switchbox og connected Analog til Input 1, men min nye Computer blev koblet direkte til Input 2 via DVI-D.

 

Da jeg tændte Computeren med DVI-D - reagerede Skærmen overhovedet ikke, den gav et lille blink, men ingenting skete. Så prøvede jeg at tænde en af de Analoge Computer, Skærmen reagerede ikke :(

 

Da tog jeg begge stik ud og koblede kun DVI-D på Input 1 Skærmen reagerede ikke - prøvede da DVI-D på Input 2 - skærmen reagerede ikke - da prøvede jeg med Kun analog på først input 1 og dernæst input 2 - skærmen reagerede ikke.

 

Da prøvede jeg analog Only på 2 andre computere - skærmen reagerede ikke, Last shot var kun at koble Switch boksen - og pludselig virkede skærmen perfekt. Windows XP bootede og frem kom det skarpeste bilde jeg nogensinde har set :yes:

 

Da skiftede jeg via Switchboksen - til en anden computer, også det virkede. Da ringede jeg til Hotline for at fortælle at problem Fixed, men da jeg kom retur var skærmen igen sort - og den reagerede ikke på reboot.

 

Da måtte jeg finde min gamle skærm frem, da jeg skulle i gang med at arbejde.

 

ca 6 timer efter prøvede jeg igen - koblede skærmen til 1 computer - 3 x reboot - no result, næste computer 3xReboot - no result - 3. computer 3x Reboot - no result.

 

Til sidst prøvede jeg Switch boksen - og pludselig virkede skærmen igen, og jeg switchede imellem alle computerne - og alle virkede perfekt.

 

Da tog jeg skærmen og min Nye Computer med i et andet rum - og koblede til via DVI-D pludselig virkede det også perfekt.

 

Da gik jeg tilbage - og lavede den oprindelig opstilling. Input 1 - 3 computere Analog via Switchbox - Input 2, 1 computer via DVI-D. Alt virkede perfekt.

 

Den bootede Windows XP - på maskinen med DVI-D - fantastisk billed kvalitet, skiftede Input på Skærmen så jeg - Computerne der var tilkoblet via Switch boksen uden problemer - switchede computer på Switch boksen - alt virkede perfekt. Sad i ca 1 time (missede første halvleg af Liverpool - Chelsea) og testede ved at rebootede alle maskiner, skiofte via Switchbox - skifte via SKærmens select kanp - alt virkede perfekt.

 

Nu sidder jeg tilbage med et uløst mysteri. Hvorfor virkede skærmen Ikke fra start ??.

 

Kan det være fordi kablerne ikke sat ordentlig fast ?? -

 

Er der nogen der har haft lignende erfaringer. ??

 

Jeg er meget i tvivl om - hvorvidt jeg skal returnere skærmen og bede om en ny - da dem jo nu virker perfekt ??

 

Men bliver den ved med at virke Perfekt. i Danmark har man også 14 dages returret som privat person, så skærmen skal blive grundigt testet.

 

Til sidst - jeg har kørt en Dead pixel test, heldigvis var der 0 døde pixels, skærmen leverer en utrolig Flot billed kvalitet - og oplevelsen er ubeskrivelig - især når man som jeg er gået fra en 17'' CRT til 20.1'' LCD

 

 

PS - John Arne Riise var Verdensklasse i går ;)

 

PPS. Dette Website og forum er fantastisk - jeg er inde og kigge stort set hver dag, fantastiske tester og nyheder samt suverænt godt Forum ;)

Endret av hirtshals
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...