Gå til innhold

Hvordan oppdatere BIOS til MSI K7N2G ?


Anbefalte innlegg

Har dette hovedkortet:

 

MSI K7N2G-LISR (MS-6570).

 

Noen som kan fortelle meg hvor jeg finner den siste(beste?) BIOS'en til dette? Kan ikke finne den selv på MSI sine hjemmesider (men så er jeg da heller ikke så veldig inne på dette....).

 

Hvis noen har gode tips for hvordan man oppdaterer BIOS, setter jeg stooor pris på det, har ikke floppy, så jeg må vel lage en DOS Boot CD (hvis det er mulig...).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er i hvert fall nyeste BIOS. Der står det K7N2G-ILSR, og ikke LISR, så jeg antar det er du som har skrevet feil?

 

Flashe BIOS fra Windows (hvis det er dette Liveupdate 3 gjør) har jeg hørt ikke er så veldig lurt. Mange som ikke anbefaler det.

 

Hvordan du flasher skal stå i manualen.

Lenke til kommentar
Her er i hvert fall nyeste BIOS. Der står det K7N2G-ILSR, og ikke LISR, så jeg antar det er du som har skrevet feil?

 

Flashe BIOS fra Windows (hvis det er dette Liveupdate 3 gjør) har jeg hørt ikke er så veldig lurt. Mange som ikke anbefaler det.

 

Hvordan du flasher skal stå i manualen.

Det er LISR og IKKE ILSR jeg har. I linken står det: " This BIOS cannot be used on K7N2 (MS-6570) and K7N2G-L". Jeg finner ikke noe BIOS til LISR (eller MS-6570) ... Hvis jeg prøver å oppdatere via MSI LiveUpdate kommer det opp advarsler med at det er på eget ansvar osv... derfor ble jeg litt usikker på om det var så lurt... Noen andre kommentarer på dette? Fungerer det, er vel det det enkleste?

Lenke til kommentar
Det er LISR og IKKE ILSR jeg har. I linken står det: " This BIOS cannot be used on K7N2 (MS-6570) and K7N2G-L". Jeg finner ikke noe BIOS til LISR (eller MS-6570) ... Hvis jeg prøver å oppdatere via MSI LiveUpdate kommer det opp advarsler med at det er på eget ansvar osv... derfor ble jeg litt usikker på om det var så lurt... Noen andre kommentarer på dette? Fungerer det, er vel det det enkleste?

Det er forvirring med de lange bokstav-rebusene til MSI (ser det f.eks. i Google), men bruker du Live Update så finner den rett Bios og drivere. Jeg har brukt programmet på flere (15-20) MSI hovedkort, gamle og nyere, uten uhell av noe slag. At det følger med advarsel i fbm. bios-oppdatering er standard. Fordi det innebærer en viss risiko uansett metode.

 

Sjekk at Bios er satt til default (ikke overklokket), og Bios Write Protection eller antivirus er disablet i Bios og Windows.

Lenke til kommentar
Her  er i hvert fall nyeste BIOS. Der står det K7N2G-ILSR, og ikke LISR, så jeg antar det er du som har skrevet feil?

 

Flashe BIOS fra Windows (hvis det er dette Liveupdate 3 gjør) har jeg hørt ikke er så veldig lurt. Mange som ikke anbefaler det.

 

Hvordan du flasher skal stå i manualen.

Det er LISR og IKKE ILSR jeg har. I linken står det: " This BIOS cannot be used on K7N2 (MS-6570) and K7N2G-L". Jeg finner ikke noe BIOS til LISR (eller MS-6570) ... Hvis jeg prøver å oppdatere via MSI LiveUpdate kommer det opp advarsler med at det er på eget ansvar osv... derfor ble jeg litt usikker på om det var så lurt... Noen andre kommentarer på dette? Fungerer det, er vel det det enkleste?

Liveupdate finner den riktige biosen automatisk og varsel for biosflashing får du

uansett om du kommer til å bruke andre metoder (floppy osv.)

 

Har brukt Liveupdate minst ørten ganger uten problemer og vet ikke noen andre heller som har hatt problemer med den.....

Lenke til kommentar

Liveupdate finner den riktige biosen automatisk og varsel for biosflashing får du

uansett om du kommer til å bruke andre metoder (floppy osv.)

 

Har brukt Liveupdate minst ørten ganger uten problemer og vet ikke noen andre heller som har hatt problemer med den.....

Brukte LiveUpdate, og alt fungerte perfekt! Takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...