Gå til innhold

Gaming mus, razer el. ny mx


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk, så er jeg ganske svak for jeg har ikke trent ordentlig på 1 helt år.. :p

Men kanskje det går litt på smak og behag? Synes det er deilig å ikke komme bruke mye krefter på å bevege aiminga, noe som gir meg kjappere reflekser!

 

tørrfisk: Hvorfor trenger man å løfte den opp under CS i det hele tatt da?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Har prøvd Razer, MX510 og MX518

 

Erfaring

Razer :thumbdown::thumbdown:

1 : Den er for liten, ligger dårlig i handa. Har hatt div. andre problemer med musen, men de gidder jeg ikke ta opp her. Elendig byggekvalitet i forhold til Logitech.

 

MX 510 :thumbup:

Grei størrelse, ligger godt i handa, muligens litt tung med loddet i, hvis du ikke liker det, så kan det fjernes

 

MX518 :thumbup::thumbup:

Grei størrelse, ligger godt i handa, lettere enn MX 510, muligheten til å stille sence "on the fly" Beste musen jeg har prøvd...!

Lenke til kommentar
Har prøvd Razer, MX510 og MX518

 

Erfaring

Razer 

1 : Den er for liten, ligger dårlig i handa. Har hatt div. andre problemer med musen, men de gidder jeg ikke ta opp her. Elendig byggekvalitet i forhold til Logitech.

 

MX 510 

Grei størrelse, ligger godt i handa, muligens litt tung med loddet i, hvis du ikke liker det, så kan det fjernes

 

MX518  

Grei størrelse, ligger godt i handa, lettere enn MX 510, muligheten til å stille sence "on the fly" Beste musen jeg har prøvd...!

 

 

Hei vil bare kommentere ettpar av de svarene ovenfor;)

 

 

1

Først må man huske på at det finnes mange forskjellige hender verden rundt og det er en grunn for at det finnes mange forskjellige muser.

For min del så har jeg hatt Mx510 og jeg har nå Razer musa og for mitt vedkommende så er razer mye bedre.

Men å si at den har elendig byggekvalitet er vel litt å ta i synes jeg. for en mus skal man ikke hoppe på etter min mening og den er laget av hardplast så den blir neppe ødelagt av at man holder i den.

At du har hatt noen problemer med din Razer kan jo også hende,men hvor mange er det som er solgt på verdens basis? selfølgelig kan det hende at noen ikke er iorden.

Men ikke kom å si at alle Logitech som kommer ut fra produskjonsbåndet er perfekt :no:

 

2

Som du sier selv så er det jo enkelt å ta ut loddet og få ut det så musa blir lettere.

Men mange vil ikke gjøre det for da bryter man garantien.

 

3

Du sier at mx 518 har on the FLY sensetivety. se i driveren til Razer så finner du ut at Razer har det også.

Har du ikke fått det med deg?

 

 

Mitt svar til Trådstarter er at hvis du får sjansen så prøv begge så finner du nok ut hvilken du vil ha ved egen erfaring ,for det finnes ikke noe fasit svar på dette.

Hadde det vært så enkelt så hadde alle gått å kjøpt en felles mus :thumbup:

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Jeg må nok føye meg under vammaveien.

 

for mitt vedkommende så er Diambondback den beste musa noen sinne. Byggekvaliteten er veldig bra må jeg si, ligger veldig bra i min hånd (mellom store hender), akurat passe vekt på musa hadde den vert tyngre eller lettere så vet jeg ikke. On-the-fly ble jo utviklet av Razer da, så her har MS og Logitech ligget lenge etter....tja...i ca 5år eller noe slikt(rett meg om jeg tar feil).

 

For meg har jeg bare gode ord å si om DB, selv om jeg har hatt litt innkjørings problemer, så er den en perfekt mus, spessielt med de som har mellom- og store hender.....Selv min kone som har små hender syntes den er mye bedre enn MS og Logitech sine mus. Bare så det er sagt.

 

MvH

Frankie

Lenke til kommentar
Jeg har en middels hånd og jeg får ikke diamondback til å passe på noe vis i min hånd, og 1600 dpi blir for mye for meg 

og vammaveien: det heter hvilken ikke hvem!

 

OK jeg skrev feil der og skal rette det opp.

Men alle kan vel skrive litt feil her og der i hastighetens navn.

 

Hvis det var bare det lille ordet som jeg skrev feil og du måtte kommentere det så vil du ha mye å rette på dette forumet.

Endret av vammaveien
Lenke til kommentar

Jeg (trådstarter) må takke for mange gode betraktninger om disse. Det ble påstått tidlig i tråden at en mus er en mus etc. men det viser seg nok å være nyanser som er objektivt mulig å beskrive uten å konkludere med at en passer til alle folk. Momenter som handstørrelse og vekt er jo etter hva man foretrekker.

 

Vammaveien:fyldig og godt innlegg, du svarer på mange av mine spørsmål.

 

takk for alle svar.

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på mx musa! Hvis du ikke har en barne-hånd i 8 åring størrelse, da har du nok bedre grep om razern. Og uansett, man har rett og slett ikke brukt for 1600 dpi! en mx 510 holder i massevis!

 

Edit: løfter musa i massevis når jeg spiller cs og bare holder på i windows.. elsker LAV sens!

Endret av Sloth_lien
Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, en "pro" gamer bytter sjelden eller aldri mus.. Dette fordi man bruker ganske lang tid på å venne seg til de forskjellige ticks musene har.. For å komme på samme nivå som man hadde med ei mus man har brukt i 2-3 år bruker man lett 2-3 mnd med aktiv gaming.

Dette skjønner de fleste som spiller fps spill.. Så man bør tenke seg nøye om før man bytter musa, og det er selvsagt en fordel at den nye musa er så lik som mulig den gamle.

 

Dette er hensyn jeg ihvertfall går igjennom når jeg kjøper mus.. (noe jeg ikke har gjort på 2-3 å, mx500, hadde dual optical før det) Jeg ser forresten at det er på tide med en oppdatering snart...

 

Har selvsagt prøvd andre muser i mellomtiden, men ødelegge feelingen i spill før absolutt nødvendig, ikke så sannsynlig. :ermm:

 

Og nei, man løfter ikke musa under fps spill.. MEN man bruker heller ikke trådløs mus eller lcd skjerm, uansett hvor bra folk sier dem er.. De funker helt fint for en average spiller, men skal du bli god, så bør du nok venne deg til virkelige saker.. :cool:

Lenke til kommentar
Hei vil bare kommentere ettpar av de svarene ovenfor;)

 

 

1

Først må man huske på at det finnes mange forskjellige hender verden rundt og det er en grunn for at det finnes mange forskjellige muser.

For min del så har jeg hatt Mx510 og jeg har nå Razer musa og for mitt vedkommende så er razer mye bedre.

Men å si at den har elendig byggekvalitet er vel litt å ta i  synes jeg. for en mus skal man ikke hoppe på etter min mening og den er laget av hardplast så den blir neppe ødelagt av at man holder i den.

At du har hatt noen problemer med din Razer kan jo også hende,men hvor mange er det som er solgt på verdens basis? selfølgelig kan det hende at noen ikke er iorden.

Men ikke kom å si at alle Logitech som kommer ut fra produskjonsbåndet er perfekt :no:

 

3

Du sier at mx 518 har on the FLY sensetivety. se i driveren til Razer så finner du ut at Razer har det også.

Har du ikke fått det med deg?

Hender kan du si hva du vil om, den er grei, grunnen til at jeg klager på byggekvaliteteten til Razer er det at jeg har vel hatt diverse problemer med den. Den slår seg av når den selv ønsker, den "knirker" den bestemmer seg for å ikke ønske å slå seg på når jeg slår på maskina...... Hadde dette vært snakk om en enkelt mus, greit nok, alle kan ha feil. Men, det er nok snakk om mer enn en mus. Orker ikke plages bare fordi musen skal hete Razer. Har aldri hatt lignende problemer med Logitech.. Vær snill og ikke kom med at jeg er en "powergamer" på 14 som mishandler musen hvis jeg taper i CS.... Musen min blir flyttet frem og tilbake på en musmatte og ikke brukt som kanonkule, synes nesten den må tåle det. Jeg "hopper" ikke på musen. At den er laget i hardplast, greit nok. Er jo ikke plasten som blir ødelagt.

 

Til punkt 3 : At Razer har funnet opp on the fly sencitivity er meg likegyldig når jeg ikke får den til å funke på en måte som jeg synes er bra i spill...

 

Er enig i at trådstarter burde prøve begge musene hvis han har mulighet. Så får han heller velge mus etter eget standpunkt.

Lenke til kommentar

Spiller man med virkelig LAV sense ( kan dra frem eksempler som nesten samtlige av de "pr0'e" CSspillerene her i verden ) må man løfte musen fra bakken. dette gjelder også med en virkelig stor matte, ettersom armbevegelsen blir altfor stor hvis du skal dra musen over hele den 1meter lange matten. Det "normale" ville jeg si er at man drar musen over halve matta, løfter tilbake, og drar over igjen.

Det går nesten ikke ann å unngå å løfte musa hvis man spiller med lav sense.

 

Jeg foretrekker Razer DB foran logitech mx5** serien fordi jeg selv aldri klarte å vende meg til at "gropen" til tommelen ikke passte i det hele tatt.

 

DB syns jeg også ligger mye bedre i hånden. Det finst dager der jeg kommer hjem, og nærmest får gåsehud når jeg legger hånden oppå musen. om dette er PGA musen, eller PGA gleden over å sette seg med PCen er uvisst.

 

Men for all del, dette med mus er en vanesak, velg det du syns passer deg :)

 

(Syns dessuten det er kjempekjekt med saklige og bgrunnede innlegg som det over meg

:love: )

 

 

 

 

pssst: velg razer

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...