torsteinBG Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg har nettopp fått meg Telenor 2048/256, linjen funker perfekt så lenge jeg ikke spiller Counter-Strike. det som er problemet: Når jeg spiller Counter-Strike stopper alt opp, har kjørt cmd->ping vg.no samtidig og det viser at jeg får "ping request timeout". Dette viser tydelig at når det stopper opp i Counter-Strike er det linja som "pinger ut" eller noe slikt. (dette skjer kun i noen sekunder) Har også kjør cmd->ping vg.no når jeg -IKKE- spiller Counter-Strike. Da funker alt optimalt, ingen "ping request timeout". Dvs at det kun er problemer når jeg spiller Counter-strike. Jeg bruker router hjemme, men den tror jeg ikke skaper disse problemene siden jeg har hatt den på en annen linje og da funket det fint. Noen som har opplevd det samme, eller som har en løsning til meg? MvH Torstein.
bjoors Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Har du åpnet opp for rette porter i routeren for CS? /Bjørnar
torsteinBG Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 har kun port 27015 åpnet i routern.(er vel til cs tror jeg) Vet ikke om det er noen andre porter det går på? men dette skjedde jo ikke med den andre linjen min, da hadde jeg samme innstillingene.
lordxeon Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 har du prøvd å koble modem rett i pc'n for å sjekke om det virker da ?
Chakl Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Det skjer når du har fildelingsprogramer eller torrents.
torsteinBG Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 Det skjer når du har fildelingsprogramer eller torrents. men jeg har ingenting oppe, det som er rart. kjører KUN steam
deleder Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 (endret) Åssen hardware? EDIT: ah, sjekka profil Endret 29. april 2005 av deleder
Upsaker Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 port 27015 er vel bare for å ha servere på linjen? for å spille er det vel en annen port, men jeg skjønner ikke at det kan hjelpe noe..
torsteinBG Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 nei det hjelper ikke med åpning av noen porter.. fatter bare ikke hva som er problemet
Elgvenn2 Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Tipper det er router'n din som får hikke av måten CS bruker nettverket. Ved ikke åssen oppsett du har i forhold til modem/routere, men hvis du har to bokser, kan du forsøke og koble bort router, og sjekke hvordan det oppfører seg da. Du kan evt. sjekke om det har kommet noen firmware oppgradering til routeren din.
torsteinBG Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 jeg oppgraderte firmwire og da funket alt! takk !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå