Hanzo Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 (endret) Jeg er med i en meget trivelig guild på Stormrage, mye hyggelige folk og mye moro som skjer der. Jeg er bland de høyeste level folka der, og vi kjører nå endel runs i BRD, BRS, Stratholm osv. Men det er vist endel i guilden som ikke er hel fornøyde nettopp fordi vi ofte er de samme folka som teamer, og fordi vi ofte er opptatt med å komme oss videre i spillet. jeg tror vi er veldig flinke med å hjelpe folk med ting og tang, men det virker tidviss som om enkelte tror at det eneste lv60 folk bør gjøre er å springe rundt i Gnomeregan, SM og slikt for å hjelpe guildmates. Jeg synes det er kjekt å hjelpe folk, og bruker endel tid på det, men i det siste så virker det som om det har gått litt til hode på enkelte, og at det er forventet at du skal stille opp på enhver forespørsel. Ser ofte slik som, Anyone wanne help me in SM? Og dersom det ikke er et svar innen 15 sekund, så kommer det en: Well????? Jeg fant meg tidlig en grei flokk, fra guilden min, og andres, med folk på omtrent samme level og behov. Ut fra dette fant jeg somregelt folk som ønsket å blir med på det samme questene, ikke fordi at de gjorde meg en kjempetjeneste, men fordi de også trenge dem. Jeg har selv spurt om hjelp med min low level druid, men da er det enkle ting som å knerte en eller annen elite mob, ikke svi av 2 timer på SM liksom. Er det vi som har skjemt folk ut, eller er det bare jeg som er litt hårsår? Som sagt så hjelper vi mye i mine øyner, men jeg ønsker jo selvsagt å bygge videre på min egen man også, og døgnet har bare et vist antal ledige timer. SKal jeg bruke to timer til dagen på Gnomeregan og SM blir det jo en fornøyelse å gå på jobb etterhvert Endret 29. april 2005 av Hanzo
Entity extraction Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 (endret) Er det vi som har skjemt folk ut, eller er det bare jeg som er litt hårsår? Som sagt så hjelper vi mye i mine øyner, men jeg ønsker jo selvsagt å bygge videre på min egen man også, og døgnet har bare et vist antal ledige timer. SKal jeg bruke to timer til dagen på Gnomeregan og SM blir det jo en fornøyelse å gå på jobb etterhvert Hårsår? nei, absolutt ikke. Dere som er lvl 60 oi.l må jo sette grenseneselv. Det er utrolig digg å ha med seg high lvl i instance. Men man kan jo ikke regne med samme hjelpen gang etter gang. De som sutrer når de får et nei, er nok bortskjemte. lvl 60 chars må jo få lov å gjøre vanskelige ting og V lvl 50 pally Endret 29. april 2005 av vetle
Cirox Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Hatt samme problemet med at par medlemmer vi også,de spør liksom plutselig på guildchatten "Noen som kan være med å ta "insert instance" nå?" . På forumet har vi på lvl 60 da for lengst avtalt f.eks. UBRS run den dagen og når vi da sier at alle lvl 60s er opptatt blir de sure og mener at vi ikke hjelper til. Og et par personer forlot faktisk guildet på bakgrunn av dette. Hvis folk på forhånd spør om noen kan hjelpe dem med noe litt i forveien blir alt mye lettere. 1 -2 dager før slik at man kan sette av litt tid til dette. I tillegg så er det alltid andre utenom guild som skal ta samme instances som deg, så det går alltids ann å se om man kan finne andre å teame med. Men ofte er det folk som er alt for lavt lvl, f.eks. lvl 32 som vil inn i SM, og da vil ha med seg 4 lvl 60 bare for at det skal gå fort. Til dere som klager når dere ikke får hjelp 24/7: Husk at vi som nå er high lvl ikke hadde noen over oss når vi tok SM etc, vi måtte lvle opp til vi selv var gode nok til å ta instancen med et normalt team, så prøv å fiks en gruppe på ditt lvl først, for deretter å spør noen high lvls i guildet om de kan hjelpe en dag eller to senere.
Hanzo Skrevet 29. april 2005 Forfatter Skrevet 29. april 2005 Du lærer ganske mye av å kjøre instances som SM, Gnomregan osv, og jeg tror lett du utsetter din egen lærekurve dersom du til stadighet står trygt i midten av en gruppe som er 15 levler over deg. Du kan gjøre så mye dårlige taber som du bare vil uten at det betyr noe. Trejde gang du trekker 8 mobs rett inn i gruppe og får alle drept derimot, begynner du å bruke hode litt for å finne en smartere måte å ordne ting på. Og som Cirox sier, ofte er det alt en avtale på en tur gjennom Dire maul klokken så og så, eller et raid på en eller annen by. Spillet stopper ikke opp selv om XP'en gjør det. Og selv på lv60 så tar det litt tid å kjøre gjennom de fleste instances. Når det er sagt så hadde jeg sikkert vært ferdig med WoW for lenge siden hadde det ikke vært for guilden og alle de hyggelige folka der. Det er litt gøy å sitte der og snakke piss, raide litt horde og siste spent å vente på hva slags spennende items som dropper fra bossen denne gangen
Energi Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Har litt de samme "problemene" i vårt guild. Ofte folk som spør etter hjelp til DM/Gnomeregan og blir litt gretne når høyere lvl char ikke vil være med. Disse tar jo ganske lang tid å gå i gjennom . Jeg hjelper ofte med spesifikke quest, men sjelden instances.
Irons Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 VI har inført ett nytt regelsett i guildet, 2-3 ganger i uka skal høylevel folk bli med de lavere på instance runs ol, dette fordi det er praktisk å få folk opp på ett nivå der de kan bli med på de litt badere instancer/raids... Selv prøver jeg å bli med når jeg kan, hjelper mest til med quests, instancer tar som sagt lang tid, men har vært med på dette også (kos med vt da, mye latter osv) Hadde med meg folk på SM, de var vel lvl 46-50, jeg var 35, hadde det knall morro, neste som vi skal ta sammen blir vel Uldamann og zul farak \\Sp33D
Jan Åge Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 (endret) Man får jo også mye mer XP når man teamer med folk i samme level-range. Dessuten blir det kjedelig å ha en high level med seg som pwnzer alt og alle. Det blir jo ingen utfordring/underholdning. Her hin dagen så klarte meg og noen kompiser å endelig kjøre igjennom hele BRD etter en del forsøk. Ganske vanskelig, men glemmer aldri den følelsen når vi endelig klarte å ta nest siste/ og siste bossen. Det ble livlig på VT'en da for å si det mildt. Men jeg hjelper jo folk i guildet når de trenger det. Heldigvis er jeg med i et guild med folk som ikke maser utrolig mye om hjelp heller. Endret 29. april 2005 av Jan Åge
geiran Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Dette er et generellt problem. Jeg kjører en del solo og er midt i tjuetallet når det gjelder level. Dette funker bra i non-contested areas og xpen går fort. Men jeg plages med at når jeg quester så er det alltid en eller annen som inviter meg til gruppa si, uten at jeg i det hele tatt har sett ham eller tatt kontakt med ham. Jeg er ikke ukjent med online RPG, men at folk hiver meg i partyet sitt uten at jeg har gitt mitt samtykke er helt nytt fenomen. Håpet er at dette gir seg etetrsom jeg kommer opp i level... Men jeg har såpass mye erfaring at jeg vet at noen aldri kommer til å greie seg mye aleine på ukjente plasser. De må ha noen til å passe på seg til de blir så store at de fikser det relativt greit. Evt så spiller de enkle classer som ikke setter krav til skills. -G, som aldri har tatt en instance med noen som er mer enn 3 level over seg.
Nosferatu Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg er ikke ukjent med online RPG, men at folk hiver meg i partyet sitt uten at jeg har gitt mitt samtykke er helt nytt fenomen. Håpet er at dette gir seg etetrsom jeg kommer opp i level... Dette gir seg desverre ikke nei.. Er lvl 49 nå å får stadig slengt etter meg inviter av folk i hytt og gevær.. Har til og med opplevd å slengt dritt etter meg fordi jeg ikke har godtatt inviten, men det har heldigvis bare skjedd en gang. Personen er nå trygt plassert på /ignore lista
geiran Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Jeg er ikke ukjent med online RPG, men at folk hiver meg i partyet sitt uten at jeg har gitt mitt samtykke er helt nytt fenomen. Håpet er at dette gir seg etetrsom jeg kommer opp i level... Dette gir seg desverre ikke nei.. Er lvl 49 nå å får stadig slengt etter meg inviter av folk i hytt og gevær.. Har til og med opplevd å slengt dritt etter meg fordi jeg ikke har godtatt inviten, men det har heldigvis bare skjedd en gang. Personen er nå trygt plassert på /ignore lista Auch. Og jeg som hadde et godt håp
Testo Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 det hender men ikke ofte, folk spør som regel først. men det hender. syntes som regel det er greit å hjelpe folk. de pleier å bli så glad.
Licht Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Random Invites har jeg faktisk aldri fått, kanskje fordi jeg er warlock. -.- Og i grunn er det like greit også, jeg liker best å groupe med folk jeg kjenner, som vet hva de driver med. Alltid like moro når en eller annen rogue kicker deg fra gruppen i det jeg soulstoner priesten, fordi han tror jeg soulstoner meg selv, eller kommer med den klassiske "omg nub don't fear in instance" når en humanoid flykter fordi den er nær døden.
Roberticus Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Er egentlig en dårlig vane å invitere folk til group uten å snakke med personen først. Dette har skjedd ganske ofte og er etter min mening dårlig folkeskikk. Når det gjelder guild instance runs så er vi heldigvis en forholdsvis liten guild enda. Og vi har heller ikke kommet så langt opp at vi kan kjøre de råeste instancene. Så vi har enda ikke havnet i "tidsknipa". Det jeg tror kan være løsningen er å sette opp forhåndsavtalte "lowbie" runs i SFK, RFK, RFD, SM etc. Dermed har jo ikke lowbiene noe å klage over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå