Gå til innhold

Hva burde jeg ta betalt for dette?


Anbefalte innlegg

Har solgt en del komponenter til en kollega, og bygd en PC fo vedkommende, men er litt usikker hva jeg skal ta meg betalt for dette..

 

Alle komponenter er feilfrie og vel fungerende..

 

Aopen MIDI tower

ABIT KR7A 133

TBird 1.4Ghz 133

Molex Kjøler

512MB PC 2100 Apacer(1x256+ 2x128)

TNT2 M64 32MB

IBM 40GB HD

10/100 NIC

 

Jeg har montert PC, og installert alt fra scratch, XP+Office+NAV osv..

Hva er dette verdt?

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For komponentene bør du nok ikke ta noe særlig siden det er rimelig utdatert maskinvare som kan kjøpes brukt for en slikk og ingenting likevel. Skal du ta deg mye betalt må det i såfall være for arbeidet. Vet ikke helt hva du selv ser som en realistisk pris, men selv hadde jeg nok ikke tatt mer enn 1000 kr dersom det var til en kompis/kollega. Hadde det vært til en ukjent eller for å tjene meg noen penger kunne jeg nok gått opp mot 2k, men da ville det helt klart blitt arbeidet jeg tok meg betalt for.

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Vel for å si det sånn, jeg hadde ikke betalt et øre mer enn 1k.

Men skal du legge arbeid i det som nevnt tidligere, kan du stige litt i pris!

Jeg har faktisk brukt noen timer på dette, bla annet ved å "strippe", den gamle pc'n hans, sette den sammen igjen, flytte over data som han måtte ha med til den "nygamle"..

 

Men, da tar jeg en 1000ing for dette, ikke noe mer å lure på...

Lenke til kommentar

Det spørs vel litt hva du vil sitte igjen med også: penger eller godvilje. Krever du for mye penger, så taper du vel mer enn pengene er verdt...??? På den annen side, så vil du vel ha en fornuftig pris, og ikke gi inntrykk av at du er dumsnill...

 

1000,- er en fin og rund sum, som ikke fornærmer noen. Slår du av 200,- kr da, så har du gjort vedkommende en tjeneste ;)

Lenke til kommentar
tja...1500kr er vel ikke urimelig for stripping av gamle pcen hans, montering i den nye og reinstallasjon? :no:

Jeg syns 1500 er litt drøyt, som jeg skrev tidligere så hadde jeg tenkt ca 12-13 100, som sagt en god kollega, jeg skal ikke drive "ågervirksomhet", ei heller noen "blåkors" virksomhet..

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Det spørs vel litt hva du vil sitte igjen med også: penger eller godvilje. Krever du for mye penger, så taper du vel mer enn pengene er verdt...??? På den annen side, så vil du vel ha en fornuftig pris, og ikke gi inntrykk av at du er dumsnill...

 

1000,- er en fin og rund sum, som ikke fornærmer noen. Slår du av 200,- kr da, så har du gjort vedkommende en tjeneste ;)

Enig i det resonnementet der... :yes:

Lenke til kommentar
nei, skjønner. Men uansett er det jo en del jobb :)

Javisst, ganske mye jobb....Og så blir det vel til at jeg har "support" i etterkant... :dontgetit:

Det som er det verste med sånne jobber..

Jeg jobba på en skole og fiksa i ny og ne lærerenes pcer..det tok fullstendig av etterhvert når ting ikke fungerte. De trodde jo supporten var med i dealen.

 

Så pass deg der, det kan bli en mye større jobb en du forventer ;)

Lenke til kommentar
Så dere tar faktisk betalt for support ?

Jeg har kjørt support for venner og kjente i noen år, men aldri tatt betalt i cash (mye gratis alkohol). Er jo tross alt en hobby, og om jeg ikke fikler med deres PC, så sitter jeg jo allikevel å fikler med en av mine egne...

Nei....Jeg har aldri tenkt, og kommer heller aldri til å ta meg betalt for slike vennetjenester...Hva er det man har venner for...

 

Det jeg mente med "support i etterkant", var at han sikkert kommer til meg for å spørre om ting å tang, både med den pc'n jeg har bygd, og pc spørsmål generellt..

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Det spørs vel litt hva du vil sitte igjen med også: penger eller godvilje. Krever du for mye penger, så taper du vel mer enn pengene er verdt...??? På den annen side, så vil du vel ha en fornuftig pris, og ikke gi inntrykk av at du er dumsnill...

 

1000,- er en fin og rund sum, som ikke fornærmer noen. Slår du av 200,- kr da, så har du gjort vedkommende en tjeneste ;)

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...