Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Salten Bredbånd, dårlig speed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kunde hos Salten bredbånd (10mb hastighet) Jeg har bestandi vært plaget på DC++ og torrent programm med skikkelig dåli hastighet... ca 9-10kbs Men her om dagen verka det som at teng begynte å gå orden... fikk skikkelig med speed på alt av sånne programm... :w00t: Dette varte i ca. 2 dager før jeg nu er tilbake med samme elendige hastighet.. :hmm: Jeg vet at jeg ikke er alene med denne plagen... Så det vil altså med andre ord si at saltenbredbånd ligger å struper diversse nedlastnings programm.. Har di lov til dette?? er det nå lova å regla som æ kan slå i bordet til dem?? Har prøvd å ta det opp med dem, men får aldri nå særli godt svar? Ka ska man egentlig med bredbånd vist den ikke engang kan konkurere ut isdn?? :no:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de har lov til å begrense båndbredden på de forskjellige portene, og til de forskjellige programmene.

Det er ikke noe du kan gjøre med det.

Du betaler fast pris for bredbånd, du hadde betalt mye mer for ISDN :p

Men et tips, prøv å skift porter i programmene du bruker, til noe porter som ikke er standard. Sjekk også så du ikke har noen brannmurer igang. Du må også evt åpne porter i routern din, om du har en slik en. Ellers vil du bli "plaget" av dårligt hastighet.

Skrevet

Har ikke Salten Bredbånd selv, men har hørt rykter om at de struper enkelte porter.

Det er mitt største ankepunkt, når det gjelder å ikke bestille fra de. De kjører jo up to date teknologi, men hva er poenget å kun surfe med ei 10mb linje, hvis en ikke kan bruke den til noe nyttig, slik som nedlast etc.

Alt for dårlig av Salten Bredbånd

Skrevet (endret)

Har salten bredbånd jeg og (1mbit da), har alltid hatt gode hastigheter på dc++. Men torrents har som oftest gått tregt, helt til jeg klaget på at det gikk tregt i tillegg til at de hadde blokka portene til steam. nå går ting mye bedre :D

edit: de har hardware firewall i sentralen og jeg tror det er den som senker hastigheten på div. nedlastings programmer. når jeg klaget sa jeg at den bare var til plage og at de burde fjerne den, men om de gjorde det er jeg ikke sikker på...

Endret av amarios
Skrevet

Ka er egentlig vitsen med å strupe nån programmer ??? herrgud di må nu vel kan gje max speed på det meste... :ermm: Det som er probleme er jo at di ikke har nå særli konkuranse... ellers så sku æ ha bytta tvert :hrm:

Men all overføring innenfor kunder i salten bredbånd ser ut til å funke utmerket... det er leksom ut fra dem som er selve problemet... (kansje di har isdn utlinje :blush: )

Æ håpa nån som jobba i salten bredbånd les dette sån at di førstår kor dåli di egentlig er :thumbdown:

Skrevet

sa**n og...... er selv nordlending, men folk som skriver dialekt på forumet

har jeg et intenst hat til! Slutt med det!

Tilbake til topic, hvis de struper f.eks dc++ er nok grunnen til det at de ikke ønsker at folk setter opp servere i nettet, både av årsaker i tilknytning til at det å dele opphavsrettiget materiale er ulovlig, samt at det gagner dem, de kan minske trafikken i nettet sitt, og dermed kjøpe mindre hastigheter mot NIX.

Skrevet
Har prøvd å ta det opp med dem, men får aldri nå særli godt svar? Ka ska man egentlig med bredbånd vist den ikke engang kan konkurere ut isdn?? :no:

Har du sjekket om du får en ekstern IP til din maskin?

Endel slike fiberløsninger plasserer kundene bak NAT-routere sentralt og du må gjerne kjøpe en fast IP for og slippe dette problemet.

Skrevet
det er ikke fast ip hos sb, men i følge nettsiden deres skal den tjenesten komme etter hvert (når da? i år 2020?)

Ok, men har du ekstern IP mot maskinen/routeren din?

Skrevet

Du kan få fast IP adresse hos saltenbredbånd, koster litt mer, men da får du åpna de portene som trengs. Men da begynner det å koste litt, 395 pr mnd for 1 mb begge veier, plus 95 kr pr mnd, for fast Ip, salten bredbånd har konkuranse, bonet, canal digital, isk-tv, og de fleste i salten kan få ADSL.

Så mulighetene er der.

Skrevet

Joda jeg har faktisk fast ip i tillegg til 10mbhastighet, trur nok jeg blir å ring dem på mandag.. nu ser jeg meg lei av dette våset demmes... synd her jeg bor leveres ikke adsl, men hvist det engang kommer vet jeg hva jeg skal gå over til.

PS. du som ikke liker dialekt skriving... er berre vant med det, men vart de bra no???? :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...