Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Har vært på ferie i england siste uka, så her har det dessverre ikke skjedd noe som helst.. :(

 

Men neste helg skal jeg hjem, da skal jeg prøve å få demontert alt som er ødelagt. Om jeg har fått godkjent omregistreringa på Nissan (Som ser ut til å ta lang tid) så drar jeg en tur på skroten også..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Da har det endelig skjedd litt da :)

 

Har demontert alt som var ødelagt, så nå har jeg litt mer oversikt.

 

Tatt av panser, skjerm, støtfanger, ting foran.. Radiator og slik sitter så vidt igjen, sånn at den kan kjøres til opprettern, som må banke ut innerskjermen litt.. Når han har gjort det, så er den klar til å bli satt sammen igjen. Overraskende lite ødelagt EGENTLIG.. Noe jeg er veldig glad for såklart :p

 

Bilder kommer i morra.

Lenke til kommentar

Sånn ja, da er jeg hjemme og her er bilder:

 

Har fått slått ut skadene litt før jeg dro fra danmark så det sku være litt greiere å kjøre med, derfor ser det allerede "bedre" ut :p

 

Uansett!

 

28072007_000_.jpg

Her har jeg fått av støtfangern, var ganske så greit.

 

28072007_001_.jpg

Stemmer ikke helt nei.

 

28072007_002_.jpg

Framover går det, skjermen fikk jeg ikke av til å begynne med, ved døra der. Måtte faktisk ta av interiøret for å komme til skruen fra andre siden for å få skrudd den av.

 

28072007_003_.jpg

Her ser vi det Volvo designa på 70-tallet fungerte bra, gir etter der det skal..

 

28072007_004_.jpg

Overraskende lite rust på en av de mest rustene plassene. Skal slipe og fikse her litt selv.

 

28072007_005_.jpg

Var ikke så greit å få av den lange hvite biten nederst der, skruenehullene var ikke der de skulle være lengre :p

 

28072007_006_.jpg

Nå begynner det å ligne på noe.

 

28072007_008_.jpg

Av med panseret også. Ser så vidt at innerskjermen er ganske forskrudd. Det må jeg ha en oppretter til å ornde for meg.

 

28072007_009_.jpg

Diverse ålreite deler, unntatt panseret. Så detta kan jeg bruke fremdeles.

 

28072007_010_.jpg

Diverse ødelagte deler, bare å kaste..

 

Jess jess, det var de bildene, sorry for mobilbilder, glemte det vanlige. Ringer opprettern i morra å hører hva han meiner, og hvor mye og når han kan fikse..

 

Grunnen til at jeg ikke har tatt av frontplata, er at nå er den fremdeles kjørbar, siden radiatoren fremdeles har noe å henge i :p Skal kjøre den slik bort til opprettern, bor ikke så langt unna. Og kjører med ledebil, så er det jo ganske greit :)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Dog gjelder det ikke Volvoen, men har endelig fått ornda forsikring og omregistreringa på Nissan min også.. 3900 i året er ikke så verst, med 0% bonus. Dog bare ansvar da.

 

Venter fremdeles på søndagen så innerskjermen blir retta opp.

Samt, motorrommet skal få en skikkelig shinings nå og, har "store" planer for å gjøre det pent.

Lenke til kommentar
uflax... Mene er det bare meg eller er bak dekke "skeivt"?

9020350[/snapback]

Uhm, nei ? Hvor mener du isåfall?

 

Kjipa greier det her, vet hvordan du har det for å si det sånn.

9020389[/snapback]

Jess jess.. Men gudskjelov virker det ikke sååå altfor ille. Ja, du har jo erfaring og :/

 

Kipt, det der Morten. Spesielt når det var nylakkert og greier. Får håpe den blir like strøken med tiden. Kondolerer:)

 

Forresten ble det mange klips du skiftet ut egentlig? Tenkte til å gjøre det samme selv.

9021587[/snapback]

Like strøken skal den bli, og bedre!

 

Hmm, jeg tror jeg huska at jeg bbytta totalt 19 klips. De 19 kom på 330,- ca...

9025341[/snapback]

 

 

Så etter nå igjen.. Mente på det øverste bilde men bakdekket er på litt av asfalten og litt a grusen så det bare blei skjeift på en måte lixsom eller den skal jo være sånn sett skeiv i helling da ;):p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Å nei du.. Økonomien tillater ikke at ting går så fort :p

I tillegg har ikke verksted-mannen hatt tid til å gjøre noe, vært så mye for han å gjøre etter ferien, så jeg ba han bare ta tia si.. Jeg har ikke noe travelt.

 

Men han skal vel begynne rundt den 20. tror jeg.

 

 

Liste over deler som trengs, sånn nesten alle:

[X] Høyre hovedlykt m/blinklys

[X] Høyre lykteviskemotor

[/] Sett med Hella Rallye 3000

[X] Høyre skjerm

[X] Panser

[X] Frontplate

[X] Plate under lykter og grill

[X] Stag mellom karrosseri og skjerm

[X] Plate til lykt

[/] Grill

[/] Diverse lister

[X] Tute

[X] Midtting i midten foran

[X] Teleskop-støtdempern

[X] Plaststøtfanger

 

/ er orndet, men ikke i hus :thumbup:

X er orndet og i hus :w00t:

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Takk takk, Kenneth.. Skal ha de lyktene etterhvert :) Så ikke gjør noe med de.

Aah ja.. Det må du nok gjøre virker det som, må være fryktelig kjedelig med så mye vannproblemer :/

 

 

Nyheter her da:

 

Jeg tok til vettet og kjøpte meg en 240 til.

 

Den skal dog bare være delebil så klart. Er en 1984 244, så den har alt av deler som jeg trenger, flatpanser og alt.

Skal hente den på lørdag, for 5000,-

Er opprinnelgi fra danmark, så den ser veldig bra ut rustmessig. Trukke dem salter så mye der nede.

Så .. Da er det bare å håpe at han dansken ikke selger den da! Jeg har sagt jeg skal ha den så.

 

Volvoen skal forresten inn i verkstedet på mandag, 7 dager fra nå. Da skal det rettes opp i bauger og kanter :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg vært å henta delebilen..!

 

Den var litt mer rusten enn vi ble fortalt.. Men, vi fikk den for 3000,-

så ganske billig uansett, DET var den verdt.

 

P1050813.JPG

 

P1050816.JPG

 

P1050821.JPG

 

P1050824.JPG

 

Her er den i all sin prakt. En B21A, så ingen arbeidshest :p

Panseret er veldig bra utvendig, men skjelletet innvendig er litt smårustent. Så må pusse en del der dog.

Nederst på framskjermen er det noe rust og, muuulig jeg må få sveist inn en plate der. Men nå får verkstedmannen min noe å tilpasse etter ihvertfall, det er viktigst. Frontplata hadde noe overflaterust, det pusser vi fint.

 

Ellers, er det svart interiør i god stand! Godt mulig jeg selger det, eventuelt tar jeg det selv. Svarte lister rundt hele på dørene/skjermene, til salgs.. Kan nok få luka ut litt penger av den til tross :p

 

Men da er vi et steg videre!

 

edit: Den har også slik tute-ting som skriker om jeg glemmer å ta ut nøkkal av tenninga, så den skal inn i Volvoen min ja :D Har leita etter det.

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Dette ser ut som et godt steg i riktig rettning.:)

Men du er gal hvis du ønsker deg en lyd som sier ifra at nøkelen står i tenninga, ihvertfall så lenge du har på musikk osv.. Liker å høre på mens jeg støvsuger osv. men da blir jeg plaget av den forferdelige pipinga. En Toyota dette da.;) Heldivis bar epå førerdør.

Lenke til kommentar

Hehe, etter å ha jobba litt i delebilen, og hørt den pipinga ganske mye, har jeg egentlig bestemt meg for å ikke ha den allikavel :p

 

Men har fått gjort litt i helga!

 

P1050849.JPG

Frontplata var smårustete, så har satt meg ned med vinkelsliper (best) og den på bildet (god). Så da ble det støvete i garasjen ja.

 

P1050850.JPG

Fysj.

 

P1050852.JPG

Myyye bedre!

 

Noe småtteri igjen, men det er ingen hast.

 

Ihvertfall, leverte skjerm og frontplata til opprettern idag, men fikk beskjed om at han trengte nedre frontplate og lykteramma også.

Lykteramma fikk jeg ikke av (tror den var punktsveisa, jeg hadde dårlig tid).. Og nedre frontplate var ihjelrusta. Så handle ny..

 

Kikka samtidig på bilen, nå var den ikke trekkspill lenger :) Var så rett og fin i fronten atte, så det var godt å se.

 

Får se hva som skjer framover nuh bare. Penger er et issue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...