Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC virker ikke i passive engang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han mente med å lage en oppkobling:

 

Bruk en lang nettverkskabel mellom ADSL-modemet og dataen. Ikke koble via NOE annet utstyr... Hvis ikke DC++ funker da heller, er det noe galt med enten pcen, nettverkskortet, kabelen eller modemet (kan jo være linja fra telenor og, men det er lite trolig). Funker det er det bare å koble til resten av utstyret igjen, og åpne porter i den trådløse ruteren i tillegg... Oppskrift for mange rutere: www.portforward.com

 

Oppskrift for å bli active i DC++: (Hvis du har Thomson Speedtouch 510i gjør du sånn, hvis ikke må du bruke andre adresser)

 

Trykk kjør (eller windowstasten og r :thumbup: ) og skriv ipconfig. Trykk enter. Så ser du etter hvilken intern IP-adresse pcen har (10.0.0.1 eller 10.0.0.etellerannet). Når det er gjort åpner du nettleseren din og skriver 10.0.0.138 i adressefeltet. Da kommer du inn i modemet. Gå til advanced og velg NAPT. Trykk new, velg tcp og skriv den adressen pcen har (10.0.0.xxx), i inside ip. Skriv port 1412 både inn og ut. Trykk apply. Så gjør du det samme igjen, bare med udp istedenfor tcp og portnummer 1414. Apply, og save all (øverst til venstre). Så går du til f.eks myip.dk og sjekker ut-adressen din (øverst). Deretter går du til DC++ og legger inn den adressen som IP-adresse, og 1412 i tcp og 1414 i udp. Da er du active, og det er bare å søke i vei!

Lenke til kommentar

Det jeg mener med å lage en oppkobling til telenor, er at du kobler opp uten å bruke routeren, bare med modemet. Gå til nettverkstilkoblinger > opprett ny tilkobling og følg veiviseren. Husk å velge tilkobling som krever brukernavn og passord (og online.no etter brukernavn). Se om du da kommer på nett og med vanlig hastighet.

Lenke til kommentar
Det jeg mener med å lage en oppkobling til telenor, er at du kobler opp uten å bruke routeren, bare med modemet. Gå til nettverkstilkoblinger > opprett ny tilkobling og følg veiviseren. Husk å velge tilkobling som krever brukernavn og passord (og online.no etter brukernavn). Se om du da kommer på nett og med vanlig hastighet.

Skjønner det nå, men tror ikke han har tilgang til passordet... Er det stor sannsynlighet for at de har stengt aller portene utenom 80 hvis han har hatt mange virus?? Det vet jeg at han har hatt. Hvis man ringer inn å ber dem åpne trenger man vel passord og sånt da å??

 

bomex: ja jeg vet hvordan man åpner porter... Det var ikke det det var snakk om her siden dc ikke funker i passive engang og vi er koblet rett til modemet..... Les hele tråden neste gang :p

Lenke til kommentar
Er det stor sannsynlighet for at de har stengt aller portene utenom 80 hvis han har hatt mange virus?? Det vet jeg at han har hatt. Hvis man ringer inn å ber dem åpne trenger man vel passord og sånt da å??

Online stenger allt utenom 80 i slike tilfeller, han har fått en mail på sin online-adresse fra abuse hos telenor, dere må rense maskinen og innstallere antivirus på før de åpner for alle porter.

Lenke til kommentar

Men hvis de har stengt portene, kommer man da i den situasjonen vi kom i når man kobler pcn rett i modemet?? Det kom opp en melding med "limited connection" eller noe?? Må man kunne passordet for å ringe og be dem åpne alle portene på en gang??

 

(det ble mange spørsmål på en gang)

Lenke til kommentar

Poenget er at det er ikke hans ADSL-abbonnement. Han (og jeg) er bare 15 år gamle og jeg tviler litt på at faren hans gir han passordet om han spør om det.

 

Den meldingen som kom opp om limited connection eller noe sånt, hva er det mest sannsynlig at den betyr, at telenor har stengt portene eller at det er noe galt med modemet??

Lenke til kommentar
Jeg skulle fikse DC eller et annet fildelingsprogram for en kamerat men så var det ingen av dem som virket. Han har internet, og MSN virker, men Skype virker derimot ikke. Han er koblet til ruteren trådløst, men jeg er ikke sikke på hvilken ruter han har. Hvor tror dere problemet ligger??

Jeg har akkurat samme utstyr og akkurat samme problem.

 

Har åpnet porter i utallige routere før, men denne telenor/jensen usb- driten skjønner jeg ikke mye av. Har hvertfall koblet ut jensen-trådløs router. bruker nå bare routeren fra telenor. Jeg er jævlig sikker på at det enten er telenor som har stengt porter eller et problem med Windows Service Pack 2 som jeg installerte for en tid siden og som gjordet at dc++ ikke lenger fungerte verken som passiv eller active. Jeg kommer heller ikke inn på selve routeren.

 

Venter spent på flere forslag og mulige løsninger.

Endret av Popgun
Lenke til kommentar

Vi har prøvd å slå av alle brannmurene og det virker ikke som om det er på grunn av dem. Verken Skype eller DC++ virker og filoverføringer med MSN går tregt.

 

Kan det være modemet eller er det telenor som har stengt porter??

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå ble jeg plutselig litt usikker... Pcn hans er vanligvis koblet til den trådløse tingen (det er val en router). Vi prøvde å koble pcn til den boksen som står _før_ den trådløse senderen. Denne hadde bare en nettverksutgang, men jeg ble plutselig litt usikker på om det er den som kalles modem eller om den kalles router :blush::blush::blush:

 

Jeg tror han har Norton antivirus og firewall

Lenke til kommentar

OMG dette blir litt vel vanskeligt for han stakkar. Jeg har Telenor ADSL, og klarer fint å koble meg inn til DC++ (bruker da kabel ikke trådløst). Funker som bare det, uten å åpne noen form for porter osv. Fort går det også. :D Nå er jeg ikke sikker åssen detet fungerer med det trådløse hos kompisen din. Men hvis han har et ADSL modem er det vel bare å dra en kabel fra maskinen hans og til ADSL Modemet, forutsier at du kobler fra det trådløse. ;) Kan forøvrig nevne at jeg bruker NIS 05 og denne er på hele tiden. No krøll, no biggy å koble seg til DC++.

 

EDIT: Er pålogget som Passiv.

 

EDIT2: Er det et slikt ADSL-Modem kompisen din har?

 

Du kan lese mere her ang åssen opne porter på dette modemet.

 

Det kan være litt frustrerende med ADSL Modem og Router (er egentlig det samme) bare at Telenor har valgt å kalle det for et Modem :roll:

 

Men egentlig hvis kompisen din har det modemet jeg linka til så trenger du ikke å åpne en drit med mindre han har rota i innstillingene. Du kan ellers sjekek om alt av opplysninger stemmer ved å skrive dette i nettleseren: 10.0.0.138

 

Kompisen din skal forøvrig ha fått et brukernavn og passord fra Telenor, samt en oppstarts CD. Sjekk om alt stemmer. :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan man åpner porter og at man kan kjøre DC++ i passive uten å åpne porter. Vi har prøvd å koble maskinen rett i modemet/routeren (som bare har en utgang) men da tar det veeeeldig lang tid å koble seg til i kontrollpanelet og så får vi en beskjed om at oppkoblingen er dårlig....

 

Ps skype virker heller ikke...

Lenke til kommentar

Kjør noe port check program fra nettet, så ser du hvilke porter som er åpne og lukket i allefall. Så kan du i allefall eliminere den delen.

Husk å skru av brannmuren hvis du er sikker på at det ikke er den som er problemet...

 

Edit: Og husk å skru den på igjen etterpå;)

Endret av Doleo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...