Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL på linja og tlf.svarer funke itj!

Anbefalte innlegg

Hei og hallo...

Det har seg slik at jeg har en analog telefon linje der ADSL er blitt lagt inn.. kontakten kommer inn i huset og det er bare en av dem. Det er en slik gammel kontakt me 3 hull, så det er 2 adaptere med vanlig RJ utgang etterpå. No har det seg slik at Internetten min funker fett, men svareren min funker ikke i det hele tatt... det blir bare brus på meldingene som folk legger inn... no er jeg så ******** frustrert, at d ikke er måte på--- er det noen her som har peiling på hvordan j ska få det til å fungere?

mvh, Merovingian

Videoannonse
Annonse

Du kobler altså slik:

Linje inn i huset -- Splitter -- ADSL-modem -- Nettverk

................................|

................................|

..........................Telefoner

Det viktige er at du ikke kobler noe på de eksisterende telefonkontaktene, men kobler telefonene gjennom splitteren.

Edit: Måtte legge til noen punktum for at ascii-tegninga mi skulle bli noenlunde riktig.

Endret av McMort
du har jo en svarer som har utgang for telefon. da kobler du til den vanlige telefonen din til kontakten merket "phone" på svareren, fra "line" kontakten på svareren kobler du til "phone" på splitteren.

ellers er resten riktig.

blir det ikke litt dumt å gi opp her? lol

se på hva han skrev da.. hvis svarer har utang for tlf så er jo dette bra.

ellers må du ha en slags "Y" kontakt.. en telefon koblings ting med 1 inngang og 2 utganger som du kobler til phone på splitter og vips har 2 uttak der, en for tlf og en for svarer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...